adsl paar vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 22:50
ja ik heb fe faq gelezen maar blijf toch nog met wat vraagjes zitten.
zoals:
wat vinden jullie usb of ethernet?
liefst persoonlijke mening want die in de faq iz een beetje algemeen.
en wat heb je zowel nodig voor een ethernet?
ik heb al een 10/100mps netwerk kaart.
zou dit werken?
code:
1
2
3
           /pc 1
adsl in ->hub->
           \pc 2

Verwijderd

Ik heb begrepen dat de ethernet over het algemeen beter is qua stabiliteit (voor de duidelijkheid..ik heb zelf geen adsl maar weet wel het een en ander erover)

Ik neem aan dat je een normale rj45 ofzo netwerkkaart hebt, dus dat zou geen probleem moeten zijn...

Zover ik weet moet de setup zo zijn: Pc2 aansluiten op hub die verbonden is met modem die verbonden is met de netwerkkaart

dus zo:
code:
1
2
3
             PC2
PC1---modem---hub<
             evt. PC3 etc.

lol ja ben niet zo goed in codes hoop dat het er een beetje uitziet

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

ja je kan gewoon je adsl modem aansluiten op je hub
als er maar 1 pc is met het ip adres heb wat je moet hebben
en dat die ook elke keer aan staat als je met de andere pc wil internetten.

moet je wel ff een proxy maken

maar ik zelf doe het beter
ik zet in de internet pc 2 hub's 1 voor modem en 1 voor netwerk zodat de hub het wat rustiger heeft

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:05
Ik heb ook 2 pc's aangesloten op mijn hub.
Ik zou zeggen, kijk eens bij ADSL moden tweaking, dan verander je het modem in een router en dan heb je geen proxy ofzo meer nodig.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op dinsdag 18 september 2001 09:35 schreef DjMark het volgende:
Ik heb ook 2 pc's aangesloten op mijn hub.
Ik zou zeggen, kijk eens bij ADSL moden tweaking, dan verander je het modem in een router en dan heb je geen proxy ofzo meer nodig.
juist! kan je met gemak 15PC's op ISDN hangen :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
neem ethernet ja, die heb ik ook is zeker 2x zobeter als die usb, die adsl kan je idd aansluiten aan je hub(neem beter een switch voor betere snelheid tussen 2 pc's)

je kan ook gewoon op 1 pc het adsl installeren en dan een software matige router prog gebruiken zoals: wingate, winroute om internet te delen, alleen moet wel je pc met adsl erop altijd aanstaan voor internet, wel crosscable tussen beide netwerkkaarten gooien..

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Bij mijn weten werken als die tweaks geen-router-meer-nodig geintjes alleen met het ethernetmodem. Dus ik zou je adviseren die ook te nemen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

USB is the future dacht ik :7

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De tekening van de situatie die je hebt gemaakt gaat alleen werken met een ethernetmodem als deze getweaked is. Je hoeft dan ook 1 pc als router in te stellen, dit kan het modem dan voor je regelen.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• kRyPtO
Op dinsdag 18 september 2001 10:07 schreef El_GringO het volgende:
De tekening van de situatie die je hebt gemaakt gaat alleen werken met een ethernetmodem als deze getweaked is. Je hoeft dan ook 1 pc als router in te stellen, dit kan het modem dan voor je regelen.
hoe kan ik deze dan tweaken?
hij gaat er nie kapot aan he :) .
en die router kan ik dan met sofware doen, of doet het modem dat al als ie getweaked is?

• kRyPtO
hoe kan ik trouwens zien of ik een rj45 kaart heb.
ik heb een realtek netwerk kaart type weet ik nie.
er zit een stikkertje op met "11j test ok"
en op een chip staat
rtl8139c is dat het type dan?

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het stekkertje dat in je netwerkkaart gaat, is dat een plastic "balk / kubus" geval met metalen dingetje eronder ?
Dus eigenlijk gewoon een vergrote telefoonstekkertje ?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:03
Tweak je ethernet modem!!!!
Werkt hier perfect!!!

Gewoon de stappen volgen op http://adsltweak.iscool.nl/

hier draait het nu als volgt:
code:
1
2
3
                     -->pc1
modem/router ==> uplink hub  -->pc2
                     -->pc3

Als het dan draait is het gewoon een kwestie van modem aanzetten en klaar. Draait pas net hier maar ik verwacht nooit meer vastlopers *D

Ik ben zelf een beetje een netwerkleek maar ik kon het allemaal perfect volgen.
Er staat zelfs ergens op die site hoe je alles weer in de oude staat kan terug brengen.

PS: Op een andere site hadden we een andere manier gevonden waarbij je je default settings van je modem moest veranderen met behulp van zo'n klein knoppie achterop.
DIT IS NIET NODIG en brengt volgens mij alleen maar onnodige onherstelbare risico's met zich mee.

Strava

• Evilernie933
  • Laatst online: 27-05 21:19
Aan die tweak van dat modem zou ik niet beginnuh...klinkt allemaal wel leuk, mar wat als het fout gaat. Ik den kniet dat kpn jouw zomaar ff een modempje opstuurt, dan zit je dus met een verziekte modem.

tampert, kriminalpolizei

• Prulleman
Op woensdag 19 september 2001 00:43 schreef Evilernie het volgende:
Aan die tweak van dat modem zou ik niet beginnuh...klinkt allemaal wel leuk, mar wat als het fout gaat. Ik den kniet dat kpn jouw zomaar ff een modempje opstuurt, dan zit je dus met een verziekte modem.
Dit is toch Gathering of Tweakers ;)
ik geloof trouwens dat een nieuwe 250 piek kost...

Strava

• Evilernie933
  • Laatst online: 27-05 21:19
Ja...gathering of tweakers... maar er staat wel op adslmodemtweak is cool.nl ofzo dat het een paar keer bij mensen is fout gegaan...ik wilde mijn modem eerst ook tweaken, maar zoals ik het wilde (mijn adsl sharen) kon dus ook op een andere manier.

tampert, kriminalpolizei

• Prulleman
Ja... iedereen moet het natuurlijk zelf weten maar ik vond het allemaal vrij simpel, ik denk dat je ff goed de versie moet checken. Als die goed is en je maakt geen fouten kan er volgens mij weinig mis gaan.

En sorry ik ben een beetje enthousiast ben, maar onze server liep elke dag minstens 1 keer vast en nou draait alles eindelijk zoals het moet ......VOOR NIX!!

* Prulleman is blij

Strava

• kRyPtO
Op dinsdag 18 september 2001 23:05 schreef prenobe het volgende:
Het stekkertje dat in je netwerkkaart gaat, is dat een plastic "balk / kubus" geval met metalen dingetje eronder ?
Dus eigenlijk gewoon een vergrote telefoonstekkertje ?
ja zo een iz het :)
Pagina: 1