Advies gevraagd voor nieuwe (game)PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remix42
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-08 20:43
Beste Tweakers!

Ik ben van plan om mijn huidige (game) pc te vervangen, na jaren trouwe dienst merk ik nu wel dat je niet meer mee komt met de nieuwe games (I5 4670K + RX580)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk wil ik de pc gaan gebruiken voor het gamen:
- Forza Horzizon
- Euro Truck simulator 2
- Assetto Corsa
- Ghost Recon Wildlands/Breakpoint

Graag wil ik een pc samenstellen die ik voor de komende jaren kan gebruiken voor het gamen op 1440p.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is maximaal 2000 euro voor het gehele systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 362,90€ 362,90
1MoederbordenGigabyte B650 AORUS ELITE AX V2€ 176,97€ 176,97
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 9070 XT GAMING 16G OC€ 699,-€ 699,-
1BehuizingenLian Li O11 Vision Compact Zwart€ 127,90€ 127,90
1WaterkoelingLian Li Hydroshift II LCD-C 360CL Zwart€ 169,35€ 169,35
1Geheugen internKingston Fury Beast RGB KF560C30BBEAK2-32€ 126,90€ 126,90
1VoedingenLian Li Edge Gold 850W Zwart, geen USB-hub€ 103,95€ 103,95
1Interne SSD'sLexar NM790 (zonder heatsink) 2TB€ 107,90€ 107,90
Totaal€ 1.874,87

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se, kies wel graag merken uit die bekend zijn.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Zou graag jullie expertise op bovenstaande componentenlijst, is dit een beetje een PC build die in balans is of zitten er onderdelen in die voor mijn doeleinden een beetje overkill zijn. Kijk graag uit naar jullie adviezen!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:43
het moederbord kan goedkoper, de uitvoering: ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI volstaat en kost ietsjes minder.

ik vind de waterkoeler best duur, evenals de case die niet komt met fans (die moet je dus nog bijbestellen), je kan als je de case mooi vindt (ik heb deze ook) ook gaan voor: uitvoering: Arctic Liquid Freezer III Pro 360 A-RGB Zwart en uitvoering: Arctic P12 Pro A-RGB 1-pack, Zwart, 120mm een paar van deze. (je kan er 3 onderin kwijt, als je dan de aio op exhaust installeert dan heb je voldoende airflow)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:00
Keurig lijstje. Je behuizing mist ventilators. Die moet je er nog bij bestellen. Als je persé RGB wil en niet bovengenoemde Arctic Liquid AIO, dan zou ik dezelfde fans nemen van Lian Li, zodat het er strak uitziet.

uitvoering: Lian Li UNI FAN CL Wireless, Triple pack met controller, Zwart, 1...
uitvoering: Lian Li UNI FAN CL Wireless Reverse Blade, Triple pack met contro...
Reverse is het mooiste voor intake onderin of voorin.
Regular is het mooste als exhaust bovenin.

[ Voor 62% gewijzigd door Dekar op 04-08-2025 14:59 ]

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remix42
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-08 20:43
doebbalapoent11 en Dekar bedankt voor jullie reacties!
doebbalapoent11 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 14:50:
het moederbord kan goedkoper, de uitvoering: ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI volstaat en kost ietsjes minder.

ik vind de waterkoeler best duur, evenals de case die niet komt met fans (die moet je dus nog bijbestellen), je kan als je de case mooi vindt (ik heb deze ook) ook gaan voor: uitvoering: Arctic Liquid Freezer III Pro 360 A-RGB Zwart en uitvoering: Arctic P12 Pro A-RGB 1-pack, Zwart, 120mm een paar van deze. (je kan er 3 onderin kwijt, als je dan de aio op exhaust installeert dan heb je voldoende airflow)
Heb het Asus moederbord al in meerdere desktop adviezen voorbij zien komen, Was eerst voor de Gigabyte gegaan omdat deze meer usb aansluiten heeft maar achteraf ben je helemaal niet zoveel nodig en voldoet de Asus prima. Zal de Asus toevoegen aan het lijstje!

de koeler is zeker aan de dure/hoge kant, twijfel nog wel of ik deze ga nemen. De case van Lian li blijft wel, vindt het een prachtige case. bij het monteren van de waterkoeling bovenin is de Hydroshift persoonlijk wel mooier omdat de slangen meer weggewerkt zijn. (of kun je dit ook bereiken met de koeler van Artic?
Dekar schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 14:56:
Keurig lijstje. Je behuizing mist ventilators. Die moet je er nog bij bestellen. Als je persé RGB wil en niet bovengenoemde Arctic Liquid AIO, dan zou ik dezelfde fans nemen van Lian Li, zodat het er strak uitziet.

uitvoering: Lian Li UNI FAN CL Wireless, Triple pack met controller, Zwart, 1...
uitvoering: Lian Li UNI FAN CL Wireless Reverse Blade, Triple pack met contro...
Reverse is het mooiste voor intake onderin of voorin.
Regular is het mooste als exhaust bovenin.
misschien dat dat niet iets te veel RGB wordt voor mijn smaak, da vindt ik de Uni fan SL net iets mooier:
https://tweakers.net/pric...s-3-pack-zwart-120mm.html

hmm... ga weer even opnieuw kijken wat ik ga doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:00
Als je RGB achterwege laat, kan je ook voor zoiets gaan: uitvoering: Chieftec VISIO AIR, mesh front
Dan heb je geen additionele fans nodig en ben je meteen klaar voor 1/3 van het geld.
Of de uitvoering: DeepCool CG530 kan ook nog.

[ Voor 19% gewijzigd door Dekar op 04-08-2025 16:26 ]

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's