KLM mail over hack

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:22

Ves

A gadget addicted Bounty

Topicstarter
Weet niet of dit gaat om de hack van 2023 of een recente. Maar ze zijn weer zo slim om dit niet te vermelden in de mail.
We are reaching out to you because of a recent data breach involving your personal data. Specifically, a fraudster gained limited access to a third-party system that is used by KLM.

Our dedicated teams, together with the third-party system involved, quickly took the necessary steps to address the situation, and have reinforced protective measures to prevent this from happening again.

Data such as credit card details, passport numbers, Flying Blue Miles balances, passwords or booking information were not involved.

However, we have confirmed that some of your personal data were exposed by this breach. These relate to your earlier contact with our customer service and may include:
- Your first name
- Your family name
- Your contact details
- Your Flying Blue number and tier level
- The subject line of service request emails

We recommend staying alert when receiving messages or other communication using your personal information, and to be cautious of any suspicious activity. The data involved in this breach could be used to make phishing messages appear more credible. If you receive unexpected messages or phone calls, especially asking for personal information or urging you to take action, please check their authenticity.

We have reported this incident to the Dutch Data Protection Authority (Autoriteit Persoonsgegevens), in accordance with data protection laws. 

We understand the concern this may cause, and we deeply regret any inconvenience this may have caused you. If you have any questions or need further assistance, please contact the KLM Customer Contact Center.
Yours sincerely,

KLM N.V.
Barry ter Voert 
Chief Experience Officer & EVP Business Development
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BEIZzzD0efKIOiNlWxVTx1AxiAI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2k5SPZuVXjXwyRrb9so4JYzL.png?f=fotoalbum_large

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:11
nog geen mail gehad en heb ook een klm account...zal me benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
ik wel zojuist, dus het lijkt breder :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ifyeyeyuef
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-08 15:39
Zal waarschijnlijk te maken hebben met die Salesforce dataloader. Daar zijn andere bedrijven ook ten prooi aan gevallen https://www.techzine.eu/n...cts-fashion-house-chanel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robobeat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 10:59
Hier ook de mail gehad.
Echter, zonder tegenbericht blijft het allemaal giswerk, of het nu een eigen breach is geweest of via een andere dienst zoals Salesforce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10:28

Imre Himmelbauer

Redacteur
Hey @Bockelaar @Ves @robobeat , mag ik vragen of jullie Flying Blue-leden zijn? Ik vermoed namelijk sterk dat het lek geen klanten zonder Flying Blue treft, dat insinueert KLM ook, maar ze benoemen het nergens expliciet in die mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Ik en mijn vrouw zijn beiden Flying Blue lid, hebben recent geboekte vluchten en hebben beide geen e-mail ontvangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Imre Himmelbauer schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 13:48:
Hey @Bockelaar @Ves @robobeat , mag ik vragen of jullie Flying Blue-leden zijn? Ik vermoed namelijk sterk dat het lek geen klanten zonder Flying Blue treft, dat insinueert KLM ook, maar ze benoemen het nergens expliciet in die mail.
ja, flying blue. mijn vrouw ook maar die kreeg vooralsnog geen mail

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
PeterSelie schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:03:
Ik en mijn vrouw zijn beiden Flying Blue lid, hebben recent geboekte vluchten en hebben beide geen e-mail ontvangen..
Hier inderdaad langer lid van mijn klm vanaf 2022 ergens. Helaas wel deze email ontvangen.
Normaal lig ik er niet zo heel wakker van databreaches, hier gezien het de naam op je paspoort is is het wel even minder. (verschil roepnaam/naam in paspoort)

Mosterd na de maaltijd maar goed gelijk maar daar mijn account verwijderd want vliegen met KLM heb ik al heel lang niet meer gedaan. was eigenlijk vergeten dat ik hier een account had.

Het paspoort dat in dat systeem staat heb ik ook gelukkig niet meer en dat zouden ze ook niet in de data breach hebben zitten maar goed. als je het niet meer nodig hebt dan kan het maar beter weg ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsvt
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 14:48
Hier dezelfde mail ontvangen. Wel flying blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim B
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 04-09 16:47
Meer dan 30 jaar lid, helaas ook bericht. Even afwachten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HenkvanEss
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-08 15:48
Wow, ik hap naar adem hier! Er ontbreken zoveel dingen in deze melding - ze vertellen niet eens wanneer dit datalek heeft plaatsgevonden of wanneer ze het hebben ontdekt, waardoor je volledig in het duister tast over de tijdlijn. Er staat niets over hoeveel mensen getroffen zijn of welk specifiek derde-partij systeem is gecompromitteerd, dus je kunt de omvang of bron van het risico niet inschatten. Ze specificeren niet uit welke periode je blootgestelde klantenservice-gegevens stammen. Geen woord over of ze verdachte activiteiten monitoren of je waarschuwen als er iets gebeurt, geen identiteitsbeschermingsdiensten aangeboden, en ongelooflijk genoeg geen referentienummer voor dit incident of manier om te verifiëren dat deze e-mail überhaupt echt is - wat absurd is als ze je waarschuwen voor phishing! Dit voelt meer als een standaardsjabloon dan een fatsoenlijke datalekmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:22

Ves

A gadget addicted Bounty

Topicstarter
Ja, ben een FB lid. Wel het standaard niveau.

Mijn betaal gegevens sla ik gelukkig daar niet op. Helaas mijn paspoort info wel, omdat ik kort geleden een vlucht had met KLM.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:13
Ik ook mail gekregen. Recent contact gehad met de "service" afdeling. Wellicht dat het daar mis is gegaan.
Zal jullie besparen waarom "service" tussen quotes staat... Wordt dus nóg beter!

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:56
vormulier schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:17:
[...]
Het paspoort dat in dat systeem staat heb ik ook gelukkig niet meer en dat zouden ze ook niet in de data breach hebben zitten maar goed. als je het niet meer nodig hebt dan kan het maar beter weg ook.
Ik kan me niet herinneren dat er op de Flying Blue site paspoortgegevens dienen ingevoerd te worden. Wel op de KLM-site zelf bij de reisgegevens c.q. bij inchecken, maar dat zijn volgens mij gescheiden systemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Sluuz schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:37:
Ik ook mail gekregen. Recent contact gehad met de "service" afdeling. Wellicht dat het daar mis is gegaan.
Zal jullie besparen waarom "service" tussen quotes staat... Wordt dus nóg beter!
Heb nooit contact gehad met de service afdeling met of zonder quotes ;)

Wel even zoekend naar KLm data lekken kwam ik deze lijst tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yA9gCD8KiTtjE7JC84P3JMTB3-k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hg0FMIkrif36i8kEpQHFt80n.png?f=fotoalbum_large

Kans bestaat dus dat dit al een oud lek is waar ze nu pas de klanten van op de hoogte brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
il-Principe schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:38:
[...]

Ik kan me niet herinneren dat er op de Flying Blue site paspoortgegevens dienen ingevoerd te worden. Wel op de KLM-site zelf bij de reisgegevens c.q. bij inchecken, maar dat zijn volgens mij gescheiden systemen.
Daar lijkt het wel op als je de mail leest van klm, maar goed ik kan me niet herinneren dat ik een vinkje heb gezet "bewaar" voor mijn paspoort gegevens maar dat is ook al zo lang geleden..

Ahfijn tijd om accounts van luchtvaart maatschappijen te controleren waar mee gevlogen is de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• umii304
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-08 18:21
Hallo,

Ik heb net het kleine mailtje ontvangen. Het lijkt erop dat er veel informatie openbaar is gemaakt. Grappig dat ze niets over compensatie hebben gezegd, want ik vind dat ze die wel zouden moeten aanbieden. Weet iemand hoe dat werkt?

[ Voor 60% gewijzigd door umii304 op 06-08-2025 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• umii304
Hallo,

Ik heb net het kleine mailtje ontvangen. Het lijkt erop dat er veel informatie openbaar is gemaakt. Grappig dat ze niets over compensatie hebben gezegd, want ik vind dat ze die wel zouden moeten aanbieden. Weet iemand hoe dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ifyeyeyuef schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 12:45:
Zal waarschijnlijk te maken hebben met die Salesforce dataloader. Daar zijn andere bedrijven ook ten prooi aan gevallen https://www.techzine.eu/n...cts-fashion-house-chanel/
Gezien ze het in de mail hebben over 'fraudster' klinkt dit wel erg aannemelijk, een directe hack zou toch anders omschreven zijn.

Maar wat ik dan niet snap, een KLM is verplicht dit te melden, maar is dan eigenlijk de 3rd partij dit ook niet, of in ieder geval bekend te maken wie het zijn?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:40
Hier ook de mail maar nam het niet serieus omdat de afzender klm-info.com was....

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 20:06
Zelf ook FB lid maar tot op heden geen mail ontvangen.
Devian schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:59:
Hier ook de mail maar nam het niet serieus omdat de afzender klm-info.com was....
KLM heeft een hele waslijst van domeinen waar je mails van kan ontvangen.

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXER
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 15:14
wellicht dat ik daarom de laatste dagen geen vlucht kon boeken en steeds een error kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerkhanite
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 19:32

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

Hier ook géén mail, maar wel al járen Flying Blue-lid (incl. Flying Blue-Amex)...

Edit: nooit de klantenservice gebruikt, mogelijk dat dat het verschil is?

[ Voor 7% gewijzigd door Aerkhanite op 06-08-2025 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:37
Hier ook de mail ontvangen als Flying Blue lid. Kan me overigens niet herinneren dat ik via mail (ivm met "subject line of service request emails") met hen contact heb gehad, kan ik ook niet terugvinden.

Een of twee jaar terug kan ik me nog telefonisch contact herinneren, maar dat is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

il-Principe schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:38:
[...]

Verplicht:
  • Naam
  • Emailadres
  • Geboortedatum
Niet verplicht, maar wel mogelijk om op te slaan:
  • Telefoonnummer
  • Reisdocument
  • Betaalmethodes
  • Vouchers
  • Reisgenoten
Daarom vul ik altijd alleen het minimale in. Dan maar iets minder gemak, maar wel minder kans op het lekken van persoonlijke gegevens.

Overigens geen email gehad, wel Flying Blue-lid.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutsky
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18:16
Hier ook een mail gehad, geen lid Flying Blue, wel contact gehad met klantenservice voor odd-sized bagage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Ook ik heb de e-mail gehad. In mijn geval gaat het om voornamelijk zakelijke gegevens. Misschien kan KLM ter compensatie wat XP cadeau doen, kan ik eind dit jaar nog Plat worden 😂

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Net terug van een reis, met KLM gevlogen en ook Flying Blue. Geen mail gehad.

Hoe kan het dan de ene wel een mail heeft ontvangen en de ander weer niet.
Ik verwacht dat alle data bij elkaar opgeslagen wordt, toch? Of denk ik te simpel?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
streamnl schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 17:10:
Net terug van een reis, met KLM gevlogen en ook Flying Blue. Geen mail gehad.

Hoe kan het dan de ene wel een mail heeft ontvangen en de ander weer niet.
Ik verwacht dat alle data bij elkaar opgeslagen wordt, toch? Of denk ik te simpel?
Zal met de datum van het lek te maken hebben als je een account hebt voor 2025 bijvoorbeeld zou het kunnen zijn dat je buiten de boot valt (positief gezien)

Maar deze details zijn helaas niet bekend gemaakt. (wanneer de hack heeft plaatsgevonden en welke accounts dus wel of niet zijn gestolen, of dat het random was etc.)

[ Voor 9% gewijzigd door vormulier op 06-08-2025 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 23:40
Ik heb de mail ontvangen, exact hetzelfde bericht maar dan logo en naam van AirFrance.
Terwijl ik altijd met KLM zelf heb gevlogen maar dat is wel weer een jaar of 6 geleden....
En ook ik had een Flying Blue nummer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Discussie over het datalek past beter in Privacy & Beveiliging, dus bij deze een tikje die kant uit :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJP!
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:26
Misschien is het een wat ouder lek? ik heb geen mail gehad en mijn account is nu net een jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ictenrecht
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 06-08 21:14
Hier inmiddels ook 12 jaar lid van FlyingBlue en dan ook KLM. Geen e-mail gehad, misschien gelukkig omdat er dan geen gegevens zijn gelekt? Anders zijn ze verplicht te informeren, heb daar echter niks van gezien nog. Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:58
12 jaar lid & mail gehad. Dit is wel een heel pijnlijke, aangezien KLM vrij veel data van mij heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietser1997
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:50
Hier (nog?) geen mail gehad. Flying blue lid sinds 2021. Dus ik ben heel nieuwsgierig naar waar het lek precies zit. Nooit contact gehad met de klantenservice oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-09 19:16
Ik heb ruim een half uur geleden pas de mail gekregen van het datalek. Het is bijna dezelfde mail als andere gekregen hebben, maar bij mij is deze toegevoegd bij het rijtje:
  • Remarks made by our customer service agents

[ Voor 30% gewijzigd door Maarten2212 op 07-08-2025 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAdam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 16:31
Flying blue lid sinds 2014, een week geleden reis bij KLM geboekt, e-mail zoals hier beschreven vanmiddag rond15:30 ontvangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Klinkt alsof een klantenservicesysteem was geraakt, waar dat systeem de betreffende info heeft over de klanten die er ooit contact hebben gezocht. Beetje kwalijk dat het 'niveau' blijkbaar direct uitmaakt voor hoeveel service je krijgt.
umii304 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:51:
Als je directe schade hebt, met een bonnetje, dan kan je ze daar aansprakelijk voor stellen. Verder in beginsel niet. Anders dan een boete die de staatskas ingaat zodat je iets minder belasting zou hoeven de betalen :P

Mooi getimed: https://www.security.nl/posting/899694

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hier ook van Air France ontvangen.
Dear X,
We are reaching out to you because of a recent data breach involving your personal data. Specifically, a fraudster gained limited access to a third-party system that is used by Air France.

Our dedicated teams, together with the third-party system involved, quickly took the necessary steps to address the situation, and have reinforced protective measures to prevent this from happening again.

Data such as credit card details, passport numbers, Flying Blue Miles balances, passwords or booking information were not involved.

However, we have confirmed that some of your personal data were exposed by this breach. These relate to your earlier contact with our customer service and may include:
- Your first name
- Your contact details
- The subject line of service request emails

We recommend staying alert when receiving messages or other communication using your personal information, and to be cautious of any suspicious activity. The data involved in this breach could be used to make phishing messages appear more credible. If you receive unexpected messages or phone calls, especially asking for personal information or urging you to take action, please check their authenticity.

We have reported this incident to the French Data Protection Authority (Commission Nationale de l'Informatique et des Libertés), in accordance with data protection laws.

We understand the concern this may cause, and we deeply regret any inconvenience this may have caused you. If you have any questions or need further assistance, please contact the Air France Customer Contact Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deklusjesman
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-09 19:38
Maarten2212 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:29:
Ik heb ruim een half uur geleden pas de mail gekregen van het datalek. Het is bijna dezelfde mail als andere gekregen hebben, maar bij mij is deze toegevoegd bij het rijtje:
  • Remarks made by our customer service agents
Deze toevoeging heb ik ook. Ik heb de mail pas vanavond om 19:44 ontvangen.

Ze beginnen de mail direct met het doorschuiven van de schuld naar een andere partij om hun eigen tekortkomingen te verbloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:53

marapuru

db.

deklusjesman schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 20:35:
[...]

Deze toevoeging heb ik ook. Ik heb de mail pas vanavond om 19:44 ontvangen.

Ze beginnen de mail direct met het doorschuiven van de schuld naar een andere partij om hun eigen tekortkomingen te verbloemen.
Hier hetzelfde. Om 19:43 ontvangen.

Ik heb geen contact gehad met de service desk of met customer service agents. Maar wat ik *vermoed* is dat een groot deel van de mails rondom boekingen 1 op 1 doorgezet worden naar een service desk pakket via een mail. Waardoor medewerkers in 1x zicht hebben op een klant.

Ogenschijnlijk een gemakkelijke manier van data integratie. En ik heb zulk soort situaties vaker bij bedrijven gezien.

Maar nogmaals, dit vermoed ik. Dus ik heb hier geen bewijs voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:28
umii304 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:51:
Hallo,

Dan zou ik van heel wat bedrijven wat moeten krijgen inmiddels. Je kan een excuses krijgen en thats it.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb hem pas een paar uur geleden ontvangen. En sinds een paar weken wordt ik met enige regelmaat door scammers gebeld die mijn naam + telefoonnummer hebben. Ik kan niet zo snel een datum vinden wanneer het lek plaats heeft gevonden, maar 1+1=2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• umii304
F_J_K schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 19:08:
Klinkt alsof een klantenservicesysteem was geraakt, waar dat systeem de betreffende info heeft over de klanten die er ooit contact hebben gezocht. Beetje kwalijk dat het 'niveau' blijkbaar direct uitmaakt voor hoeveel service je krijgt.

[...]

Als je directe schade hebt, met een bonnetje, dan kan je ze daar aansprakelijk voor stellen. Verder in beginsel niet. Anders dan een boete die de staatskas ingaat zodat je iets minder belasting zou hoeven de betalen :P

Mooi getimed: https://www.security.nl/posting/899694
Hoi, bedankt. We kunnen allemaal wel eens "iets" minder belasting wensen, maar helaas is dat er nooit van gekomen. Ik weet niet wat "schade" is, afgezien van een toename van telefoontjes voor cryptofraude en spam. Nadat ik erachter kwam dat je dankzij het Nederlandse rechtssysteem hooguit een paar honderd euro kunt krijgen, is het mijn tijd niet eens waard.
Pagina: 1