Amino Kamai 7X, wat kan ik ermee? (settopbox "hacken")

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjitz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-08 11:30
Hoi allemaal, waarschijnlijk niet de beste plek hier maar in mijn hoofd wel de correcte. Excuses als da nie is.

De oude Humax hebben we hier in huis toch maar eens vervangen door wat nieuwers, de settopbox van onze provider (Delta, voorheen Caiway). Dankzij Google Lens weet ik nu dat het een Amino Kamai 7X betreft. Leuk ding; er zit een USB poort op en kan blijkbaar "Apps" draaien. Helemaal top.

Maar... Die USB-poort? Die heeft Delta uitgeschakeld. De apps? Dat is YouTube (en Teletekst maar ik tel wat mijn "domme" apparaat ook kan niet als app).

Het mag dus duidelijk zijn dat het apparaatje veel potentieel heeft, vermoedelijk vakkundig door Delta de kop in gedrukt. Dat potentieel benut ik graag. Als ik er alleen al Netflix op krijgen kan, mag de OG Chromecast eindelijk met pensioen. En als ik ook nog een alternatieve YouTube app kan installeren, dan ben ik een gelukkig mens (eerste video die ik aanklik gelijk 40(!!!!!!) seconden aan advertenties, dat kan niet de bedoeling zijn toch).

Geen "slim" apparaat ontkomt eraan om gehackt of geroot of gejailbreakt of omgebouwd te worden hier in huis, maar nooit eerder was de nood zo hoog. Beste Tweakers, wat zijn mijn opties? Behulpzaam als Lens is, zo onbehulpzaam is Search in deze kwestie. Om over die irritante AI antwoorden nog maar te zwijgen.

Dank voor het lezen, ik bereid me alvast voor op teleurstelling. Maar ergens denk ik dat met hoe veel mensen soortgelijke apparaten in de handen gedrukt krijgen, de kennis wel ergens circuleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:46
Waarom heb je de Humax eigenlijk niet voor iets fatsoenlijks vervangen? Zo'n provider box is leuk, maar blijft eigendom van de provider en moet weer in originele staat ingeleverd worden als die erom vraagt.

Wil je toch de amino aanpassen zul je moeten kijken naar:
Of je een recovery kan booten en langs die we toegang krijgen tot USB en flashen.
Of officiële firmware op de PC, de box openen, de opslag chip eruit halen (los solderen) en zien te flashen met speciaal gereedschap. Maar zonder uitleg hoe of wat zou ik daar niet aan beginnen want dat uitzoeken kost serieus tijd, en gaat het fout... Wat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:58
Koop gewoon een Google tv Streamer. Kun je alles mee. Vast en zeker ook de Delta app op installeren. Naast je gewenste Netflix, YouTube en delta app, heb je een complete Android store tot je beschikking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

sus

is druk :+

Helemaal eens met @Incognitum ; ik heb hier al jaren de Chromecast 4K en daar draait hier alles op. Ik heb SmartTube we op staan als alternatief voor YouTube.

Bevalt reuze, de TV zelf hangt niet aan internet en is dus nu gewoon een scherm wat alleen maar Chromecast-content laat zien.

Mocht je die TV Streamer te duur vinden, van Xiaomi is er een TV stick die dezelfde Google TV software heeft, verkoop rond een 5 tientjes. Ding is alleen bijzonder traag qua bediening en dat zou voor mij al de reden zijn de TV streamer te kiezen

[ Voor 30% gewijzigd door sus op 05-08-2025 04:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjitz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-08 11:30
Dank voor de antwoorden allemaal!

Nou ja, de behoefte is ook weer niet zo hoog. We hebben geupgrade omdat het een gratis directe upgrade was, het ding kan wat de Humax kan en meer. Toch hoopte ik dat er bij wat er overkomt als een generiek apparaat wel ongelijkheden waren om dingen naar eigen wensen aan te passen.

Tot we iets serieuzer hebben blijft de v1 Chromecast afdoende. Nogmaals, bedankt!

Als iemand iets weet, laat het horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik gebruik zelf nu al een tijdje een Dune HD Homatics Box R 4K die ik dan hoofdzakelijk alleen als mediaplayer gebruik, maar er volledig Android op staat met de Android TV appstore. Ook zit er standaard een Google Chromecast ingebouwd dus best wel een uitgebreid ding dus misschien ook wel iets om eens naar te kijken. Alleen live tv kijken heb ik eerlijk gezegd niet geprobeerd maar het wel gewoon mogelijk moet zijn via apps.

Voordeel bij Dune HD is ook wel dat het wat meer open source is en ze ook zo qua updates best wel regelmatig updates sturen.

[ Voor 13% gewijzigd door Roel1966 op 15-08-2025 23:16 ]

Pagina: 1