Electrische step in Duitsland en Tsjechie.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfcomputers
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15-09 11:31
Hallo allemaal,

Binnenkort ga ik op vakantie naar Tsjechië en Duitsland en ik overweeg om een elektrische step aan te schaffen om daar lokaal wat flexibeler te zijn qua vervoer. In beide landen zijn e-steps toegestaan op de openbare weg, dus dat zit goed.

Echter, ik wil vooral in Duitsland alles netjes geregeld hebben qua regelgeving. Voor zover ik weet is daar een verzekering verplicht voor elektrische steps (via zo’n verzekeringsplaatje). Nu is mijn vraag:

Is het mogelijk om mijn e-step tijdelijk te verzekeren voor gebruik in Duitsland, bijvoorbeeld voor 1 à 2 weken?
Of zijn er verzekeraars in Duitsland die zo’n tijdelijke dekking aanbieden voor toeristen of buitenlanders?

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ik ben benieuwd of ik dit al vanuit Nederland kan regelen, of dat ik dat pas ter plekke kan doen.

ik wil 1 via ali halen omdat het toch in nederland niet kan. dus hij hoeft niet lang mee te gaan. ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hoe snel denk jij dat in Duitsland te kunnen regelen? Zonder dat je zelf in Duitsland woont? :o
Ga er maar van uit dat je heel veel nog per post moet regelen. Je weet wel, met brievenbussen en postzegels en zo. Zo ken ik de Duitsers tenminste.

Ander idee: in veel steden hebben ze daar OV-steps. Kun je niet beter kijken of je daar gebruik van kunt maken?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfcomputers
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15-09 11:31
Jammer, dan moet dat denk ik inderdaad. Had gekund dat er ook iets voor toeristen te regelen was net zoals vignettes voor Oostenrijk ook te regelen zijn.

Nogsteeds vind ik het bizar dat je daar wel kan rijden op E-Steps maar de grens over naar Nederland niet....