Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik ben op zoek naar een USB / SSD die ik als Windows boot stick kan gebruiken.
Ik heb een tijdje geleden voor het eerst zelf een PC samengesteld. Het overdragen van de Windows op de oude PC (windows 10 op een oud type SSD) is mij niet gelukt dus besloten een schone versie met een nieuwe Windows te installeren op de nieuwe SSD (een Samsung 980).
Voor dit doel lees ik dat ik een USB boot stick kan maken. De enige voorwaarde is dat het een USB moet zijn van minimaal 8 gb. Alleen als ik naar het aanbod kijk van USB sticks zie ik door de bomen het bos niet meer.
De meest ideale situatie zou zijn om een USB of externe SSD te kopen die ik na het gebruik als Windows boot drive daarna ook als externe back up opslag kan gebruiken voor foto's en filmpjes (nu zo'n 200gb). Alleen lees ik ook in reviews dat USB sticks gemiddeld een slechte duurzaamheid hebben. Is het dus wel zo veilig om te gebruiken als externe backup?
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Liefst een paar tientjes. Ik zie USB sticks vanaf 10 euro. Een externe opslag is wat, 50 euro?
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Nope! Vb van wat ik tot nu toe heb gezien:
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Eigenlijk zijn mijn vragen dus:
Alvast bedankt voor jullie tips!
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik ben op zoek naar een USB / SSD die ik als Windows boot stick kan gebruiken.
Ik heb een tijdje geleden voor het eerst zelf een PC samengesteld. Het overdragen van de Windows op de oude PC (windows 10 op een oud type SSD) is mij niet gelukt dus besloten een schone versie met een nieuwe Windows te installeren op de nieuwe SSD (een Samsung 980).
Voor dit doel lees ik dat ik een USB boot stick kan maken. De enige voorwaarde is dat het een USB moet zijn van minimaal 8 gb. Alleen als ik naar het aanbod kijk van USB sticks zie ik door de bomen het bos niet meer.
De meest ideale situatie zou zijn om een USB of externe SSD te kopen die ik na het gebruik als Windows boot drive daarna ook als externe back up opslag kan gebruiken voor foto's en filmpjes (nu zo'n 200gb). Alleen lees ik ook in reviews dat USB sticks gemiddeld een slechte duurzaamheid hebben. Is het dus wel zo veilig om te gebruiken als externe backup?
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Liefst een paar tientjes. Ik zie USB sticks vanaf 10 euro. Een externe opslag is wat, 50 euro?
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Nope! Vb van wat ik tot nu toe heb gezien:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Usb-sticks | Kingston DataTraveler Exodia M 64GB Blauw | € 4,01 | € 4,01 |
1 | Usb-sticks | PNY Pro Elite V3 256GB Zwart | € 33,18 | € 33,18 |
1 | Usb-sticks | Sandisk Extreme Pro USB 3.2 128GB Zwart | € 36,87 | € 36,87 |
1 | Usb-sticks | Sandisk Ultra Dual Drive Go 128GB Zwart | € 13,65 | € 13,65 |
Totaal | € 87,71 |
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i5-11600K Boxed | € 188,93 | € 188,93 |
1 | Moederborden | ASRock B560M-ITX/ac | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1060 Xtreme Gaming 6G | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Silverstone FARA H1M, Closed, Zwart | € 96,59 | € 96,59 |
1 | Monitors | LG 27UD58-B Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock Slim 2 | € 25,93 | € 25,93 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF432C16BBK2/16 | € 61,90 | € 61,90 |
1 | Voedingen | Corsair CX650F RGB Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne SSD's | Samsung 980 1TB | € 87,91 | € 87,91 |
Totaal | € 461,26 |
Eigenlijk zijn mijn vragen dus:
- Primair advies voor een stick die ik als USB boot drive voor Windows kan bestellen.
- Secundair advies om het slim is om een USB met grote capaciteit te nemen (zoals 258GB) en deze daarna als externe opslag voor foto's en filmpjes te gebruiken.
Alvast bedankt voor jullie tips!