Surround sound voor LG C4 en TV bed

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captein
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-08 17:49
Ik zoek een?
Ik zoek een surround geluid systeem voor mijn LG C4 TV die in een TV bed zit.

Dit systeem moet beschikbaar zijn in het Verenigd Koninkrijk waar ik woon. Als het echt moet kan ik het waarschijnlijk uit Nederland smokkelen, maar dat zal extra kosten en hassle hebben.

Wat is je budget?
Ik ben geen audiophile, maar vind surround sound wel fijn en kan geld uitgeven, maar ik denk dat mijn bang voor buck aan de lagere kant ligt.

Het duurde jaren voordat we de verschrikkelijke Sharp die met ons TV bed kwam met de LG C4, en dat was vooral omdat het OS op de Sharp te traag was...

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV kijken (series, films, ...), computer spellen (Switch, Steam Deck).

Ik heb een LG 40 inch C4 in een TV bed. Die kan je hier zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9yTGoefi2yjooVLNoxUnUVhb4Ag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SO54GSW4zl6qOUdZugrvhPWP.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb de super king als de grootte uitmaakt.

De ruimte is klein: 3.7m x 3m en het bed staat tegen een muur van 3m, gecentreerd met beside tables.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een hoop dingen gezien, maar kan door de bomen het bos niet meer zien.

Welke vragen heb je hier nog over?
De speakers aan de achterkant kan ik op onze bedside tables zetten, subwoofers op de grond, maar de centrale speaker en links en rechts zijn moeilijk met tv bed. Hoe zou ik ze een beetje vastmaken? Een soundbar is denk ik wel makkelijk, kan onder de tv.

Blijkbaar is soundbar niet goed, want geen links/rechts.

Met de Digital out op de C4, zou ik die gebruiken toch?

Ik heb liever geen receiver, meer gedoe en geld. Is dat prima?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Bedoel je met 'surround' de TV speakers opvullen met 2 speakers aan beide hoofdeinden (want achter positioneren zal niet gaan)? Of de audio verwerking geheel vervangen door bijvoorbeeld een Atmos configuratie (versterker, sub, center speaker, etc.) voor de ultieme film ervaring?

Wie weet is beide te fiksen met glasvezel (TV optisch-uit) naar DACje en dan signaal versturen naar wireless active speakers. Wellicht mogelijk met zoiets: https://www.fiio.com/K7 (DAC en versterker in 1 met bluetooth 5.1uitgang). ???

[ Voor 67% gewijzigd door JJ Le Funk op 06-08-2025 17:51 . Reden: het is maar een idee ]

d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 07:51
Waarom wil je surround sound in bed? Ik ben oprecht benieuwd.

Een soundbar oplossing met echte draadloze speakers is de makkelijkste oplossing. Maar waar ga je die soundbar laten? Als je die voor de tv op de achterkant van het bed zet, dan staat die soundbar deels voor het beeld. Een mogelijkheid is als je een soort van beugel in de achterkant van je bed (voor de tv) hangt en dat je de soundbar in die beugel legt. Een bloembakhaak-achtige oplossing kan best wel eens een oplossing zijn hiervoor. Of wellicht ken je iemand met een 3D printer die een betere oplossing kan printen.

Ik zou dan gaan voor een JBL Bar 800. Die heeft namelijk echte draadloze rearspeakers die je via de soundbar op kunt laden. Scheelt weer stroomkabels.

[ Voor 17% gewijzigd door Hulleman op 06-08-2025 11:54 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captein
Nou, wij kijken veel TV in bed, dus dacht, beter geluid, dat klinkt fijn? Eerlijk gezegd heb ik eerder vooral surround sound gehad voor een gamepc.

De TV zit aan de achterkant vast, dus het idee met de soundbar zou zjin om 'm onder de tv te zetten, maar misschien is dat niet zo praktisch.

De JBL BAR 800 zonder de surrounds past in de ruimte voor de TV/soundbar past een 42/43 inch, maar klinkt wel erg duur (duurder dan de TV!)

Klinkt alsof de meningen denken dat misschien beter niks doen? Dat is ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 07:51
Captein schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:34:
Klinkt alsof de meningen denken dat misschien beter niks doen? Dat is ook prima!
Ik zou geen soundbar in bed willen, maar goed dat ben ik. Je vroeg om een surround ervaring, dus kwam ik een soundbar met echt draadloze rear speakers. Dat kost dan wel iets ja.

Je hebt al soundbars (zonder rears) voor om en nabij de € 150.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captein
Ik werd nu weer herrinerd aan de hoofdreden waarom ik hier over nadacht.

Soms kijk ik tv/film die gemixt is voor 5.1, en dan werkt het niet goed met het geluid, hoe voorkom ik dat? Met speakers of in de settings van de TV of met een versterker?
Pagina: 1