Vochtproblemen in vloeren; Ervaringen, fouten en oplossingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvandeveen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 08-09 15:43
Ik begin rare bobbels en kleine ophopingen te zien in het laminaat, net op de plekken waar onze pup had geplast. Hoogstwaarschijnlijk oppervlakkige schade.

Hoewel ik vaker met vochtproblemen in vloeren te maken heb gehad is het interessant om te horen hoe anderen dit soort situaties hebben aangepakt.

Daarom leek het mij een goed idee om een centrale draad te maken waarin we ervaringen en tips verzamelen over vocht in vloeren.

Specifiek ben ik benieuwd naar:
1. Hoe kun je eigenlijk op tijd zien dat er een écht vochtprobleem onder je vloer zit (voor het te laat is)?
2. Heb je zelf fouten gemaakt in je aanpak of dingen geleerd die je nooit meer zou doen?
3. In hoeverre kun je een probleem lokaal aanpakken of moet je toch altijd de hele vloer eruit slopen?
4. Welke aanpak of werkwijze heeft bij jou echt gewerkt? En wat heeft juist niet gewerkt?

Alle input is welkom hier.
Lijkt mij goed en nuttig om de valkuilen en successen te bundelen, want elk project is weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:40
Met laminaat ga ik er altijd vanuit dat dat gedeelte gewoon eruit moet, helemaal als het bij de naden omhoogkomt valt er weinig meer aan te doen.. en gaat het me echt storen.

ik heb ergens gelezen dat als je laminaat lijmt dat je er minder last van hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door Bartosy op 06-08-2025 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:47

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

jeroenvandeveen schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 13:30:
Ik begin rare bobbels en kleine ophopingen te zien in het laminaat, net op de plekken waar onze pup had geplast. Hoogstwaarschijnlijk oppervlakkige schade.
ligt een beetje aan de ondervloer maar ga er maar vanuit dat je in no time schimmel hebt.

mijn volgdende vloeren worden allemaal PVC of wat dan ook....maar niks geen ondervloeren meer die vocht kunnen opnemen of laminaat etc.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvandeveen
Fraggert schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 13:41:
[...]

ligt een beetje aan de ondervloer maar ga er maar vanuit dat je in no time schimmel hebt.

mijn volgdende vloeren worden allemaal PVC of wat dan ook....maar niks geen ondervloeren meer die vocht kunnen opnemen of laminaat etc.
ik ben er inderdaad ook bang voor dat t schimmel is t word met de dag erger! ben nu even aan t uitzoeken of ik t nou allemaal zelf er uit ga trekken of gewoon een dagje een bedrijf in mn huis laat. t is voor hun een easy job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Van het beetje dat een pup er uit perst zal meestal niet veel meer doen dan het laminaat laten opzwellen.
Toen mijn kat oud was is het hier ook wel eens op het laminaat geland, heb daar verder geen desastreuze gevolgen van gezien.

Zodra je pup zindelijk is kun je daar gewoon wat laminaat planken vervangen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvandeveen
ik heb gisteren even met wat bedrijven gebeld en mijn probleem uitgelegt. t zit dus zo het kan zijn dat het niet meer erger word maar omdat ik een kleine pup thuis rond heb lopen (later een hondje) het gevaarlijk zou kunnen worden. de hond is natuurlijk nog erg speels en kan t zijn dan hij de geur van de schimmel wel kan gaan ruiken waardoor hij er aan wilt snuffelen en in t ergste geval openen trekt. deze stoffen zijn schadelijk voor huisdieren dus ik moet het allemaal even aankijken bedenkt voor de tips allemaal er mogen zeker meer tips gegeven worden.
Pagina: 1