Ik ben geen Airbnb expert, dus ik vandaar dat ik benieuwd ben naar wat jullie hiervan denken.
Voor onze vakantie in Duitsland heb ik in juni een Airbnb studio geboekt in Berlijn voor mijn vrouw en ik en de hond. Aankomst is 10 augustus, a.s zondag dus. Alles leek in orde tot ik gisteren het volgende bericht kreeg (binnen de Airbnb app / omgeving):
Ik heb het even laten bezinken en daarna een bericht teruggestuurd waarin ik vriendelijk heb aangegeven zelf op zoek te gaan naar een alternatief en verzocht heb om de boeking te annuleren.
(Omdat de boekingsdatum zo dichtbij is, is deze voor mij niet meer restitueerbaar, en voor een dergelijke reden moet de host sowieso annuleren volgens Airbnb).
Vervolgens kreeg ik vanochtend via WhatsApp een bericht van de host:
Ik heb wel gezocht maar of dit zo is kan ik niet direct terugvinden.
Wat me niet bevalt / niet goed aanvoelt:
Host wil annuleren en wil nu de boeking aanpassen zodat zijn boete lager wordt als ik het goed begrijp. Ik denk niet dat dit de bedoeling is, en het feit dat ie ineens communiceert via Whatsapp bevalt me ook niet.
Ik ben geneigd om te vragen om sowieso via Airbnb te communiceren, en daarnaast dat ik niks zomaar aanpas en alsnog vraag om de boeking gewoon te annuleren as is, ik wil eigenlijk z.s.m. m'n geld terug en dan uiteraard het volledige bedrag.
Hoe kijken jullie hier tegen aan en wat zouden jullie doen?
Voor onze vakantie in Duitsland heb ik in juni een Airbnb studio geboekt in Berlijn voor mijn vrouw en ik en de hond. Aankomst is 10 augustus, a.s zondag dus. Alles leek in orde tot ik gisteren het volgende bericht kreeg (binnen de Airbnb app / omgeving):
Ik vindt de reden wat vreemd, en ik was bepaald onaangenaam verrast, zeker gelet op de weinige tijd die er nog is tot zondag.Hallo Stefan, helaas moet ik de reservering voor jullie appartement annuleren Maar ik kan jullie een ander appartement aanbieden! De reden is dat het mij officieel verboden is om het appartement als vakantiewoning te verhuren! Ik kan jullie dit vervangende appartement in dezelfde wijk aanbieden: https://www.airbnb.de/roo...16-434c-9cf0-05b9a2626ac2
Dit appartement heeft een kamer meer en is gelegen in de Petersburger Str. 29. Als je dit appartement niet leuk vindt, kan ik je ook andere appartementen in Berlijn aanbieden! Met vriendelijke groet,
Ik heb het even laten bezinken en daarna een bericht teruggestuurd waarin ik vriendelijk heb aangegeven zelf op zoek te gaan naar een alternatief en verzocht heb om de boeking te annuleren.
(Omdat de boekingsdatum zo dichtbij is, is deze voor mij niet meer restitueerbaar, en voor een dergelijke reden moet de host sowieso annuleren volgens Airbnb).
Vervolgens kreeg ik vanochtend via WhatsApp een bericht van de host:
Gelet op het feit dat de boeking voor mij niet meer restitueerbaar is, en het gelet op de reden niet handig lijkt om de boeking dan maar te wijzigen en zeker niet door mij heb ik geregaeerd met:thank you for your message via Airbnb. I will cancel the booking then! To keep the penalty fees down, it would be good if we could shorten the booking to a minimum fee and a minimum booking period beforehand. Then I would only pay the penalty fees on the new booking amount. As a first step, could you remove your dog's booking from the booking? You simply have to submit a change request via Airbnb, and I will then confirm it! Thank you very much! Kind regards
Waarna ik terug kreeg:Would that not affect my refund? If I change the booking the total amount will be lower but since the booking is for less then a week from now it is (for me as guest) non refundable for me normally.
Dat was net, ik heb er nog niet op gereageerd.If you cancel booking for dog airbnb refund full amount! Please check it!
Ik heb wel gezocht maar of dit zo is kan ik niet direct terugvinden.
Wat me niet bevalt / niet goed aanvoelt:
Host wil annuleren en wil nu de boeking aanpassen zodat zijn boete lager wordt als ik het goed begrijp. Ik denk niet dat dit de bedoeling is, en het feit dat ie ineens communiceert via Whatsapp bevalt me ook niet.
Ik ben geneigd om te vragen om sowieso via Airbnb te communiceren, en daarnaast dat ik niks zomaar aanpas en alsnog vraag om de boeking gewoon te annuleren as is, ik wil eigenlijk z.s.m. m'n geld terug en dan uiteraard het volledige bedrag.
Hoe kijken jullie hier tegen aan en wat zouden jullie doen?