Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:00

[Multi] Titan Quest II

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqjKofRrDS_xIFdixoVyNynXcN0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SyPbuuffQKwRTjytpcJc8RvW.png?f=fotoalbum_large

Wat is Titan Quest II?

Na 19 jaar is het eindelijk zo ver: een vervolg op het sterkte Titan Quest. Een ondergewaardeerde ARPG in de stijl van Diablo, Path of Exile etc.
Kies een character, bepaald je klasse en combineer deze klasse met een tweede om alles uit de game te halen. Monsters killen, looten, upgraden. En dat herhalen tot je er bij neervalt. ;)
De releasedatum is nog niet gepland, maar de Early Access is onlangs (01-08-2025) gestart. Ze richten zich op eind 2026 voor de volledige release.

Platforms & Beschikbaarheid

Beoogde releasedatum: Q4 2026
PC: Early Access beschikbaar sinds 01-08-2025 op Steam & Epic.
• Steam: https://store.steampowered.com/app/1154030/Titan_Quest_II/
• Epic: https://store.epicgames.com/en-US/p/titan-quest-ii-391cf4
PS5: Nog niet beschikbaar
Xbox: Nog niet beschikbaar

PC Systeemeisen

Minimum Specs:
• CPU: Intel Core i5-8600K / AMD Ryzen 5 2600X
• GPU: 8GB RAM, NVIDIA RTX 2070 / AMD RX 6700 XT
• RAM: 16 GB
• Opslag: 50 GB SSD

Aanbevolen Specs:
• CPU: Intel Core i5-12400 / AMD Ryzen 5600X
• GPU: 12GB RAM, NVIDIA RTX 3070 Ti / NVIDIA RTX 4070 / AMD RX 6800 XT
• RAM: 32 GB
• Opslag: 50 GB SSD

Opvallende gameplay verschillen met TQ1
  • Herziene klassen, deels bestaand maar dan net anders
  • Je kunt ingame het level van monsters aanpassen, gebieden qua level gelijktrekken, bosses respawnen
  • Skills respeccen kan gemakkelijk, kost enkel gold
  • Potions hoef je niet meer te kopen/op te rapen, je hebt "charges" zoals bij Path of Exile
  • Nieuwe skill systemen als Flow/Overwhelm/Rage maken krachtige combinaties van skills mogelijk
  • Dodge & barrier systemen
Handige links

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08:20
Ik ben ook door Act 1 heen geblazen met uiteindelijk een level 22 Warfare/Earth fissure, fire aura build en ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.

positief:
- visuals en de maps, ik vind die verticale verschillen wel tof, maar snap dat mensen hier problemen mee hebben
- speelt lekker weg
- uitdagende boss battles (totdat je build online komt)
- De setting! Griekse mythologie is altijd een plus.
- Difficulty modifiers dmv ritual.

negatief:
- lengte... yeah I know 'Early Access', maar 6u content voor 24,-? Ik vindt het meer een 'demo'
- Stutter engine 5 🥲 Blurry (TAA en upscaling)
- Houterige animaties t.o.v andere ARPGs
- mastery skills zijn niet heel interessant (Allemaal flat of % increases), uiteindelijk een 1-2 button build, weinig diepgang
- Handjevol masteries met nog minder synergies tussen de masteries.
- Randomized loot drops 🙈 (in TQ1 dropte de monsters de items die ze aan hadden)

Het ziet er uit als Titan Quest II, maar zo voelt het niet. Dan voelt Grim Dawn toch meer als Titan Quest's successor... logisch ook, is van dezelfde developers. Deze devs zijn, naar mijn weten, niet betrokken bij Titan Quest 2.

Voor nu een 5/10 voor de content die er is. Het heeft potentie, maar dan moeten ze vooral qua diepgang en synergies flink aan de bak! En wat doen aan de performance en image output.

En aangezien deze demo 15-20% van de uiteindelijk game bevat zie ik dit niet in 1 jaar releasen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08
Pittig beestje maar hij is plat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZqRMw-Uc0xwfGWV-YaH1TTBmvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EZNgC1Fbo2FivM9lzI6SzsVK.jpg?f=fotoalbum_large

Erg vermakelijk maar de TQ feeling mis je wel een beetje.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
Ik reageer even op wat puntjes van je :)
Psyx88 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:06:
negatief:
- lengte... yeah I know 'Early Access', maar 6u content voor 24,-? Ik vindt het meer een 'demo'
Begin van EA is meestal een korte demo, maar ik verwacht dat dit stapsgewijs uitgebreid gaat worden met meer content. Voor de start is dit een prima run voor THQ om te kijken naar systemen, performance etc. Mogelijk is die andere content er al lang, maar wilden ze de scope beperken om handelen er op makkelijker te maken.
- Stutter engine 5 🥲 Blurry (TAA en upscaling)
Eigenlijk weinig/geen last van. Wel 3x een CTD gehad, maar performance is gewoon smooth geweest (2560x1440, DLSS, TAA, Epic preset)
- Houterige animaties t.o.v andere ARPGs
Dit voelt wel heel erg als TQ inderdaad, dat was ook wat houterig, en is hier ook. Klimmen van ladders of rotswanden is raar en werkt gewoon niet soepeltjes
- mastery skills zijn niet heel interessant (Allemaal flat of % increases), uiteindelijk een 1-2 button build, weinig diepgang
Helemaal mee eens, 2 characters die allebei maar 1 skill gebruiken aan het einde. Dus daar moeten ze nog naar kijken, maar dat is juist goed om nu te ontdekken :)
- Handjevol masteries met nog minder synergies tussen de masteries.
Deels eens, maar denk ook dat je veel systemen en combinaties nog moet ontdekken. Maar er zullen altijd masteries zijn die beter op elkaar aansluiten dan anderen.
- Randomized loot drops 🙈 (in TQ1 dropte de monsters de items die ze aan hadden)
Hier ben ik eigenlijk alleen maar blij mee, ik heb geen zin om specifieke monsters te gaan farmen voor specifieke items. Er zijn nog steeds monster-specific items, bijv. de gear van de vis-dudes krijg je alleen van hun. Maar random loot speelt gewoon veel fijner.
En aangezien deze demo 15-20% van de uiteindelijk game bevat zie ik dit niet in 1 jaar releasen.
Ik denk dat dat nog best mee kan vallen. Ik gok dat de acts al vrij ver uitgewerkt zijn en dit gewoon een eerste stap is. Dus de content zal misschien al op 75% kunnen zitten terwijl er nog aan systemen gewerkt wordt.

Ik ben vooralsnog wel positief gestemd. Ja de EA is kort, ja er zijn zeker verbeterpunten, maar er is nog zat tijd er voor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Speelde wel lekker weg, had eerst een lightning build maar dat is wat zwak en de lightning bolt werkt een beetje als Lightning Fury van D2 en voelde wel nogstalgisch aan.

Uiteindelijk omgezet naar Ice shards (geloof ik) met homing shards en dat doet zo veel meer en kost ook geen mana om te gebruiken. Daar waar ik met lightning nog wel eens dood ging. Voornamelijk omdat ligntning bolt heeft een extra addon dat je 1% health verliest per stack en deze met een non-fire/lightning skill kan clearen. Vergeten te clearen en je heb zo meer als 5 stacks die je dan niet in 1x kan clearen. Was een uitdagende build en speelde leuk.

Verwacht dat dit meer een spel is zoals ik TQ1 speelde, single player door campaign wellicht naar legendary maar een main ARPG die je season na season speelt zal het niet snel worden, tenzij endgame tof is.

Daarnaast heb ik FSR4 kunnen activeren met Optiscaler, hoop dat het nog native word of via driver van AMD.

Ik ben positief verast, mede omdat de looks volledig TQ was en goed weg speelde en omdat de "Demo" volledig uit het niets kwam voor mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Derr_Hans op 06-08-2025 10:12 ]

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:53
Ook hier het einde van de EA bereikt. Best lang over gedaan omdat ik ieder gebied helemaal wilde zien. Merkte wel richting het einde een hoop meer stutters / slowdown dan aan het begin. Hopelijk pakken ze dat nog aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie
Derr_Hans schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 10:09:
Speelde wel lekker weg, had eerst een lightning build maar dat is wat zwak en de lightning bolt werkt een beetje als Lightning Fury van D2 en voelde wel nogstalgisch aan.

Uiteindelijk omgezet naar Ice shards (geloof ik) met homing shards en dat doet zo veel meer en kost ook geen mana om te gebruiken.
Grappig, ik had het precies andersom, ice shards vervangen met lightning bolt.
Hoeveel doen je shards nu?
Mijn bolt zit op 783 dmg en gaat als een tierelier :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jmv-GDg9Q_Th5aLxIZC7ed20b_I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9SMz4VKvW0zXdD1VpleBxFRU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Nou geen 783 damage iig :P
Zal ik moeten kijken volgende keer ik tijd heb, ik heb de campaign van act 1 ook nog niet af.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-09 22:08
Angeloonie schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 16:34:

[...]

Hier ben ik eigenlijk alleen maar blij mee, ik heb geen zin om specifieke monsters te gaan farmen voor specifieke items. Er zijn nog steeds monster-specific items, bijv. de gear van de vis-dudes krijg je alleen van hun. Maar random loot speelt gewoon veel fijner.
Het voordeel en leuke was dat wat je zag dat een monster droeg hij dit ook zal droppen. Dus als je plots een glimmend zwaard zag wist je dus al dat die ene mob een epic of legendary item zal gaan droppen dat was juist heel vet hier aan en ook uniek binnen de ARPG games (Ik ken tenminste geen andere game die dit doet). Je hoefde niet specifiek een bepaald monster te farmen daarvoor een normaal skelet zou ook het item kunnen droppen net als dat het item gewoon als boss drop te krijgen was etc. Monster Infrequent items zijn er nog steeds en die worden dus ook door specifieke monsters gedropt alleen is het dus nu meer RNG want je weet nooit wat ze droppen tot ze dood zijn.
Nog weer leuk aan het systeem was een dier zoals een zwijn of wolf zal in TQ1 nooit een zwaard droppen. Ik vond dat dus juist een super leuk systeem.

Verder erg leuk deze TQ2 heb nu met 2 poppetjes de game voor zover het nu mogelijk uitgespeeld. Een Elementalist (Storm + Earth) en een Thane (Warfare + Storm) met de laatste ook nog klein beetje door gefarmed, Maar denk dat ik nu weer even wacht tot volgende patch. Vind het nog net iets te beperkt om meer te doen. Maar heb zeker zin in meer.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10:58
vindt de game wel echt prattig, enige wat wel weer jammer is dat mij vader zijn pc moeite heeft het te runnen op medium
meestal krijg hij mij pc zodra ik een nieuwe koop

hoop dat CO-OP ook erg lekker loopt zoals bij 1, heb erg plezier gehad met mij vader spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08:20
@SMD007 Ja dat bedoelde ik dus precies met die drops. Het was veel leuker om in TQ1 mobs te zien die specieke items aan hadden (en deze, en de affixes hierop, ook gebruikte!). Het gaf mij altijd een enorme kick om een mob met een special item te zien. Beter dan die randomized loot.

Gisteren ook nog een kleine 2u gespeeld met een Homing Ice Shard Stormblade (En nee ik gebruik geen build guides, dit is gewoon zelf abilities checken en kijken welke synergies er zijn en goed werken. Het scheelt ook dat je vrij eenvoudig kan respeccen.. plus-punt!). Ik dacht dat mijn Lava Fissure/Fire Aura OP was, maar die Ice Shard build gaat helemaal nergens over!... Alles gaat dood voordat het in de buurt kan komen... in Pyrgos aangekomen maar direct het monster level omhoog gegooid :-)
Pagina: 1