Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertjebee
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-08 17:49
proeftijd Delta Glasvezel ( Noordwijkerhout ) van 14 dagen gaat in na afsluiten contract, maar monteur kan pas na 14 dagen aansluiten

installatie pakket wordt al wel na 2 dagen geleverd, dus maar zelf aangesloten. PON lampje blijft rood, vezel is nog niet aangesloten. Volgens klantenservice kan dit ook niet versneld worden.

Delta laat je willens en wetens eeen contract tekenen, en gaat pas iets leveren na het verstrijken van de proeftijd ?

Iemand ervaring hiermee ? of een andere ingang voor de klantenservice ??

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:25
Het is een bedenktijd, geen proeftijd.

Daarom komen ze pas na 14 dagen, voor het geval je je in de tussentijd bedenkt en het contract niet meer wil.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertjebee
maar als de verbinding bagger blijkt, zit je er 2 jaar aan vast ?

Aansluitbedrijf Gideon had pas 14 dagen later tijd in de planning ..... Toevallig ?

[ Voor 40% gewijzigd door petertjebee op 04-08-2025 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
petertjebee schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 16:06:
maar als de verbinding bagger blijkt, zit je er 2 jaar aan vast ?
Nee, maar dan is het nonconformiteit en moet je het daarop gooien en hun de kans geven te verbeteren. Het is geen proeftijd.
Aansluitbedrijf Gideon had pas 14 dagen later tijd in de planning ..... Toevallig ?
Nee, want ze wachten tot de bedenktijd voorbij is.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Bedenktijd gaat in principe pas in op het moment dat de dienst actief is en je deze ook daadwerkelijk kan gebruiken, ergo pas wanneer iemand van Guidion langs is geweest en je het grote boze internet op kan.

https://www.consuwijzer.n...wanneer-heb-ik-bedenktijd

Kopje 'Combinatie product + dienst'

Maaruhm even heel erg lekker standaard Tweakers; Klantenservice al gebeld en gevraagd hoe het nu precies zit qua bedenktijd? Wellicht wordt de soep helemaal niet zo heet gegeten en houd Delta zich braaf aan hoe het hoort werken. ;)

Correctie, al durf ik niet te zeggen of Delta het hier bij het rechte eind heeft, vanuit hun eigen voorwaarden:
De termijn van 14 dagen vangt aan bij:

[...]

Een Overeenkomst waarbij de woning wordt aangesloten op een glasvezelverbinding door
(of namens) DELTA Fiber Netwerk B.V. of een aan haar gelieerde onderneming en u een
Overeenkomst sluit voor het leveren van een Dienst, al dan niet in combinatie met de levering
van een Zaak (zoals in huur of bruikleen verstrekte Eindapparaten): de dag waarop u de
bestelling voor de Dienst(en) heeft geplaatst.
Desalniettemin; Bel en vraag.

[ Voor 58% gewijzigd door D4NG3R op 04-08-2025 16:26 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08:43
D4NG3R schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 16:20:
Bedenktijd gaat in principe pas in op het moment dat de dienst actief is en je deze ook daadwerkelijk kan gebruiken, ergo pas wanneer iemand van Guidion langs is geweest en je het grote boze internet op kan.

Maaruhm even heel erg lekker standaard Tweakers; Klantenservice al gebeld en gevraagd hoe het nu precies zit qua bedenktijd? Wellicht wordt de soep helemaal niet zo heet gegeten en houd Delta zich braaf aan hoe het hoort werken. ;)
De discussie welke hier heel speelt is of een in bruikleen geleverd apparaat als product wordt gezien of onderdeel is van de dienst. Bij een dienst gaat de bedenktermijn in na het sluiten van de overeenkomst, en niet na het leveren van de dienst.

Er zijn hier wisselde uitspraken over, zowel van de rechtbank als van de geschillencommissie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:25
D4NG3R schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 16:20:

Is hier wel sprake van product + dienst? Er is immers sprake van vrije modemkeuze, dus ook zonder het "product" kan je de "dienst" gebruiken.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JohDB schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 16:25:
[...]

De discussie welke hier heel speelt is of een in bruikleen geleverd apparaat als product wordt gezien of onderdeel is van de dienst. Bij een dienst gaat de bedenktermijn in na het sluiten van de overeenkomst, en niet na het leveren van de dienst.

Er zijn hier wisselde uitspraken over, zowel van de rechtbank als van de geschillencommissie.
Heb je een paar linkjes naar die wisselende uitspraken? Volgens mij is het nl. zo dat de gehele dienst werkend moet zijn voordat er gestart kan worden met de 14 dagen bedenktijd. Dat doet Ziggo ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertjebee
klantenservice reageert van "de soep wordt niet zo heet gegegeten" als " ik zet in het systeem dat u na de aansluiting nog 14 dagen bedenktijd heeft " , maar die dienst wordt volgens mij alleen maar bemand door thuiswerkende studenten.

Als je 2 dagen na die belofte weer belt, staat in het systeem niets over extra bedenktijd....

En een kreet als "de soep zal niet zo heet gegeten worden " houdt juridisch natuurlijk geen stand.

PM via Facebook en mail naar klantenservice hebben ( tot nu toe ) geen antwoord opgeleverd. nog 8 dagen voordat ik uiterlijk nog kan annuleren.

e.e.a. komt niet betrouwbaar over. Maar € 44 ipv € 77 per maand ..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:42
Je mag vrijwillig aangeven dat je geen bedenktijd wil dan komen ze soms sneller, had ik zo gedaan (wel andere provider dan Delta). Online besteld en dan via telefoon meteen gebeld dat ik geen proeftijd wil (vrijwillig afstand van doe), was binnen 3 dagen aangesloten en werkend.

[ Voor 17% gewijzigd door grasmanek94 op 04-08-2025 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertjebee
Hierbij wil ik mededelen dat uw abonnement ingaat zodra uw modem is geïnstalleerd.
De afspraak die met mijn collega schriftelijk is gemaakt is van kracht.

Met dank aan Tanja, van Activatie Management

Welke van de chats, apps, berichtjes op Tweakers of Kassa nou uiteindelijk hebben geholpen weet ik niet, maar na vele teleurstellende of ontwijkende berichtjes en antwoorden nu het antwoord waarvan ik vond dat consumenten hier recht op zouden moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Mooi dat je een bevestiging hebt. Zie ook:

"bedenktijd tot 14 dagen na eerste signaaldoorgifte."
https://www.degeschillenc...tspraak_referentie=105820
"Aldus beslist door de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten op 23 november 2016."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:01
Dat 14 dagen wachten doen providers dus met opzet om het geen proeftijd te laten worden. Op die manier maken ze geen kosten voor aansluiting en installatie met het risico dat een klant daarna binnen twee weken weer weg is. Het lijkt mij weinig steek te houden, je kunt de dienst niet beoordelen als ze het niet aansluiten, daar is nou net die 14 dagen voor bedoelt. Al helemaal als je de bestelling online of telefonisch door geeft, dan geldt immers de wet koop op afstand.

Maar deze discussie speelt al jaren. Eerst hadden we het gedoe met stilzwijgende contract verlengingen waardoor je er weer een jaar aan vast zit als je niet 1,37e maand voor het einde contract termijn op zei en nadat daar wetgeving voor kwam begon het gemieter over de bedenktermijn. Dan moet het maar weer naar de politiek die jaarcontracten gewoon gaat verbieden zoals in België. Ze bestaan daar nog wel maar je kunt er gewoon voortijdig vanaf als je maar eventuele voordelen als kortingen en "gratis" tv's terug betaalt als je voortijdig op zegt. Tot die tijd blijven die 14 dagen voor een hoop onnodig oponthoud en getouwtrek zorgen.
Pagina: 1