HR++ glas met warm-edge zinvol ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
De kunststof kozijnen met dubbelglas in mijn huis zijn 30 jaar oud.
Nu ben ik van plan HR++ glas te laten plaatsen ( HR+++ past niet )

Nu lees ik her en der dat er toch soms nog condensatie aan de binnenzijde van het glas kan plaatsvinden door een koude-brug van de aluminium afstandhouder. ( ventilatie-roosters blijven bestaan )

Nu zijn mijn bestaande kozijnen ook 30 jaar oud, ook met een isolatie-waarde van 30 jaar geleden.

Is het nu zinvol om HR++glas met warm-edge te laten plaatsen ? ( kunststof afstandhouder )

Ps…..Ik heb nog geen aanvraag voor offertes geplaatst , ik weet ook niet hoeveel de meerprijs is van de warm-edge optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ac0
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09 14:41

Ac0

Misschien niet geheel een antwoord, maar nieuwe kozijnen met HR+++ is financieel een ontzettend goede optie geworden. Met ISDE is hr+++ zo'n beetje goedkoper dan hr++.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:02

timovd

Voorsprong door techniek

Ac0 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:31:
Misschien niet geheel een antwoord, maar nieuwe kozijnen met HR+++ is financieel een ontzettend goede optie geworden. Met ISDE is hr+++ zo'n beetje goedkoper dan hr++.
Nee, dat is niet vanzelfsprekend.
Let op: plaatst u Triple glas, maar laat u uw kozijnen niet vervangen? Dan komt u niet in aanmerking voor het subsidiebedrag van Triple glas, maar u komt wel in aanmerking voor het lagere subsidiebedrag van HR++ isolatie.
(bron: https://www.rvo.nl/subsid...naren/isolatiemaatregelen)

Tenzij je van plan bent om de kozijnen toch al te vervangen, is het nettobedrag niet "zo'n beetje goedkoper".

---
On-topic: Wij hebben wel gekozen voor kunststof afstandhouders omdat we het mooier vinden.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stanzi
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 26-09 14:18
Vorig jaar heb ik ook het oude dubbelglas vervangen door HR++ glas in kunststof kozijnen. De meerprijs per raam voor warm edge in plaats van aluminium afstandhouders was ongeveer 10 tot 15 euro per raam.

Het verschil in kosten tussen het vervangen van glas in bestaande kunststof kozijnen en het plaatsen van nieuwe kozijnen met HR+++ glas haal je niet met ISDE subsidie.

[ Voor 38% gewijzigd door Stanzi op 04-08-2025 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Refrag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 15:21
Ja, kunstof wordt een beetje de standaard. Bij onze houten kozijnen was er geen optie voor aluminium.

Isoleert stuk beter, zoek eens op warmtebeeld camera of op http://www.nienhuys.info/

You take the blue pill – the story ends and you believe whatever you want to. You take the orange pill – you stay in Wonderland, and I show you how deep the rabbit hole goes. Huis uit 1910