Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rennio
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15-09 21:24
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@rennio ik vermoed dat je iets te snel op verzenden hebt gedrukt. Met een lege openingspost kunnen we helaas niet zoveel.

Zou je deze willen aanvullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rennio
Om de Haydn te customizeren moet je de bootloader ontgrendelen, daarvoor is nodig dat je de foon hebt gebonden aan je Mi account, en dat is me niet gelukt. Nieuw account, andere ww, proberen te rooten, andere simkaart, enzovoorts. Nu had ik bedacht dat een gebrickte foon misschien wel mogelijkheden biedt om via de EDL modus wat uit te proberen. Maar hoe krijg je een ongeroote telefoon in zo'n bricked state? Bij alles wat wordt aangeraden op fora en dergelijke, is de vereiste? juist, een ontgrendelde bootloader! Weet iemand hier raad op dit geval? alle hulp/advies is welkom en wordt met dank tegemoet gezien. Gr. Rennio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:57
Heb je al contact gezocht met Xiaomi support zelf dat je je telefoon niet aan je account gekoppeld krijgt?

Zo ja, dan kun je nog op Xiaomi.eu eens rondkijken en rondvragen, dat is denk ik wel DE community voor een Xiaomi custom rom en alles er omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rennio
dank voor de snelle reactie, ik zal proberen die sites te benaderen, al zijn mijn ervaringen met support instanties van Mi zwaar teleurstellend; een lotgenoot met dezelfde onbereikbare en/of nietszeggende retourmails van Xiomi, beweerde dat het aankoppelen met opzet wordt tegengehouden omdat men van dat bootloader ontgrendelen af wil. Ik weet niet of het waar is, maar het zou wel de onmogelijke houding van Xiaomi klantenservice's verklaren