Monitorbeugel/arm voor twee 49 inch SuperUltraWides

Pagina: 1
Acties:
  • 430 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 02:53
Hallootjens,

Ik ben voornemens om twee SUW's aan te schaffen voor in mijn muziekstudio. Momenteel heb ik twee 29 inchers er staan, maar ik zoek grotere/wijdere schermen. De twee 29 inchers hangen nu aan een monitorarm, maar die zitten naast elkaar. Ze zijn wel vlak (wat de 49 inchers ook worden, ze zullen niet voor gaming gebruikt worden) en dus niet gekromd.

Ik wil ze liever niet aan de muur hebben hangen, het liefst gewoon aan een vaste monitorarm zonder gasveer of iets dergelijks.

Een normale arm is wel te vinden, ook voor deze grote rakkers, maar om ze boven elkaar te hangen, dié kan ik niet vinden. Wellicht dat een mede-tweaker wel een idee heeft !? Mijn budget voor de arm alleen kan tot 500 euro, ik hoef dus niet per se een goedkoop ding te hebben.

Wie weet hier meer over en kan me hierbij helpen ? Ik heb nog wel even, de upgrade staat gepland voor november/december.

Vriendelijk bedankt.
Indif..

PS: Ik wil ze niet aan de muur hebben, omdat ze aan de zijkant in de hoek gepositioneerd worden, liefst een beugel die ik aan dit meubel kan bevestigen (die staat in de hoek, daarachter staat één van mijn studiomonitoren (speakers) op een stand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-09 12:08
Zoiets? https://www.monitorbeugel...ckplus-monitorbeugel.html

Of alleen de steun en dan zelf ergens een paal laten maken?

https://www.monitorbeugel...s-paal-monitorbeugel.html

[ Voor 43% gewijzigd door Tiagoo op 05-08-2025 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Indifstublatia schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:22:
Ze zijn wel vlak (wat de 49 inchers ook worden, ze zullen niet voor gaming gebruikt worden) en dus niet gekromd.
Met de arm kan ik niet helpen, maar dit zou ik toch afraden. Tenzij ze echt ver bij je vandaan staan kan je de zijkant niet meer fatsoenlijk aflezen omdat de hoek te groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 18:17
Zoiets?

https://www.neomounts.com...3NTQzOTg2NjMkajU1JGwwJGgw

Neomounts FPMA-D960DVBLACKPLUS

[ Voor 5% gewijzigd door GarBaGe op 05-08-2025 14:58 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
Ja, die Neomounts is exact wat ik zoek. Ik kon het niet vinden, waarschijnlijk een andere zoekopdracht gebruikt. En net onder de 200 euro, top. Thanks boys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
Sissors schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:33:
[...]

Met de arm kan ik niet helpen, maar dit zou ik toch afraden. Tenzij ze echt ver bij je vandaan staan kan je de zijkant niet meer fatsoenlijk aflezen omdat de hoek te groot is.
Ik produceer muziek en heb een groter scherm nodig voor mijn lopende en toekomstige projecten. Het is geen klein FLstudio dingetje wat ik heb lopen, maar een zeer uitgebreide RipX i.c.m. Ableton Live 12 Suite studio met flink veel apparatuur voor mijn producties. VST's op de onderste monitor, de timeline van Ableton op de bovenste. Voor in de studio heb ik twee 40 inchers boven elkaar aan de muur hangen voor de mastering van al mijn studiosoftware- en projecten. Ik gebruik het dus niet voor gaming, daar heb ik een aparte ruimte met eveneens UltraWides voor en die hangen netjes naast elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Indifstublatia schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:31:
[...]

Ik produceer muziek en heb een groter scherm nodig voor mijn lopende en toekomstige projecten. Het is geen klein FLstudio dingetje wat ik heb lopen, maar een zeer uitgebreide RipX i.c.m. Ableton Live 12 Suite studio met flink veel apparatuur voor mijn producties. VST's op de onderste monitor, de timeline van Ableton op de bovenste. Voor in de studio heb ik twee 40 inchers boven elkaar aan de muur hangen voor de mastering van al mijn studiosoftware- en projecten. Ik gebruik het dus niet voor gaming, daar heb ik een aparte ruimte met eveneens UltraWides voor en die hangen netjes naast elkaar.
Het heeft alleen dus (nagenoeg) niks te maken of je het voor gaming of iets anders gebruikt. (Al lijkt mij gamen op 2 ultrawides naast elkaar wel echt extreem breed). Een collega had een 49" ultrawide met een beperkte curve. En die heb ik een keer geprobeerd, en het probleem was simpelweg dat alles aan de zijkanten van je beeld onder zo'n hoek bekeken moeten worden, omdat hij heel breed is, dat het eigenlijk niet bruikbaar meer was. Met geen curve zal dat nog erger zijn, tenzij de schermen dus behoorlijk ver weg staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 12:05

Croga

The Unreasonable Man

De uitdaging is wel dat ie niet heel veel gewicht kan dragen. Mijn 49" scherm, curved, 16kg, kan bijvoorbeeld al niet. Zelfs als ie geen curve gehad had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
Sissors schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 08:01:
[...]

Het heeft alleen dus (nagenoeg) niks te maken of je het voor gaming of iets anders gebruikt. (Al lijkt mij gamen op 2 ultrawides naast elkaar wel echt extreem breed). Een collega had een 49" ultrawide met een beperkte curve. En die heb ik een keer geprobeerd, en het probleem was simpelweg dat alles aan de zijkanten van je beeld onder zo'n hoek bekeken moeten worden, omdat hij heel breed is, dat het eigenlijk niet bruikbaar meer was. Met geen curve zal dat nog erger zijn, tenzij de schermen dus behoorlijk ver weg staan.
Als je, zoals ik, muziek produceert en geregeld gebruik maakt van timelines (beter bekend als Session View) in plaats van Arrangement View, dan hoef je niet het hele beeld in één oogopslag te zien. Voor mijn studio is een curved monitor beslist niet aan de orde en die zal er ook met geen mogelijkheid in komen. Een recht-toe-recht-aan monitor is dan veel fijner. Ook komt het geregeld voor, zeker als je inzoomt op de timeline, dat je met je oog zo ongeveer in je monitor zit. Dat is een beetje wat ik bedoel en waarom het niet uitmaakt als ze dichtbij of ver weg staan. Wat jij hierboven beschrijf, dat je bepaalde zaken in een bepaalde hoek moet bekijken, heeft geen invloeg op mijn manier van werken. Misschien een persoonlijk dingetje, misschien meer mensen die het begrijpen (vanuit het perspectief van mijn werkgebied). Snaps ? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
Croga schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 08:05:
[...]

De uitdaging is wel dat ie niet heel veel gewicht kan dragen. Mijn 49" scherm, curved, 16kg, kan bijvoorbeeld al niet. Zelfs als ie geen curve gehad had.
Hmm mja, dat is inderdaad wel een goede. Al zou dat aan de andere kant gek zijn, want de ondersteuning is er dan weer wel voor. Mijn huidige monitorarm in niet mijn studio maar in de gameroom, ja ja van de Action, heeft een dubbele klem (twee klemmetjes die zich aan het tafelblad bevestigen ipv één). Misschien werkt dat beter ? Nu wegen mijn 27" FHD en 29" UW in de gameroom niet heel veel, maar toch ook wel zo'n 14kg bij elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17:50
Al keer aan de optie gedacht om gewoon een grote tv op te hangen?
is dat niet net zo breed en zo hoog als 2 ultrawides?
En natuurlijk ook recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
Rotinomm schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 08:24:
Al keer aan de optie gedacht om gewoon een grote tv op te hangen?
is dat niet net zo breed en zo hoog als 2 ultrawides?
En natuurlijk ook recht.
Hoi, heb je mijn openingspost goed gelezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17:50
Indifstublatia schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:15:
[...]

Hoi, heb je mijn openingspost goed gelezen?
Nee eigenlijk niet, maar na het lezen zie ik niks over een tv? Je wil twee UW rechte boven elkaar hebben aan een arm?
Koop 1 tv en 1 heavy duty arm van Ergotron en een adapter voor de VESA van de tv. Probleem opgelost.

Of bouw zelf een achterschot voor je bureau. Kunnen daar meteen alle kabels achter door.

Probeer alleen maar mee te denken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indifstublatia
Rotinomm schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:40:
[...]

Nee eigenlijk niet, maar na het lezen zie ik niks over een tv? Je wil twee UW rechte boven elkaar hebben aan een arm?
Koop 1 tv en 1 heavy duty arm van Ergotron en een adapter voor de VESA van de tv. Probleem opgelost.

Of bouw zelf een achterschot voor je bureau. Kunnen daar meteen alle kabels achter door.

Probeer alleen maar mee te denken ;)
Dat zegt dan genoeg. Ik wil twee super UW's. Die gaan er sowieso komen. Ik vraag hulp bij een monitor arm, niet om suggesties voor een andere setup.

En tja, als je niet de moeite neemt om de openingspost te lezen, dan is jouw antwoord gebaseerd op een eigen invulling. Er is namelijk geen probleem en ook geen hulpvraag op dat gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Indifstublatia schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:08:
[...]

Dat zegt dan genoeg. Ik wil twee super UW's. Die gaan er sowieso komen. Ik vraag hulp bij een monitor arm, niet om suggesties voor een andere setup.

En tja, als je niet de moeite neemt om de openingspost te lezen, dan is jouw antwoord gebaseerd op een eigen invulling. Er is namelijk geen probleem en ook geen hulpvraag op dat gebied.
Behalve dat je wel wat aardiger kan reageren op mensen die jou proberen te helpen, ik heb nog eens jouw openingspost gelezen. Er staat niks in wat de optie van een TV ophangen uitsluit...

En vaak genoeg heb je op een forum een XY probleem: Wikipedia: XY problem, dus het is helemaal logisch dat mensen alternatieven aandragen. Wil je dat niet? Neem dan contact op met een winkel toe en zeg dat je alleen een monitorarm met die specs wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze duidelijkk gemist: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Koopadviesvragen horen in de koopadviesfora.

Maar zie CKA beleid - met de gebrek aan inzet/info hier en brakke houding heeft een topic daar ook geen zin. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.