Nieuwe woning, greenfield audioopzet, advies gevraagd Sonos?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-09 19:51
Beste Tweakers,

Volgende maand verhuis ik naar een andere woning, en dat betekent wellicht een schone lei voor mijn audio-opstelling. In mijn huidige appartement (groot en open) gebruik ik een Sonos Playbar met twee Play:5’s als surroundset. Dat klinkt prima, maar in de nieuwe setting wil ik alles opnieuw overwegen, vooral gezien de beperktere ruimte en het feit dat er toch wat verbouwd wordt.

De situatie:
In de woonkamer is een cinewall, hier wordt een haard ingebouwd onder de tv (1.83cm)
Tussen haard en tv is plek voor bijvoorbeeld een soundbar. Ik kan mijn Playbar meenemen, de play 5's gaan weg door het formaat. Ik zou eventueel 2x play1 kunnen aanschaffen, maar gezien het spul redelijk outdated is, kijk ik ook naar alternatieven.

Gezien de muur open gaat, overweeg in-wall speakers in de bovenhoeken (niet ideaal vermoed ik)
Ook het plaatsen van vloerstaande speakers (zuilen) is een optie.

Gebruik:
50% muziek
50% film

Budget:
500-1000 euro

Vragen:
Als jullie dit greenfield zouden inrichten, welke speakers zouden jullie kiezen rekeninghoudend met de woonkamer?
Het liefst heb ik een 5.1 opstelling, maar hier heb ik de ruimte niet voor.
Wellicht zeggen jullie de rearspeakers vergeten, en plaats twee zuilen aan de voorzijde op de grond.
Optioneel, nog een klein speakertje in de keuken, maar dat is geen must.

Alvast dank voor het meedenken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMl4dcC2kMggiNuSrm9vbNGLUrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SBmYMFEKVvajvKTIvbpJiK3G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBKFWLVdqoVOeVDDMHyGuE6VI5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AhtTqglqdyqX5A6auCkz5DeB.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via 0re0 op 11-08-2025 17:03)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:48
0re0 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 19:27:
[...]

Haha misschien was greenfield dan niet de beste utleg voor mijn scenario!
Helemaal eens met Sonos, maar ik ben bang dat ik er gewoon niet aan ontkom in mijn situatie. Zie ook mijn reply hierboven. Of je moet de gouden tip hebben, graag!

Mooie Yamaha receiver, maar ook hier. Waar moet ik hem kwijt? Achter de tv is mijn enige optie. Maar gaat niet eens passen ben ik bang. B&W klopt, maar het budget is nog redelijk oprekbaar hoor ;)
M.b.t de KEF, ik weet het niet. Voel wel heel erg budget spul! en oorspronkelijk pc speakers meende ik.
Ik zou als ik jou was naar WiiM kijken. Met WiiM kan je meerdere versterkers/apparaten samenvoegen tot een 5.1 systeem. Zie hier voor de uitleg: https://faq.wiimhome.com/...5-1-surround-sound-system

Je neemt 1 Wiim AMP Pro of WiiM Amp Ultra (de gewone WiiM AMP werkt niet als Group Leader) die je koppelt met de eARC aansluiting van je TV. Dan neem je een andere WiiM AMP (dit kan wel weer de gewone zijn) of ander WiiM apparaat (zoals deze), en die kan je via wifi koppelen met de Group Lead. Zo kan je dus compleet vrij zijn in de keuze van speaker. De Wiim AMP is klein genoeg om in een van die inhammen te passen denk ik. En de Wiim Amp pro kost de helft van de Sonos AMP.

Voor de fronts zou je kunnen kijken naar KEF inbouwspeakers, bijvoorbeeld de KEF Ci160.2CL voor 270,- per stuk. Voor de rears zou je kunnen kijken naar de uitvoering: Focal Sib Evo 2.0 (250 voor 2 stuks). WiiM heeft ook een subwoofer die je via Wifi kan verbinden en je dus overal in de kamer kan plaatsen: https://www.wiimhome.com/wiim-sub-pro/

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 07:51
Op basis van de foto's lastig te zien hoe de ruimte er uitziet en wat de afmetingen zijn. Heb je geen platte grond? Daarnaast is het niet echt greenfield, aangezien je al vast zit aan die cinewall.

Voor muziek heb je het liefst hifi speakers ipv en soundbar. Dat kunnen vloerstaande- of boekenplank speakers zijn. Er bestaan ook inbouw speakers voor een dergelijke cinewall.

[ Voor 31% gewijzigd door Hulleman op 05-08-2025 14:14 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
Hulleman schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:11:
Op basis van de foto's lastig te zien hoe de ruimte er uitziet en wat de afmetingen zijn. Heb je geen platte grond? Daarnaast is het niet echt greenfield, aangezien je al vast zit aan die cinewall.

Voor muziek heb je het liefst hifi speakers ipv en soundbar. Dat kunnen vloerstaande- of boekenplank speakers zijn. Er bestaan ook inbouw speakers voor een dergelijke cinewall.
Klopt, die informatie had ik al ;) Vandaar dit topic.
Onwall en Inwall wordt dan bovenin de hoeken, weet niet of dat optimaal is.
Heeft iemand een mooie speakerset die hier mooi zou passen?

Maar het is inderdaad iets waar ik naar neig.
Maar hoe dan om te gaan met de situatie bij de bank?

Bij deze de plattegrond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LUagq4gQCBewVNBPnpaPPLMdbaA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TdUhrlXqYzY64w1EuKUb6c8r.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door 0re0 op 05-08-2025 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als je de mogelijk hebt voor in-wall speakers zou ik dat doen, die hebben voordelen boven vrijstaande luidsprekers en ze staan niet in de looproute. De ideale plek is aan de zijkanten van de tv, op oorhoogte of halverwege de hoogte van het scherm. Daar zitten nu gaten in de muur. Is het een optie om die dicht te maken? Als je het helemaal mooi wilt hebben, schuif je de tv met luidsprekers en al nog een metertje naar links.

De hoeken zijn inderdaad niet zulke goede plekken.

[ Voor 55% gewijzigd door TBTL op 05-08-2025 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
TBTL schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:36:
Als je de mogelijk hebt voor in-wall speakers zou ik dat doen, die hebben voordelen boven vrijstaande luidsprekers en ze staan niet in de looproute. De ideale plek is aan de zijkanten van de tv, op oorhoogte of halverwege de hoogte van het scherm. Daar zitten nu gaten in de muur. Is het een optie om die dicht te maken? Als je het helemaal mooi wilt hebben, schuif je de tv met luidsprekers en al nog een metertje naar links.

De hoeken zijn inderdaad niet zulke goede plekken.
Precies ook mijn gedachten, ik heb met AI even een kleine verbouwing uitgevoerd ;)
Dit zou dan een prima setup zijn. Ik heb dan de Dali Phantom of de Bowers & Wilkins CWM7.5 S2 op het oog. Alleen ik maak me toch nog wat druk om de speakers aan de andere kant van de kamer.

Ik kan de kabels natuurlijk onder vloer trekken, maar dit is redelijk wat werk vermoed ik zo.
Zijn er nog draadloze alternatieven om het een mooie suround set te maken?

Ik kan natuurlijk ook voor de sonos in wall gaan met 2x Sonos Play 1 achter. Maar ik vermoed dat bovengenoemde betere audio hebben.
Ik wil ook graag muziek streamen, dus alleen met bv een dali phantom ben ik er nog niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MgjizXdmRESrGYYyQ6cWsi0Tj-0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vWLtal6y58xeVDvjagsKjeRi.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door 0re0 op 05-08-2025 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Weet je zeker dat je de tv deels in de wall wil laten vallen? Je maakt hem op maat voor de tv die je nu hebt. En als die over enkele jaren stuk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
S1NN3D schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:19:
Weet je zeker dat je de tv deels in de wall wil laten vallen? Je maakt hem op maat voor de tv die je nu hebt. En als die over enkele jaren stuk is?
Jawel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Sowieso hebben speakers als een Dali Phantom of B&W CWM7.5 S2 een versterker nodig. Dat kan stereo of surround zijn. Stereo versterkers en surround receivers ondersteunen allerlei streamingopties tegenwoordig. Heb je al nagedacht wat je met een versterker/receiver wil? Waar wil je die neerzetten, wat mag de omvang zijn? Daarnaast zul je ook na moeten denken over een subwoofer. Dergelijke inbouw speakers gaan echt niet heel laag. Dat ga je bij muziek en films missen. Bij soundbars zitten die er vaak bij en zijn (los van stroom) draadloos. Bij een versterker/receiver oplossing is dat veelal niet het geval. De subwoofer is wel draadloos te maken met een oplossing als een SVS SoundPath Tri-Band Wireless Audio Adapter.

Je geeft aan graag surround te willen en ik proef dat je 'draadloos' wil, dus dan zit je voor surround al direct vast aan een Yamaha receiver. Daar kun je Yamaha multicast speakers als surrounds aan koppelen. Geen enkele andere receiver biedt die mogelijkheid. Echt draadloos wordt het natuurlijk nooit, aangezien dergelijke actieve speakers stroom nodig hebben. Wil je echt een draadloze surround set, dan kom je uit op een JBL Bar 800 (oid). Die kan via de soundbar de surround speakers opladen.

Je hebt een paar opties:
- Voor een stereo 2.1 opstelling gaan. Hier in ben je het meest flexibel qua speaker/versterker keuze. Versterkers zijn dan ook mooi compact. Kun je denk ik het meest clean verwerken. Voor muziek een goede keuze en voor films ook prima, maar je mist surround.
- Voor een surround 5.1 opstelling gaan. Afhankelijk van hoe je e.e.a. wil aansluiten zit je vast aan een Yamaha receiver en surrounds. Zijn overigens prima receivers. Je moet dan ook nog ruimte gaan maken voor een center speaker en een receiver is doorgaans een stuk groter dan een stereo versterker. Voor muziek en films een goede keuze.
- Voor een soundbar oplossing gaan. Dat hoeft niet perse Sonos te zijn. Voor films prima, voor muziek geen goede oplossing. Niet elke soundbar leent zich ervoor om in een muur weggewerkt te worden. Geen idee of je die Sonos Playbar in de muur kunt verwerken zonder concessies te doen in gebruik en geluid, maar best het overwegen waard om die Playbar te houden en de Sonos Play 5's te vervangen voor kleinere speakers. De Sonos Era 100 of 300 kan ook best wat zijn. Scheelt je ook best wat knaken tov een geheel nieuwe set speakers met versterker.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 06-08-2025 09:15 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
Ik moet bekennen dat de term "greenfield" me wel een beetje laat struikelen. Vanuit mijn werkveld denk ik dan niet alleen aan "vanaf scratch" maar ook aan "toekomstbestendig" en "makkelijk uitbreidbaar".

Mijns inziens voldoet Sonos daar niet aan, je hoeft alleen maar naar de geschiedenis te kijken om dat te zien. Geldt m.i. in enige mate ook voor veel andere draadloze producten; Je weet nooit wanneer de fabrikant de stekker eruit trekt of je dwingt een nieuwe, crappy app te gebruiken.

En het rijmt misschien ook niet echt met het aanwezige budget, dan zal je eerder compromissen moeten sluiten die niet per se greenfield zijn. Bijvoorbeeld, stel je gaat voor een Yamaha receiver dan heb je nu een V4A die voor minder dan 400 te verkrijgen is, zie: uitvoering: Yamaha RX-V4A

Nadeel van deze receiver (daar ga je al) is dat'ie compressie toepast bij het doorgeven van beelden van apparaten aangesloten op de receiver zelf. Overigens is de vraag of je dat echt merkt, maar als je op zoek bent naar greenfield.... Overigens, als je alleen de eARC aansluiting gebruikt merk je er niets van. Dus hoe wil je je toekomstige setup gaan gebruiken?

Als ik verder kijk naar die speakers die je zelf aandraagt; die B&W speaker kost 850,- per stuk. Dan kom je toch niet uit met je budget? Of is budget 1000,- per apparaat? :o

Misschien kan je voor speakers kijken naar de beroemde KEF Eitjes: https://www.marktplaats.n...7c-4e83-9e70-ca4766a7afd6

Deze heb je voor zo rond de 100 euro en zijn lekker compact en passen in of aan de cinema wall en vast ook wel achter/naast de bank aan de muur. Vloerstaande speakers zou ik denk ik niet voor kiezen gezien dat ze waarschijnlijk in de weg zullen staan omdat het daar een looproute is. Je hebt dan nog wel een subwoofer nodig natuurlijk, gelukkig heb je daar dan nog budget voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
Hulleman schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 09:01:
Sowieso hebben speakers als een Dali Phantom of B&W CWM7.5 S2 een versterker nodig. Dat kan stereo of surround zijn. Stereo versterkers en surround receivers ondersteunen allerlei streamingopties tegenwoordig. Heb je al nagedacht wat je met een versterker/receiver wil? Waar wil je die neerzetten, wat mag de omvang zijn? Daarnaast zul je ook na moeten denken over een subwoofer. Dergelijke inbouw speakers gaan echt niet heel laag. Dat ga je bij muziek en films missen. Bij soundbars zitten die er vaak bij en zijn (los van stroom) draadloos. Bij een versterker/receiver oplossing is dat veelal niet het geval. De subwoofer is wel draadloos te maken met een oplossing als een SVS SoundPath Tri-Band Wireless Audio Adapter.

Je geeft aan graag surround te willen en ik proef dat je 'draadloos' wil, dus dan zit je voor surround al direct vast aan een Yamaha receiver. Daar kun je Yamaha multicast speakers als surrounds aan koppelen. Geen enkele andere receiver biedt die mogelijkheid. Echt draadloos wordt het natuurlijk nooit, aangezien dergelijke actieve speakers stroom nodig hebben. Wil je echt een draadloze surround set, dan kom je uit op een JBL Bar 800 (oid). Die kan via de soundbar de surround speakers opladen.

Je hebt een paar opties:
- Voor een stereo 2.1 opstelling gaan. Hier in ben je het meest flexibel qua speaker/versterker keuze. Versterkers zijn dan ook mooi compact. Kun je denk ik het meest clean verwerken. Voor muziek een goede keuze en voor films ook prima, maar je mist surround.
- Voor een surround 5.1 opstelling gaan. Afhankelijk van hoe je e.e.a. wil aansluiten zit je vast aan een Yamaha receiver en surrounds. Zijn overigens prima receivers. Je moet dan ook nog ruimte gaan maken voor een center speaker en een receiver is doorgaans een stuk groter dan een stereo versterker. Voor muziek en films een goede keuze.
- Voor een soundbar oplossing gaan. Dat hoeft niet perse Sonos te zijn. Voor films prima, voor muziek geen goede oplossing. Niet elke soundbar leent zich ervoor om in een muur weggewerkt te worden. Geen idee of je die Sonos Playbar in de muur kunt verwerken zonder concessies te doen in gebruik en geluid, maar best het overwegen waard om die Playbar te houden en de Sonos Play 5's te vervangen voor kleinere speakers. De Sonos Era 100 of 300 kan ook best wat zijn. Scheelt je ook best wat knaken tov een geheel nieuwe set speakers met versterker.
Dank voor je uitgebreide reactie!
M.b.t de versterker, daar heb je volkomen gelijk in. Ik heb inderdaad nagedacht over de versterker, maar lang verhaal kort - Ik kan deze niet kwijt. Tenzij ik een kleine versterker weet te vinden en deze achter de tv positioneer. Alleen zoals je op de foto's kunt zien, is er dan weinig ventilatie. Zou dit een optie kunnen zijn?

- De 2.1 opstelling zou dan eerder een 2.0 opstelling worden. De subwoofer kan ik ook niet kwijt. Of hij moet op een plankje boven de bank komen.
- 5.1 zou ik het liefst willen, maar onmogelijk ben ik bang. Ook hier sub kan ik niet kwijt, en de draden moeten dan onder de vloer door. Niet onmogelijk maar wellicht lastig.
- Soundbar, lijkt een goede optie i.c.m 2x play 1 achter mij gepositioneerd. Geen amp benodigd en redelijk goedkoop klaar.

De drivers van de playbar zitten naar voren gericht zo te zien, dus ik kan hem redelijk inbouwen hoop ik.
Alleen de zijkant drivers zullen wel wegvallen dan :( Heeft dat een groot effect?

Afbeeldingslocatie: https://www.hdtvtest.co.uk/news/wp-content/uploads/2018/04/soundbar_Sonos-Playbar_speakers.jpg

Ik neig zelf nog naar twee andere opties.

Optie 1:
2x Sonos In-wall
Sonos amp
En dan 2x Era100 als surround.
Komt wel boven budget, maar wel alles draadloos.

Optie 2:
In plaats van twee zuilen, twee speakers ON-wall / of volwaardige speakers in de bovenhoeken van de cinewall gecombineerd met een kleine versterker en achter de tv positioneren of in een nisje.
Qua geluid zou dit beter moeten klinken dan de in-wall speakers, en zou het een mooie concessie zijn tussen een zuil en een in-wall.

Wat denk jij?

[ Voor 6% gewijzigd door 0re0 op 07-08-2025 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
Ramon schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 08:23:
Ik moet bekennen dat de term "greenfield" me wel een beetje laat struikelen. Vanuit mijn werkveld denk ik dan niet alleen aan "vanaf scratch" maar ook aan "toekomstbestendig" en "makkelijk uitbreidbaar".

Mijns inziens voldoet Sonos daar niet aan, je hoeft alleen maar naar de geschiedenis te kijken om dat te zien. Geldt m.i. in enige mate ook voor veel andere draadloze producten; Je weet nooit wanneer de fabrikant de stekker eruit trekt of je dwingt een nieuwe, crappy app te gebruiken.

En het rijmt misschien ook niet echt met het aanwezige budget, dan zal je eerder compromissen moeten sluiten die niet per se greenfield zijn. Bijvoorbeeld, stel je gaat voor een Yamaha receiver dan heb je nu een V4A die voor minder dan 400 te verkrijgen is, zie: uitvoering: Yamaha RX-V4A

Nadeel van deze receiver (daar ga je al) is dat'ie compressie toepast bij het doorgeven van beelden van apparaten aangesloten op de receiver zelf. Overigens is de vraag of je dat echt merkt, maar als je op zoek bent naar greenfield.... Overigens, als je alleen de eARC aansluiting gebruikt merk je er niets van. Dus hoe wil je je toekomstige setup gaan gebruiken?

Als ik verder kijk naar die speakers die je zelf aandraagt; die B&W speaker kost 850,- per stuk. Dan kom je toch niet uit met je budget? Of is budget 1000,- per apparaat? :o

Misschien kan je voor speakers kijken naar de beroemde KEF Eitjes: https://www.marktplaats.n...7c-4e83-9e70-ca4766a7afd6

Deze heb je voor zo rond de 100 euro en zijn lekker compact en passen in of aan de cinema wall en vast ook wel achter/naast de bank aan de muur. Vloerstaande speakers zou ik denk ik niet voor kiezen gezien dat ze waarschijnlijk in de weg zullen staan omdat het daar een looproute is. Je hebt dan nog wel een subwoofer nodig natuurlijk, gelukkig heb je daar dan nog budget voor ;)
Helemaal eens met Sonos, maar ik ben bang dat ik er gewoon niet aan ontkom in mijn situatie. Zie ook mijn reply hierboven. Of je moet de gouden tip hebben, graag!

Mooie Yamaha receiver, maar ook hier. Waar moet ik hem kwijt? Achter de tv is mijn enige optie. Maar gaat niet eens passen ben ik bang. B&W klopt, maar het budget is nog redelijk oprekbaar hoor ;)
M.b.t de KEF, ik weet het niet. Voel wel heel erg budget spul! en oorspronkelijk pc speakers meende ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Je hebt 4 vakken in je cinewall. Daar kun je wel een kleine versterker in kwijt. Zoiets als een Argon Audio SA1 stereo versterker. Moet je nog wel wat aan je cinewall sleutelen om de kabels allemaal weg te werken.

Anyway, ik denk dat je gewoon moet gaan voor een soundbar met rear speakers. Je wil van alles, maar bent enorm beperkt door die cinewall. Naast die cinewall kan trouwens toch prima een soundbar subwoofer staan? Zo groot zijn die niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 07-08-2025 21:52 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
0re0 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 19:27:
[...]

Ik zou als ik jou was naar WiiM kijken. Met WiiM kan je meerdere versterkers/apparaten samenvoegen tot een 5.1 systeem. Zie hier voor de uitleg: https://faq.wiimhome.com/...5-1-surround-sound-system

Je neemt 1 Wiim AMP Pro of WiiM Amp Ultra (de gewone WiiM AMP werkt niet als Group Leader) die je koppelt met de eARC aansluiting van je TV. Dan neem je een andere WiiM AMP (dit kan wel weer de gewone zijn) of ander WiiM apparaat (zoals deze), en die kan je via wifi koppelen met de Group Lead. Zo kan je dus compleet vrij zijn in de keuze van speaker. De Wiim AMP is klein genoeg om in een van die inhammen te passen denk ik. En de Wiim Amp pro kost de helft van de Sonos AMP.

Voor de fronts zou je kunnen kijken naar KEF inbouwspeakers, bijvoorbeeld de KEF Ci160.2CL voor 270,- per stuk. Voor de rears zou je kunnen kijken naar de uitvoering: Focal Sib Evo 2.0 (250 voor 2 stuks). WiiM heeft ook een subwoofer die je via Wifi kan verbinden en je dus overal in de kamer kan plaatsen: https://www.wiimhome.com/wiim-sub-pro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
Ramon schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 23:59:
[...]

Ik denk dat dit precies is wat ik zoek.
Hopelijk is de door jou voorgestelde combinatie ook van betere geluidskwaliteit dan Sonos.
Ik ga het spul eens in het echt beluisteren :)

Laatste vragen!
1. Heb ik voor de rear speakers dan ook een Wimm Amp pro nodig? dus ik moet er 2 kopen a 449 euro p/s?) ;( uitvoering: WiiM Amp Pro

2. Weet jij toevallig hoe KEF/ Focal zich verhoudt tot bv Dali?

Front:
https://www.hifiklubben.n...rekers/daliphantomh60rwh/

Rear:
https://www.hifiklubben.n...idspreker/dalialtecoc1bk/

[ Voor 14% gewijzigd door 0re0 op 11-08-2025 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
0re0 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 17:05:
[...]

Ik denk dat dit precies is wat ik zoek.
Hopelijk is de door jou voorgestelde combinatie ook van betere geluidskwaliteit dan Sonos.
Ik ga het spul eens in het echt beluisteren :)

Laatste vragen!
1. Heb ik voor de rear speakers dan ook een Wimm Amp pro nodig? dus ik moet er 2 kopen a 449 euro p/s?) ;( uitvoering: WiiM Amp Pro

2. Weet jij toevallig hoe KEF/ Focal zich verhoudt tot bv Dali?

Front:
https://www.hifiklubben.n...rekers/daliphantomh60rwh/

Rear:
https://www.hifiklubben.n...idspreker/dalialtecoc1bk/
Voor zover ik de documentatie begrijp werkt het als volgt:

Voor de group leader (de versterker die via HDMI op de TV wordt aangesloten) kan je kiezen tussen de Wiim AMP Pro of de Wiim AMP Ultra. Hier sluit je dan ook de passieve front speakers op aan.

Voor de followers (die je via wifi draadloos verbind met de group leader) kan je alle WiiM apparaten gebruiken. Dus wil je passieve speakers gebruiken als rears dan kan je kiezen voor alle 3 de Wiim AMP's (dus ook de goedkoopste non-Pro). Je kan echter ook kiezen om 2x WiiM A10 te gebruiken, die kost zo'n 230,- p/s als ik me niet vergis.

Pagina: 1