Intel PR440FX mobo weigerd te starten.

Pagina: 1
Acties:

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een Intel PR440FX, maar ik heb tot op heden nog niks kunnen doen met dit moederbord. :'(
De reden is dat de Pentium Pro's die ik heb weigeren mee te werken op dit moederbord. De Pentium Pro's zijn namelijk een sB1 stepping. Het moederbord is waarschijnlijk nooit geflasht om deze processors te herkennen en kan dus alleen met sA1 steppings werken.

Ik heb het een aantal keren geprobeerd om het aan de gang te krijgen, maar dan krijg ik een knipperende power LED en geen beeld.
Volgens Intel betekend dit het volgende:

Intel PR440FX Motherboards with BIOS versions 1.00.02.DI0 or earlier cannot be reliably operated with sB1 stepping Pentium Pro processors. The failure symptoms include a) no video accompanied by a blinking power LED :(, b) failure to recognize the second processor in a dual processor configuration, or c) random system crashes. If BIOS version 1.00.02.DI0 is installed, you may be able to upgrade to the latest BIOS version; this must be done with a single processor installed. If the system has two processors installed, remove the second processor before attempting the upgrade. If the BIOS upgrade procedure fails, or if BIOS version 1.00.01.DI0 is installed, replace the sB1 stepping processor with an sA1 stepping processor and then upgrade to the latest BIOS version. Once the BIOS upgrade is complete you may reinstall the sB1 stepping processor(s).

Het probleem is dat ik geen geschikte sA1 stepping heb. Ik ben dus op zoek naar iemand die zo'n sA1 stepping heeft en hem even wil uitlenen. ;) Het flashen op zich duurt maar een paar minuten.... Op deze pagina staan de processors die ondersteund worden door het moederbord.

Of heeft iemand een beter idee om een dual Pentium Pro aan het werk te krijgen? :?

• Mindfields

Mindfields

Poor man's Ferrari

Topicstarter
Is er niemand die een oplossing weet? ;(

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-06 06:36

tricktrac

PPro smp

Ik heb hier wel de sl22s stepping liggen. Ook sB1's helaas :(
(m'n andere zijn ook allemaal s1b's)

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

• Mindfields

Mindfields

Poor man's Ferrari

Topicstarter
Jammer, bedankt igg voor je reply.