Nu we bijna gaan verhuizen zou ik nog een switch willen plaatsen die toch een 20 tal aansluitingen nodig heeft. Daarvoor zou ik mijn Orange modem bridgen. Ik heb een server rack en patchpanel hiervoor.
Graag zou ik met Ubiquiti werken en had mijn eerste gedacht op onderstaande geplaatst:
Future proof met 2.5gbit en Wifi7. Handig voor men server. Maar prijzig.
Toen dacht ik op het volgende:
Want ja, hoeveel van de tijd heb je echt 2.5Gbit nodig?
Dan heb ik nog een stuk of 4 switchen voor camera's zonnepanelen en een batterij verdeeld over het bedrijf. Deze zou ik dan willen vervangen door Ubiquiti zodat alles mooi overzichtelijk wordt. 1x de 16 voor 3 camera's. (Heb op die locatie al 8 aansluitingen zitten. Het zou kunnen dat er nog camera's bijkomen dus dan maar ineens voor 16 poorten.
Ik zou opteren voor de 2e optie voor de switch, alhoewel ik de eerste ook wel zou willen
. Daarop ga ik een docker versie draaien op een unraid server voor de console.
Er zouden 2 accespoints nodig zijn. 1 voor elke verdieping. In het lijstje staat er maar 1.
Nog iemand tips? Of zou ik het anders moeten doen?
Graag zou ik met Ubiquiti werken en had mijn eerste gedacht op onderstaande geplaatst:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Netwerk switches | Ubiquiti Pro Max 24 PoE | € 748,95 | € 748,95 |
1 | Accesspoints | Ubiquiti UniFi U7 Pro, per stuk | € 172,50 | € 172,50 |
Totaal | € 921,45 |
Future proof met 2.5gbit en Wifi7. Handig voor men server. Maar prijzig.
Toen dacht ik op het volgende:
---|---|---|---|---|
1 | Netwerk switches | Ubiquiti UniFi Switch Gen 2 (24-poorts 95W PoE+) | € 362,70 | € 362,70 |
1 | Accesspoints | Ubiquiti UniFi U6+ | € 93,54 | € 93,54 |
Totaal | € 456,24 |
Want ja, hoeveel van de tijd heb je echt 2.5Gbit nodig?
Dan heb ik nog een stuk of 4 switchen voor camera's zonnepanelen en een batterij verdeeld over het bedrijf. Deze zou ik dan willen vervangen door Ubiquiti zodat alles mooi overzichtelijk wordt. 1x de 16 voor 3 camera's. (Heb op die locatie al 8 aansluitingen zitten. Het zou kunnen dat er nog camera's bijkomen dus dan maar ineens voor 16 poorten.
---|---|---|---|---|
1 | Netwerk switches | Ubiquiti UniFi Switch Flex Mini (per stuk) | € 31,- | € 31,- |
1 | Netwerk switches | Ubiquiti UniFi Switch Lite 16 PoE | € 197,- | € 197,- |
Totaal | € 228,- |
Ik zou opteren voor de 2e optie voor de switch, alhoewel ik de eerste ook wel zou willen
Er zouden 2 accespoints nodig zijn. 1 voor elke verdieping. In het lijstje staat er maar 1.
Nog iemand tips? Of zou ik het anders moeten doen?