Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op het moment heb ik een systeem wat wel draait. Aangeschaft in 2020 (Topic Hier) . Nu denk ik naar 5 jaar tijd voor wat nieuws.
Ik wil de nieuwe battlefield gaan spelen, afhankelijk van de beta natuurlijk. En wil het liefst weer een paar jaar verder.
Verder speel ik eigenlijk alleen shooters.
Huidige set:
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben nu met een budget van 2000 euro bezig. Maar minder mag altijd zonder in te leveren op kwaliteit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een complete kast. Maar denk ook over te stappen naar iets nieuws. Mijn huidige pc heeft wel rbg lights er in, maar minimaal. Inkijk kast is altijd mooi. Maar ik heb op mijn leeftijd geen kermis meer nodig. (Full rbg niet nodig)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet merken trouw. Prijs kwaliteit is voor mij belangrijker
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij moet gewoon weer een tijd mee gaan met nieuwe spellen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb wat topics doorgelezen en zo verschillende bevindingen samen gevoegd tot een systeem.
De vraag is nu of dit a: wat is en B: zouden jullie al upgraden of wachten tot bijvoorbeeld een black friday of tot de DDR6 op de mat komt.
Ik denk dat ik mijn huidige pc dan weggeef aan een familie lid als ik voor een helemaal nieuwe ga.
Voor de kast twijfel ik ook tussen de Chieftec APEX AIR of de NZXT H6 Flow Zwart
Ik heb geen haast met de aanschaf en dit weekend de battlefield beta spelen om te kijken wat mijn pc daar van vindt.
Wat ik tot nu heb samengesteld:
Hopelijk kan jullie eeuwige wijsheid mij wat verlichting in de keuze geven.
Op het moment heb ik een systeem wat wel draait. Aangeschaft in 2020 (Topic Hier) . Nu denk ik naar 5 jaar tijd voor wat nieuws.
Ik wil de nieuwe battlefield gaan spelen, afhankelijk van de beta natuurlijk. En wil het liefst weer een paar jaar verder.
Verder speel ik eigenlijk alleen shooters.
Huidige set:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Powercolor Red Devil RX 5700 XT | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | € 82,99 | € 82,99 |
1 | Interne SSD's | Kingston A2000 1TB | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 82,99 |
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben nu met een budget van 2000 euro bezig. Maar minder mag altijd zonder in te leveren op kwaliteit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een complete kast. Maar denk ook over te stappen naar iets nieuws. Mijn huidige pc heeft wel rbg lights er in, maar minimaal. Inkijk kast is altijd mooi. Maar ik heb op mijn leeftijd geen kermis meer nodig. (Full rbg niet nodig)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet merken trouw. Prijs kwaliteit is voor mij belangrijker
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij moet gewoon weer een tijd mee gaan met nieuwe spellen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb wat topics doorgelezen en zo verschillende bevindingen samen gevoegd tot een systeem.
De vraag is nu of dit a: wat is en B: zouden jullie al upgraden of wachten tot bijvoorbeeld een black friday of tot de DDR6 op de mat komt.
Ik denk dat ik mijn huidige pc dan weggeef aan een familie lid als ik voor een helemaal nieuwe ga.
Voor de kast twijfel ik ook tussen de Chieftec APEX AIR of de NZXT H6 Flow Zwart
Ik heb geen haast met de aanschaf en dit weekend de battlefield beta spelen om te kijken wat mijn pc daar van vindt.
Wat ik tot nu heb samengesteld:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 201,90 | € 201,90 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 159,- | € 159,- |
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 9070 XT | € 690,99 | € 690,99 |
1 | Behuizingen | Chieftec APEX AIR | € 68,18 | € 68,18 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 (Black) | € 32,55 | € 32,55 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 117,90 | € 117,90 |
1 | Voedingen | MSI MAG A850GL PCIE5 Zwart | € 109,- | € 109,- |
1 | Interne SSD's | Samsung 990 EVO Plus 4TB | € 258,- | € 258,- |
Totaal | € 1.637,52 |
Hopelijk kan jullie eeuwige wijsheid mij wat verlichting in de keuze geven.