MP systeem te bouwen met vaders geld...help!

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:09

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Hey peeps, m'n pa stelt een zakje zuur-verdiende euro's ter beschikking om een mp systeem te bouwen (:9~) dus ff de volgende vragen:

Ik ga (waarschijnlijk) voor de Athlon 1400MP. Dan dacht ik een Tyan TigerMp want voor die prijs kun je toch niet zeuren (307,- piek :)) en dan het geheheugen: misschien corsair 512mb ddr 2100 of 2400 reg. (maybe 2x256?)

dus nu wil ik graag hier tips ofzo over horen van jullie :)
wel/niet dat en dat bla bla etc...

Het systeem gaat gebruikt worden voor photo/video editing (hopelijk oa. met Discreet edit* en achja, als er een God bestaat ooit nog eens met Discreet inferno* ;) en 3DStudio etc.

thanks mensen! BaRF

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

hier ga ik een hoop reacties op krijgen, maar voor Videobewerking en dergelijke raad ik toch ee pentium aan, die zijn nog steeds sneller in dit soort rollen

Als je veel gamed, ja dan moet je naar een athlon of duron gaan.

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 22:56 schreef tva_goku het volgende:
hier ga ik een hoop reacties op krijgen, maar voor Videobewerking en dergelijke raad ik toch ee pentium aan, die zijn nog steeds sneller in dit soort rollen

Als je veel gamed, ja dan moet je naar een athlon of duron gaan.
Helemaal mee-eens, maar ik heb AMD >:) >:)

Verwijderd

Waar haal jij een Tyan Tiger MP voor 307,- pieken vandaan..?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Asus CUV4X-D met 2 x een PIII 1GHz en een GB ram :9

Alleen jammer dat de prijzen van de PIII omhoog gaan :(

Alle proemn in n drek

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Op maandag 17 september 2001 23:04 schreef lusch.com het volgende:
Waar haal jij een Tyan Tiger MP voor 307,- pieken vandaan..?
Ja, dat wil ik dan ook wel weten. In de Pricewatch is ie het goedkoopst bij ACSP en dan nog kost ie daar 735 (Nederlandse) pieken.

-

Verwijderd

Heb je misschien naar deze zitten kijken...?

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 15:58

magneet

Magnetic enhanced

zal wel 307 euro pieken zijn dus ofzo of laat mijn brien me weer eens in de steek met rekenen??

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 23:11 schreef Magneet het volgende:
zal wel 307 euro pieken zijn dus ofzo of laat mijn brien me weer eens in de steek met rekenen??
Voor 307 euro wil ik 'm ook wel...

Verwijderd

Video bewerking???? Kan ik simpel over zijn: Neem een Mac....

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Op maandag 17 september 2001 23:10 schreef lusch.com het volgende:
Heb je misschien naar deze zitten kijken...?
Das dus voor alle duidelijkheid de MP-mobo voor de Intel-cpu's en dus niet voor de AMD-cpu's.

BTW misschien dus een tip, voor als de topicstarter gaat kijken naar een INTEL-MP systeem.

-

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09
Tips? registered PC2400 bestaat niet, dus dat wordt PC2100. En die registered 512MB DIMM's zijn stervensduur, kun je beter on-line bij Crucial voor 124 piek 256MB registered DDR-SDRAM kopen (en natuurlijk 4 stuks omdat pa zo attent is ;) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Abbadon
  • Laatst online: 21:09
knew Object :? volgens mij gaat er hier het een en ander mis, want dat heb ik toch écht niet getyped.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
thanks tot zover peeps! inderdaad die prijs van dat mb'tje klopte achterafgezien niet zo :) inderdaad intel... maar ik wil toch gaan voor de athlon, en ik bedoelde deze mb http://www.tweakers.net/nieuws/18408 voor 735piek -ach ook goed hehe

Ik moet toegeven dat ik aan een mac heb gedacht (leuke g4 powerdoos) maar aangezien ik verslaafd ben aan DISCREET 3D Studiomakz en zo voort, zou ik dat toch maar niet doen... straks als ik toevallig nog een zak geld vind neem ik ook wel zo'n final cut pro machientje ;)

maar goed, eerst deze. Kunnen jullie eens kijken (als je tijd hebt huhu) wat je in elkaar kunt zetten voor 7000 piek? (eigen cash bijdrage altijd leuk -uh nee 'goed')

thanks
BaRF!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53
jongen, als jij 7000 piek te spenderen hebt van pappie, en je werkt zoveel met videobewerkingen, zou je jezelf dan niet eens rap gaan verdiepen in de hardware die je nodig hebt en niet alles laten voorkouwen. Je komt nl een beetje als een newbie over die uit zijn nek lult bij mij.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Op dinsdag 18 september 2001 09:45 schreef salvador4 het volgende:
jongen, als jij 7000 piek te spenderen hebt van pappie, en je werkt zoveel met videobewerkingen, zou je jezelf dan niet eens rap gaan verdiepen in de hardware die je nodig hebt en niet alles laten voorkouwen. Je komt nl een beetje als een newbie over die uit zijn nek lult bij mij.
http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/33505
Hij is geregistreerd op 22 aug, dus nog net geen maand met een totaal van 4 posts.
Het is dus een n00b

Verwijderd

idd. Ga eens rustig zitten nadenken over een intel systeempje...
Kweet niet hoeveel van die zuurverdiende eurootjes je mag weggeven, maar doe het in ieder geval goed. Ergens verder naar boven is al een leuke conf. opgenoemd (iets van CUV4X-DLS ofzo...).

En ik zou me ook niet alleen zorgen maken om de cpu die je dr in douw, maar ook om de rest van je harde waren.

Als je nou echt veel centjes kwijt wilt, kijk dan eens naar een PIII Tualatin :9~ .

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
:'( newbie... snik, sorry maar dat ben ik niet. Die paar postjes wil toch niet zeggen dat ik nieuw ben? beetje oppervlakkig kinders! Maar goed, laten we die opmerkingen even vergeten. Ik lul niet uit mn nek, maar ik wil gewoon goed advies van mensen die er méér van weten! Ik las een tijdje geleden dat de athlon mp sneller draaide dan een vergelijkbare intel set, dus vandaar. en ik heb zelf ook nu een athlon 800@1000 - en ik ben gewoon tevreden. Als jullie echter toch intel aanraden dan denk ik er uiteraard over na. Aangezien ik echter wél new ben op het gebied van Dualprocesjes dan het volgende: waarom bijv. een PIII 1Gig (600/650 piek?)i.c.m. dat Asus bordje (btw, naast athlonner ben ik ook ASUS fan ;))? Hoe zit het bijv met de PIII 1200 ofzo? Lach me nou niet gelijk weer uit maar help een medeTweaker nog een keer ok? Thanks!

btw, wel iets dat voor de athlon spreekt misschien? :)
Gepost door bloasfist Zaterdag 18 Augustus 2001 - 19:51

Ik probeer hier aan een huisgenoot uit te leggen dat een 2 AMD Athlons MP@1.2Ghz sneller dingen renderen ("uitrekenen") als 2 Xeons ("Pentiums")@1.7Ghz.
Z'n reactie: "huh?? Wat raar? Dat geloof ik niet. 1.7 is toch sneller dan 1.2??"
Naja, ik denk dat ik hiermee wel duidelijk heb gemaakt dat het echt niet makkelijk voor AMD gaat worden om dat aan de managers duidelijk te maken. Die lezen echt niet van dit soort benchmarks namelijk.

-

Gepost door gauloiseguy Maandag 20 Augustus 2001 - 20:31

Probeer eens het volgende voorbeeld, dat werkt voor mij vaak goed als ik dit moet uitleggen.
2 vrachtwagens moeten een vrachtje over 10 km vervoeren, de 1 is sneller, de ander kan efficienter laden/meer laden. Omdat de snellere 2 x moet rijden is de efficientere lader sneller klaar.
Is geen perfecte analogie, maar geeft wel een mooi beeld voor een Mhz. leek.
En aangezien ik toch voornamelijk ga renderen met mn toekomstige systeem... dus nog ff voor de duidelijkheid: wat raden jullie aan als een (voornamelijk) render workstation? (totaal, dus inc mem enzo)

thanks

BaRF

• Exirion
  • Laatst online: 06:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat-moet-ik-kopen gaat dicht. Gebruik de Search en reviews om antwoorden op je vraag te vinden. Een beetje zelf zoeken kan geen kwaad ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.