Toon posts:

Download Managers Blocken van m site??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik word echt doodziek van al die mensen die met bijv. DAP 7 connecties met m'n webservers leggen en dan met z'n drieen al m'n bandbreedte opslokken (ik surf dan met 463 bytes/s).

Weet iemand een script (perl,js,cgi) te vinden dat download managers blockt en/of maar 2 of 3 connecties per IP toe staat?

Alvast bedankt,
Fonal

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Lijkt me dat je met "access control" settings van je webserver moet werken.

Aangezien je in principe niet kan ontdekken of iemand DAP of een browser gebruikt.

Er zijn modules voor bijv apache waarbij je in kan stellen dat elk ip maar 3 connecties mag hebben (mod_throttle voor apache kan dat?)

Verwijderd

Ga toch gewoon een ftp voor de downloads draaien. Kun je "max 1 keer per IP inloggen" aanzetten. Werkt bij mij prima...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 september 2001 23:20 schreef ACM het volgende:
Lijkt me dat je met "access control" settings van je webserver moet werken.

Aangezien je in principe niet kan ontdekken of iemand DAP of een browser gebruikt.

Er zijn modules voor bijv apache waarbij je in kan stellen dat elk ip maar 3 connecties mag hebben (mod_throttle voor apache kan dat?)
Ik weet dat je d.m.v. een filter (in perl) met behulp van het logboek de "DA x.x" string eruit kan filteren en dan daar een block op uit te voeren, maar mij ontbreekt de kennis om zo'n script te schrijven.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:19
Ik zou toch voor de bovenstaande oplossingen gan, aangezien je in bijv getright in kan stellen wat ie als browsername moet meesturen....