Mijn vraag
We hebben beneden een WiFi Xperiabox.
Dit was nooit voldoende, dus twee extra wifi punten besteld destijds bij KPN. De witte.
Xperiabox staat op de BG in de meterkast.
Vanuit daar gaat een UTP kabel in de muur naar onze slaapkamer op de eerste verdieping.
Daar zit nu de eerste wifiversterker op aangesloten.
De tweede staat op zolder (draadloos) en daar gaat het mis. Deze geeft vaak een rood lampje (buiten bereik).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik twijfel nu wat ik moet doen.
Die KPN kastjes zijn volgens mij niet heel erg high end.
Zou een sterk AP op de eerste voldoende kunnen zijn?
Andere optie is kabel naar zolder trekken. Echter kijk ik daar een beetje tegenop.
Ik zal door het plafond moeten boren en vanuit een outlet op de eerste moet ik dan een kabel trekken naar het plafond en erdoor. Dat is niet heel fraai.
We hebben beneden een WiFi Xperiabox.
Dit was nooit voldoende, dus twee extra wifi punten besteld destijds bij KPN. De witte.
Xperiabox staat op de BG in de meterkast.
Vanuit daar gaat een UTP kabel in de muur naar onze slaapkamer op de eerste verdieping.
Daar zit nu de eerste wifiversterker op aangesloten.
De tweede staat op zolder (draadloos) en daar gaat het mis. Deze geeft vaak een rood lampje (buiten bereik).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik twijfel nu wat ik moet doen.
Die KPN kastjes zijn volgens mij niet heel erg high end.
Zou een sterk AP op de eerste voldoende kunnen zijn?
Andere optie is kabel naar zolder trekken. Echter kijk ik daar een beetje tegenop.
Ik zal door het plafond moeten boren en vanuit een outlet op de eerste moet ik dan een kabel trekken naar het plafond en erdoor. Dat is niet heel fraai.