Inbouwapparaat om stoomoven mee te vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
Ik heb op dit moment in de keuken een inbouw combioven met stoomfunctie van siemens met daarboven een losse stoom(oven?) die alleen gerechten kan stomen.

Deze stoomoven is vrij beperkt (geen sous vide) en wij gebruiken hem nooit omdat je ook iedere keer het hele ding moet schoonmaken (zit een bakje water in wat leeg moet, maar er niet uit kan... 8)7 )

Nu ben ik op zoek naar ideeën om dit apparaat mee te vervangen.

Dingen waar ik zelf al aan gedacht heb:

- Extra losse oven of combioven. (Dit lijkt het meest logisch)
- Koffiezetaparaat (Maar ik heb al een heel fijne half automaat, dat wordt lastig te evenaren).
- Vriezer (We hebben nu geen vriezer in de keuken). Ik denk dat daar alleen niet genoeg ruimte voor is.
- Bruiswater maker (weet alleen niet of dit als inbouw bestaat)

Zijn er nog tweakers met een goed idee? Grappige/onlogisch ideen worden ook zeker gewaardeerd :+

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

45cm vaatwasser
Drie warmhoudlades boven elkaar
Gewoon frontje/deurtje
Geheim kastje met het front van een koffiezetapparaat

Die laatste overweeg ik als vervanger van mijn kapotte inbouw koffiemachine :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-09 16:30
Ik heb een reguliere oven + een combioven.
Die combioven gebruik ik vrijwel alleen als magnetron, omdat de oven functie van de reguliere oven veel fijner is en beter resultaat geeft.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 16:01
GarBaGe schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 13:51:
Ik heb een reguliere oven + een combioven.
Die combioven gebruik ik vrijwel alleen als magnetron, omdat de oven functie van de reguliere oven veel fijner is en beter resultaat geeft.
Hier hetzelfde, de reguliere oven warmt ook veel sneller op, dus die wordt het meest gebruikt. De combi-oven komt van pas als we af en toe 2 gerechten uit de oven hebben.
yeehaw schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 13:34:
Ik heb op dit moment in de keuken een inbouw combioven met stoomfunctie van siemens met daarboven een losse stoom(oven?) die alleen gerechten kan stomen.

Deze stoomoven is vrij beperkt (geen sous vide) en wij gebruiken hem nooit omdat je ook iedere keer het hele ding moet schoonmaken (zit een bakje water in wat leeg moet, maar er niet uit kan... 8)7 )

Nu ben ik op zoek naar ideeën om dit apparaat mee te vervangen.

Dingen waar ik zelf al aan gedacht heb:

- Extra losse oven of combioven. (Dit lijkt het meest logisch)
- Koffiezetaparaat (Maar ik heb al een heel fijne half automaat, dat wordt lastig te evenaren).
- Vriezer (We hebben nu geen vriezer in de keuken). Ik denk dat daar alleen niet genoeg ruimte voor is.
- Bruiswater maker (weet alleen niet of dit als inbouw bestaat)

Zijn er nog tweakers met een goed idee? Grappige/onlogisch ideen worden ook zeker gewaardeerd :+
Misschien een wijnkoeler? Als je veel wijn drinkt ;)

Hail to the king baby!