Toon posts:

fout bij philips of winkel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi, :)
aanstaande donderdag is het 5 weken geleden dat ik mijn writer naar de compuboer heb gebracht... omdat ie defect was.. :(
nu hebben hun hem naar philips gestuurd, maar dat ding is nog niet trug :(

ik heb ze al 2x gebeld en telkens zeggen ze dat ze mij bellen als ze hem trug hebben, maar ze bellen niet even voor mij naar philips waarom het zo lang duurt :(

ik zelf vind het niet echt normaal dat ik 5 weken geen back ups kan maken :(

kan ik nu de winkel verplicht stellen mij een nieuwe writer te geven of is dat niet mogelijk?

en is philips fout bezig hierin?

over de garantie: ik heb de writer 6 dagen voor de garantie afliep bij de winkel gebracht, die is nu dus geindigt...
ik heb een bevestiging vd winkel dat hun hem hebben en hun hebben de bon van het artikel... (dat hadden ze nodig zeiden ze)

kort samengevat: ik wil zo snel mogelijk mij writer trug! :)

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

kan wel kloppen dat er wat tijd overheen gaat tot 6 weken of zo. Garantie?? bij een beetje goede leverancier krijgt een winkel het nog voor elkaar om na 13 maanden garantie te claimen althans dat is mij meerdere keren gelukt kan alleen zo ff niet zeggen hoe dat bij philips zit.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op dinsdag 18 september 2001 00:10 schreef Magneet het volgende:
kan wel kloppen dat er wat tijd overheen gaat tot 6 weken of zo. Garantie?? bij een beetje goede leverancier krijgt een winkel het nog voor elkaar om na 13 maanden garantie te claimen althans dat is mij meerdere keren gelukt kan alleen zo ff niet zeggen hoe dat bij philips zit.
idd, hier sluit ik me bij aan

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Op maandag 17 september 2001 23:17 schreef Schum1 het volgende:

scroll omhoog en lees...
Het is niet mogelijk de winkel verplicht te stellen je een nieuwe writer te geven denk ik. Dat het zo lang duurt kunnen zij in principe ook niets aan doen, die fout ligt bij Philips. Het is altijd slim de winkelier een kopie van je bon te geven i.p.v het origineel, bonnetjes raken gemakkelijk kwijt en dat kan problemen opleveren. Omdat je voor de garantie verliep het hele spul inleverde heb je die garantie gewoon nog...
Ik vrees dat je gewoon geduld moet hebben tot ze m binnen hebben... Wachten sux maar het is niet anders.

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Wettelijk gezien kun je ze niks maken.
Volgens mij is de wettelijke termijn 6 maanden.

Verwijderd

Topicstarter
damn, da wordt dus wachten :(

mijn hdd staat vol en ik moet format c: doen, sjit! :(

Verwijderd

nou in de 13e maand garantie bij Philips claimen lukt niet, omdat ze aan de hand van het serial 12 maanden garantie geven. Ik heb dat weleens gezien met een gewone CD-ROM speler van Philips: de klant was aan zn 12e maand bezig, maar omdat het een wat 'ouder' model was en een maand heeft gelegen gaf Philips geen garantie meer. De klant heeft toen een CD-ROM speler gehad (immers het was garantie) die de computerzaak dus heeft moeten betalen i.p.v Philips.

Ik ken ook zo'n verhaal met een brander die 1 dag voor de garantietermijn om was, defect ging. Die moest naar Aopen en dat duurde toen 6 weken.

Wacthen wordt het dus helaas voor je..
en over die volle C-schijf, kopieer wat naar D ofzo of over een netwerk, dan kan je iig herinstalleren (of leen HDD/CDR van iemand :P)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 08:15 schreef MadCat het volgende:
[groot verhaal :)]

Wacthen wordt het dus helaas voor je..
en over die volle C-schijf, kopieer wat naar D ofzo of over een netwerk, dan kan je iig herinstalleren (of leen HDD/CDR van iemand :P)
ah, thx, maar ik heb op D: en E; ook amper ruimte :(

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 13:40

Dutch_guy

WYSIWYG

Of 3000 diskettes kopen >:)

Misschien weet je iemand met een zip-drive, werkt ook goed.
Of vraag aan die winkelier of je even een gebruikte kan lenen, een lokale pc-boer heeft zoiets altijd wel liggen, moeilijker zal het worden bij een Dixons.

Succes !

Pay peanuts get monkeys !

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 16:45 schreef Dutch_guy het volgende:
Of 3000 diskettes kopen >:)

Misschien weet je iemand met een zip-drive, werkt ook goed.
Of vraag aan die winkelier of je even een gebruikte kan lenen, een lokale pc-boer heeft zoiets altijd wel liggen, moeilijker zal het worden bij een Dixons.

Succes !
kijk en das nou juist een probleem, die heeft ie niet liggen! :(

Verwijderd

De winkel is verplicht om het produkt te reapareren of je een verangend produkt te bieden. En dat binnen een redelijke termijn (en daar is hier geen sprake meer van!).
De koper kan, indien het geleverde niet aan de overeenkomst beantwoordt, eisen dat de overeenkomst wordt nagekomen. U kunt daarbij denken aan herstel van het niet deugdelijke artikel, levering van het ontbrekende of vervanging. Indien de verkoper de klachten niet binnen een redelijke termijn verhelpt, kan de koper een beroep doen op ontbinding van de overeenkomst. Dit heeft tot gevolg dat de verkoper het gekochte terug dient te nemen en aan de koper de koopsom dient te retourneren.
bron: http://www.wetwegwijzer.nl/docs/14.htm

Het enige wat helpt in dit geval is volgens mij een grote bek opzetten en gewoon eisen wat je toekomt..

Verwijderd

De winkel kan hier in principe echt NIETS aan doen. Reparateurs doen er gewoon belachelijk lang over om iets te repareren en te verzenden (uitzonderingen daargelaten)

Voorbeeld: stuur een Nokia telefoon maar eens ter reparatie - je bent m MINIMAAL 7 weken kwijt - of je moet naar t Nokia service point gaan...

Over het leentoestel: de winkel is dit _NIET_ verplicht, of je moet een soort verlengde garantie hebben afgesloten.

grtz

Verwijderd

Wat voor probleem had je dan met je brander, ik heb precies eenzelfde probleem met een 804 :( Zit nu al voor de 2e keer ruim 7 weken te wachten!
Bel je de helpdesk van philips, komen ze aan met het verhaal je moet hem flashen!?????? Kan je bij een standaard computergebruiker niet mee aankomen! Dus retour sturen!

Raadselachtige firma! Voor mij nooit weer een philips! :)

Verwijderd

Ik werk al enige jaren bij een rep. centrum in R'dam en weet uit ervaring dat Philips erg traag is met repareren. Ik weet ook dat Philips niet zo happig is op de 13e maand garantie, maar na overleg met onze mensen gaan ze meestal wel overstag.

Over Nokia die net genoemd is: Reparaties hiervan gaan naar een door Nokia aangewezen rep.bedrijf Revah. Die jongens zijn baggertraag en niet erg fijn om mee te werken.
Als wij contact met ze opnemen en vragen om spoed dan zeggen hun gewoon dat wij op onze beurt moeten wachten terwijl onze klant op zijn apparaat wacht, helemaal niet fijn. Er lopen daar ondertussen al meerdere klachtenprocedures over bij Nokia zelf om hun een beetje wakker te schudden.

Wat ik in de winkel vaak mee maak is dat als de klant veel "beleefde" heibel maakt dat hij zijn zin wel krijgt.

Ik had zelf een aantal jaren terug met Escom een conflict (stom stom stom dat ik mijn eerste cd-romspeler bij hun heb gekocht). Maar dat baggerbedrijf is gelukkig weg.

Verwijderd

Fodor??? :)

Verwijderd

Nee, Fodor is een beetje dood nu, daar handelden wij wel mee :)

Verwijderd

zes???

Verwijderd

Correct :)

Verwijderd

Leuk, rep. voor samsung e.d. is trouwens ook niet over naar huis te schrijven! ;(

Verwijderd

hoe bedoel je ?

Verwijderd

Werk zelf bij MP! En heb er alle ervaringen mee, sorry dat ik het moet zeggen!

Verwijderd

Iedereen heeft wel een Correct horror verhaal, zit ik niet mee. Maar ik heb zelf ervaren dat van alle klanten +/- 97% tevreden is. Maar die hoor je niet, je hoort alleen de ontevreden mensen. :)

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 00:13 schreef aladdin_34 het volgende:
Werk zelf bij MP! En heb er alle ervaringen mee, sorry dat ik het moet zeggen!
MP! ken ik trouwens niet direct, wazda ?

Verwijderd

Is ook niet lullig bedoeld, maar je krijgt buiten de gar. alleen maar zeikerds!

Verwijderd

megapool :)

Verwijderd

Hebbie ICQ, dan kleppen we daar ff verder, mijne is 21061920
Dit is redelijk off-topic

Verwijderd

Never mind, ik ga pitten, morgen weer vroeg op.
Pagina: 1