Toon posts:

HUB vraagje....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een hub aanschaffen om mijn getweakte SpeedTouch modem op aan te sluiten met aan de andere kant meerdere pc's.

Ik heb de search al gebruikt, maar kom er niet uit....

Waar staat die BNC voor in de volgende beschrijving en is dit een aardig prijsje voor de hub???
9 Port Palm Hub (8x RJ45, 1xBNC) 10 Mbit -- fl 119.-

Hoe sluit ik (dus met welke bekabeling) mijn netwerk aan??
Ik begreep uit voorgaande topics dat er een crosslink kabel tussen modem en hub moet en verder naar alle pc's een 'gewone' UTP-kabel??

Heb trouwens een basic abbo van MxStream....
Thnx!!

Verwijderd

BNC is coax aansluiting. De prijs lijkt me wel ok, hoewel ik het merk niet echt ken.
Ik begreep uit voorgaande topics dat er een crosslink kabel tussen modem en hub moet en verder naar alle pc's een 'gewone' UTP-kabel??
Dat klopt volgens mij ook.

Verwijderd

Topicstarter
maar die RJ-45 is toch een aansluiting voor 'gewone' UTP-kabels??? In andere topics ook iets gelezen over uplink-poorten op je hub, maar dat zal hier wel niet opzitten he??? :? :? :?

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 00:03
Waarschijnlijk wel hoor, meestal is één van de poorten van de hub shared, dus speelt ze ofwel uplink (crossed), ofwel gewone poort.

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 23:12 schreef MiniDutch het volgende:
maar die RJ-45 is toch een aansluiting voor 'gewone' UTP-kabels??? In andere topics ook iets gelezen over uplink-poorten op je hub, maar dat zal hier wel niet opzitten he??? :? :? :?
Die RJ-45 is een aansluiting voor UTP kabels ja. (Dus zowel crosscable als straight).

En een uplink zit er volgens mij toch bij een hub wel op lijkt me...

(correct me if I'm wrong)

Verwijderd

Alleen dat 10mbit is een beetje jammer. Zou wel voor een 10/100mbit (als het kan een switch) gaan.
Voor internet maakt het niets uit, maar als je een divx'je kopieert van de ene naar de andere pc is het wel handig.

Elke hedendaagse hub/switch werkt gewoon met UTP bekabeling (geen crossover of zoiets, gewoon normale utp), RJ 45 aansluitingen etc...

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dat klopt volgens mij ook.
Je hebt toch ook hubs die de uplink al gecrossed hebben?

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De prijs die hier staat is wel wat aan de hoge kant.
Pak voor de gein in de pricewatch eens de Edimax produkten, zijn waarschijnlijk dezelfde (zelfde binnenwerk)
Daar hebben ze lekker veel verschillende uitvoeringen, en de prijzen zijn redelijk scherp.
Als je de BNC aansluiting niet gebruikt heb je er dan al een voor 76,-

Kijk daarnaast eens in het tweede hands aanbod, daar wil weleens wat leuks tussen staan.

* TheGhostInc denkt dat je misschien beter kunt kijken naar de 10/100 8 ports switch als je veel gebruikt, of anders de 5 poorts. Maar voor 95% internet verkeer is het niet nodig, dan zijn die extra minuten wachten vaak de bespaarde guldens waard.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 17 september 2001 23:25 schreef xxplosiefje het volgende:

[..]

Je hebt toch ook hubs die de uplink al gecrossed hebben?
Je hebt meestal wel een uplink port of een port die je met een schakelaar als uplink kan inschakelen.
Pagina: 1