QR code scannen in mail of webpagina

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakersfan1337
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 29-08 08:53
Hoe kan ik een qr code die in een e-mail staat, of op een webpagina, openen?

Ik kan uiteraard wel een qr code scannen met de camera en bedoel dus zonder camera een qr code te openen die ik zie in een mail, webpagina, foto, document etc.

Te verwachten zou zijn dat een context menu op de qr code de optie geeft om de link te openen, maar dat zie ik niet.

Ik gebruik iPhone en iPad.

Benieuwd wat jullie suggestie is, thanks!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan zal je opzoek moeten gaan naar een add-on/extentie voor je browser die dat wel kan ;)

Ik kan mij voorstellen dat browsers dat standaard niet ondersteunen omdat het ook onveilig kan zijn. Men waarschuwt ook al om niet zo maar qr-codes te scannen omdat je niet weet waar je naartoe geleid wordt :P

Misschien nuttig voor in de toekomst: Wat is fraude met QR-codes (quishing)?

[ Voor 75% gewijzigd door RaZ op 06-08-2025 12:39 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 10:32

Acid_Burn

uhuh

Op mijn telefoon heb ik een QR codescanner die ook in fotos kan kijken. Dan zou je een screenshot kunnen maken en die aan de QR codescanner aanbieden. Geen idee of dat bij Apple standaard kan in de scanner of dat je daar een ander apje voor nodig hebt.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Chrome heeft daar addons voor. Bijvoorbeeld deze: https://chromewebstore.go...i?utm_source=ext_app_menu

Je kan dan een opgeslagen afbeelding scannen of rechstrreeks via het context menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:04

franssie

Save the albatross

Leuke vraag. In Android heb je "circle to search" en dan kan je de code scannen. Geen idee of iOS ook zoiets heeft.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 12:28:
Leuke vraag. In Android heb je "circle to search" en dan kan je de code scannen. Geen idee of iOS ook zoiets heeft.
Zit er nog niet rechstreeks in.
"Circle to Search" is een functie die momenteel niet rechtstreeks beschikbaar is op iPhones, maar er is een workaround via de Google Lens-functie in de Google-app en Chrome-app. Je kunt een screenshot maken van de inhoud die je wilt zoeken en deze vervolgens met Google Lens analyseren.

Hoe werkt het?
1. Schakel Google Lens in:
Open de Google-app of Chrome en ga naar de instellingen. Zoek de optie om Google Lens te activeren.
2. Maak een screenshot:
Maak een screenshot van de inhoud die je wilt zoeken.
3. Gebruik Google Lens:
Open de Google Lens-functie en selecteer de screenshot die je net hebt gemaakt.
4. Cirkel om te zoeken:
Nu kun je met Google Lens de inhoud op de screenshot omcirkelen die je wilt zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:41
De website zou de QR code zelf de hyperlink moeten maken die hij bevat.

Tot die tijd kun je screenshot maken en een QR app gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 09:48
in mijn camera app toont hij waar hij naar toegaat als hij hem scanned ipv gewoon direct door te gaan naar de page.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
lordgandalf schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 12:38:
in mijn camera app toont hij waar hij naar toegaat als hij hem scanned ipv gewoon direct door te gaan naar de page.
Dat doen de meeste apps. Maar dan nog kan het een shortlink zijn zodat niet direct helder is welke website je gaat openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakersfan1337
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 29-08 08:53
Dank allemaal. Uit jullie reactie begrijp ik dat het (inderdaad) niet zomaar lukt om een qr code in een e-mail aan te klikken en te laten openen. Terwijl het technisch niets voorstelt.

Dus toch gewoon met m’n telefoon de mail op m’n iPad scannen. Of via een printscreen naar een qr code app.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:13
Live text al geprobeerd? Zo werkt het in ieder geval vanaf een foto die je hebt gemaakt:
https://support.apple.com...ph37fdd714b/18.0/ios/18.0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:15
Tweakersfan1337 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:36:
Dank allemaal. Uit jullie reactie begrijp ik dat het (inderdaad) niet zomaar lukt om een qr code in een e-mail aan te klikken en te laten openen. Terwijl het technisch niets voorstelt.
Als je dit regelmatig hebt met mails van een specifieke afzender dan zou ik daar eens een vraag over stellen. Je kan in een HTML e-mail gewoon een link inbouwen samen met het plaatje, zodat je de QR code niet hoeft te scannen. Bij een e-mail snap ik het gebruik van de QR code sowieso niet, aangezien die is bedoeld om in de fysieke ruimte te plaatsen zodat mensen geen lange link hoeven over te typen. Idem voor een website, tenzij je die laat zien op een openbaar scherm of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-09 13:53
Ik maak meestal een screenshot. Als je die vervolgens opent in de foto's app krijg je de optie om de QR-code te openen. Niet ideaal, maar dit werkt redelijk goed voor mij.

Oost west 127.0.0.1 best

Pagina: 1