Ipad home knop defect na gebroken connector aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonardus66
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Doordat de connector van het aansluitsnoer in de ipad is afgebroken heb ik heel voorzichtig handmatig met een klein metalen boortje de restanten van de afgebroken connector uit de ipad verwijderd. De connector lijkt nu in orde, een nieuw laadsnoer maakt direct contact en het laden geeft geen problemen. Nu blijkt dat de home knop niet meer werkt. De touchid werkt wel goed. Ik heb gezien dat er aan de binnenzijde van de connector in de ipad een kleine ronde opening is die mogelijk een verbinding met de home knop heeft. Wellicht is er een stukje dat is afgebroken van de connector tijdens het verwijderen in deze in de verbinding gekomen en is daardoor de home knop defect geraakt. Ik kan natuurlijk de homeknop vervangen maar dan ben ik de touch id kwijt en dat wil ik niet. Vooralsnog werk ik nu met de software homeknop maar dat is toch behelpen. Is deze homeknop nog te herstellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:32
Ipad open maken, en de home knop vergelijken met wat je ziet op foto's bij bijvoorbeeld repair guides van iFixit.

Is er iets kapot, of mist er iets, kun je dan bekijken of en hoe dat te repareren, bijvoorbeeld door een stukje van een donor knop, 3d print, etc.

Ik heb het nooit gedaan met mijn ipad, maar wel met allerlei andere producten waar iets mechanisch mis mee was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-09 07:31

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Het is te herstellen. En een gemiddelde telefoon repair shop dat tegenwoordig overal zit kan dat voor een paar tientjes voor je fixen.

Zelf doen is uiteraard goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonardus66
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Bedankt voor de reacties. Ga er toch maar mee naar een reparatie shop en laat die maar eens kijken, zelf geen ervaring met openen ipad.