Audi a3 vs a4

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidP
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 12-08 22:00
Ik zit met een dilemma… Ik twijfel om een nieuwe (jonge 2ehands) wagen te kopen en deze gaat tussen de a3 sedan of a4 avant. Beide bouwjaar 2022. Qua opties komen ze dicht tegen elkaar aan. Echter nog maar een jaar terug een huis gekocht met het gezin dus financieel hou ik het graag wat beheerst. Nu rijd ik met een tucson van 2016, zalige wagen maar iets wat aan de grote kant na een tijdje ermee te rijden.

Wij hebben zelf 1 kind van bijna 2 jaar en het 2e is onderweg. Op reis gaan met de wagen doen we zelden tot nooit, enkel daguitstapjes (speelpleinen, zwembad, dierenpark,…) en om de zoveel jaar eens naar Center Parcs. Wij zijn geen mensen die jaarlijks naar een camping gaan of wat dan ook. In de tucson uiteraard niets van problemen qua ruimte, mijn vriendin heeft een Q2 en koffer is aanzienlijk kleiner maar ook dit lukt wel met iets meer puzzelwerk. Nog nooit iets op de achterbank moeten plaatsen.

Haar Q2 is wel lichter qua motor maar rijd zoveel comfortabeler dan mijn tucson, hoor ook veel lovende dingen over Audi qua comfort dus ben ik geneigd naar dat merk te gaan. Wat zijn jullie ervaringen met ze a3 sedan? Zou ik daar voldoende ruimte mee hebben of tast ik toch beter iets dieper in de buidel voor een a4 avant? Rekening houden met onze situatie en waarvoor we de wagen grotendeels gebruiken. Qua budget voor een jonge 2e hands komt de Audi a3 sedan 1.5 TFSI met 150PK automaat wel perfect in het plaatje voor, voor de a4 avant moet ik iets dieper gaan maar als dit de meerwaarde waard is dan kan dit uiteraard.

Alle reacties

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:06
DavidP schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 08:17: a3 sedan of a4 avant. Beide bouwjaar 2022… financieel hou ik het graag wat beheerst.
Dit in een zin is wat tegenstrijdig ;) Waarom gelijk een bijna nieuwe Audi? Voor veel minder geld zijn er hele leuke andere modellen te koop.

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

DavidP schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 08:17:
Wij hebben zelf 1 kind van bijna 2 jaar en het 2e is onderweg.
De Avant. Ik hoeft de rest niet eens meer te lezen 😂

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestbeforeee
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18:48
JackBol schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 08:54:
[...]

Idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:55
JackBol schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 08:54:
[...]

Nog een stem voor de avant. Een a3 sedan met 2 kinderen, ja het kan maar als je de keus hebt moet je het niet willen. Ik heb een tijdje een Merc CLA (sedan) gereden met een kind en een hond en dat was al onplezierig.

Doe het jezelf niet aan

[ Voor 17% gewijzigd door XelaRetak op 04-08-2025 09:01 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Gaat dit dan over de Audi of over de kinderen?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

A4 is wel een stuk duurder; wegenbelasting, verbruik en dus mogelijk onderhoud. Laadruimte (bij niet neerklappen) is ook slechts enkele liters groter.

Logischerwijs is een stationwagon vaak/vaker de keuze voor beginnende gezinnen; het is gezien je (ietwat onhandige) budgetvervoording in dit geval wel de duurdere optie.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:24
Altijd de Avant, maar heb niet de illusie dat die groot is. Dan kan je beter voor een Passat oid gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:02
A3 sportback niet een betere optie binnen het A3 platform? Een sedan is nogal beperkt wat betreft vorm en toegang tot de laadruimte.

Overigens, als het financiële plaatje belangrijk is dan zijn de andere VAG merken (Skoda, Seat, Volkswagen) de betere optie. Zelfde auto's maar dan zonder de 4 ringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidP
Ja heb een budget van max 30.000€ en als het op auto’s aan komt ben ik een kleine freak betreft opties enzo, ik ben geen fan van een standaard model zonder opties… Liever iets meer “luxe” dan. Zou graag een auto hebben van max 5 jaar oud zodat hij wel een tijdje mee kan nog. Voor dat budget moet een a4 avant wel lukken maar is toch wat meer zoeken, je vind de meeste tussen de 30-35k en dat wil/kan ik er echt niet aan uit geven of heb thuis ambras met de vriendin 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Grootste alternatieven: Focus, Megane, i30; veel stationwagons ruim onder de 30K te krijgen met minder jaren/kilometers op de verkooplijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:09
Je zou ook kunnen overwegen de Q2 van je vriendin te gebruiken als reisauto en een leuke auto ernaast kopen. Voor vier personen zou je bijv. Alfa Romeo Giulia kunnen overwegen of een Hyundai i30 n2 Fastback. Gezien je toch ruimte zat hebt in die Q2, kun je voor twee personen ook een MX5 of Fiat 124 spider overwegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:14
DavidP schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 09:16:
Ja heb een budget van max 30.000€ en als het op auto’s aan komt ben ik een kleine freak betreft opties enzo, ik ben geen fan van een standaard model zonder opties… Liever iets meer “luxe” dan. Zou graag een auto hebben van max 5 jaar oud zodat hij wel een tijdje mee kan nog. Voor dat budget moet een a4 avant wel lukken maar is toch wat meer zoeken, je vind de meeste tussen de 30-35k en dat wil/kan ik er echt niet aan uit geven of heb thuis ambras met de vriendin 😉
Als je zo om de opties geeft is een Audi kiezen natuurlijkw wel vreemd. Daar betaal je 3x zovel voor dezelfde opties die ook op een VW Golf Variant zitten.
Als je een Golf Variant 7.5 (dus de facelift) met 1.5 DSG kiest kun je die voor dat bedrag helemaal vol hebben.
Heb deze auto zelf ook gehad en vond het echt een super prettige auto.

@Barista Hoe zie je dat voor je? Een MX5 met twee kinderen? Als de vrouw een keer op pad is (bijvoorbeeld voor werk met de Q2) dan moet je ene kant maar even op school/opvang wachten tot papa op en neer is gereden?
Daarnaast wil je een MX5 echt niet in de wintermaanden rijden. Maat van me heeft ook zo'n auto en was altijd stellig "MX5 kan prima in de winter" tot zijn hoogzwangere vrouw achterstevoren van de snelwegoprit kwam omdat de achterkant ineens omsloeg (bleek er een stuk ijs op de weg te liggen)
Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt fan van de MX5, maar om die nou aan te raden bij een jong gezin, daar snap ik echt de ballen van.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:05

lasharor

7 december 2004

Ik heb een A3 sedan (8V 2014, automaat 150PK) met 1 kindje en zou het niet aanraden.

Het is een prima auto als de kleine er niet inzit. Het stuurt best redelijk en je kan ook prima meekomen in het verkeer. Maar, als je met het hele gezin onderweg bent dan is het allemaal best wel krap. Daarnaast, achterin past net niks. En dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat de opening van de kofferbak niet zo gunstig is. Het is relatief klein en de kofferbak zelf is vooral heel diep. Wat in en uitladen van bijvoorbeeld een kinderwagen soms best wel een puzzel maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Neem een iets oudere, 5 jaar oud schijnt het meest budget-vriendelijk te zijn.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barista
DonJunior schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 09:34:
[...]

Als je zo om de opties geeft is een Audi kiezen natuurlijkw wel vreemd. Daar betaal je 3x zovel voor dezelfde opties die ook op een VW Golf Variant zitten.
Als je een Golf Variant 7.5 (dus de facelift) met 1.5 DSG kiest kun je die voor dat bedrag helemaal vol hebben.
Heb deze auto zelf ook gehad en vond het echt een super prettige auto.

@Barista Hoe zie je dat voor je? Een MX5 met twee kinderen? Als de vrouw een keer op pad is (bijvoorbeeld voor werk met de Q2) dan moet je ene kant maar even op school/opvang wachten tot papa op en neer is gereden?
Daarnaast wil je een MX5 echt niet in de wintermaanden rijden. Maat van me heeft ook zo'n auto en was altijd stellig "MX5 kan prima in de winter" tot zijn hoogzwangere vrouw achterstevoren van de snelwegoprit kwam omdat de achterkant ineens omsloeg (bleek er een stuk ijs op de weg te liggen)
Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt fan van de MX5, maar om die nou aan te raden bij een jong gezin, daar snap ik echt de ballen van.
Twee kinderen ophalen van een school / opvang zonder auto? Poeh, hoe moet je dat toch doen... met de fiets misschien? Ik denk meer van: als je toch twee auto's hebt, waarom zou je dan praktisch tweemaal dezelfde klasse / segment kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Laatst online: 15-09 12:12
sbin schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 09:11:
Altijd de Avant, maar heb niet de illusie dat die groot is. Dan kan je beter voor een Passat oid gaan.
Passat FTW, of een Skoda Octavia.
Dat zijn ruimtewonders. Ik had een Passat en die zijn zó ruim.

Nu nog een labrador achterin en je bent compleet.

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:14
Barista schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 09:50:
[...]

Twee kinderen ophalen van een school / opvang zonder auto? Poeh, hoe moet je dat toch doen... met de fiets misschien? Ik denk meer van: als je toch twee auto's hebt, waarom zou je dan praktisch tweemaal dezelfde klasse / segment kopen?
Deze reactie vind ik echt te lomp voor woorden. Je toon mag wel iets gepaster.
Niet iedereen kan met de fiets naar het werk. Dus ik breng de kinderen naar de opvang met de auto en rij dan door naar mijn werk.
Daarnaast gaat dit topic over het kiezen van een auto voor een jong gezien met 2 jonge kinderen. Dan is een MX5 aanraden niet echt logisch. Jouw argument om met de fiets te gaan slaat dan helemaal nergens op.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:38
Kijk ook eens voor een Seat Leon / Skoda Octavia.
Doen tegenwoordig niet echt meer onder voor Audi maar prijs/uitrustingsniveau is veel gunstiger.

Zelf 5 jaar een Leon 1.5 uit '18 gereden en echt een heerlijke auto

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

zou zelf ook voor een golf 7.5 kiezen
Liever een volgeladen golf met alle opties dan een wat kalere en gelijkkostenden a4.

Audi is mooi. Maar dan toch maar een "golfje"

Daar ook jaren in gereden met 2 kinderen.
Prima ruimte op de achterbank. En een berg aan ruimte in de kofferbak.
1.5 met 130pk en verder full options. Heerlijke reisauto ook.

Of als je toch wat groters wilt. Dan zal een suberb bij mij op 1 staan.
Vind dat nog steeds een mooi model (beter dan de nieuwe zelfs).
En echt veel ruimte.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidP
En wat denken jullie van een Kia pro’Ceed? Qua uiterlijk is dit wel mijn ding en zeker de GT of GT line. Dat is mijn optie B eigenlijk als Audi te duur is prijs/kwaliteit. Een golf variant is te braaf voor me qua uiterlijk, heb het liever iets sportiever. Is natuurlijk een persoonlijke voorkeur.

[ Voor 26% gewijzigd door DavidP op 04-08-2025 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

DavidP schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 09:59:
En wat denken jullie van een Kia pro’Ceed? Qua uiterlijk is dit wel mijn ding en zeker de GT of GT line. Dat is mijn optie B eigenlijk als Audi te duur is prijs/kwaliteit.
@DavidP veel hints & tips; allicht dat je later vandaag je requirements gedetailleerder en je kostenplaatje uitgebreider wil/kan opschrijven. En misschien dat je (ook) eens kan inventariseren of je verzekering goedkoper kan; sommige verzekeraars kunnen meerdere auto's op 1 adres verzekeren met/voor degene met de meeste schadevrije jaren maar wel met aparte no-claims.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik doe mijn stuiver in het bakje 'Audi a3 sedan 1.5 TFSI'. Iedereen wil tegenwoordig maar zo'n saaie stationwagen, en zoals je zelf zegt: je gaat niet op vakantie met dat hok, dus waarom dan een stationwagen?
Pluspunten als je een sedan vind met een kleurtje, op zijn minst blauw, maar nog liever rood of groen :)

Zelf houd ik ook wel van een wagen met wat opties, maar juist daarom rijd ik géén 'Duits premium'. Een kale Audi / Merc / BMW is nog wel te betalen, maar ga je wat opties aanvinken dan wordt het al heen snel niet leuk meer qua prijs. Uiteindelijk rijd ik al heel wat jaren plezierig in een Skoda Octavia liftback (en qua lease een S60). Dus eens met @MAX3400; begin eens met een MoSCoW lijstje ;)

Onze Skoda (liftback / hatchback / sedan) heeft misschien net iets meer ruimte dan de A3 sedan. Zonder dakkoffer / trekhaakkoffer kunnen wij prima op tentvakantie. We zijn met zijn drieën, met een 2e kind heb je wel een dakkoffer nodig. Maar als je toch niet gaat kamperen...

[ Voor 17% gewijzigd door Tehh op 04-08-2025 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55

BLN

Belangrijk punt hier ook, het vergelijk gaat tussen 2 verschillende klassen auto's. Een A4 is een klasse groter dan een A3, heeft daarmee een ander onderstel en een grotere wielbasis. Dat levert een compleet andere auto op.

De A3/Golf/Leon/Octavia (en ook de Superb ondanks langere wielbasis) staan op hetzelfde platform en hebben daarmee heel vergelijkbare rij-eigenschappen.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

https://www.autoweek.nl/a...334-101307-101260-100213/ en zo kunnen we er nog wel 30 verschillen noemen in het bouwjaar 2022 afhankelijk van hoe lang / dik / rijk je bent ;)

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 04-08-2025 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 08:50
Als je de ruimte achterin niet nodig hebt, zou ik voor een leuk aangeklede A3 gaan.
(Jonge) kinderen hebben een hoop zooi om mee te sjouwen, dus ik ben wel blij met mijn stationwagon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bestbeforeee
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18:48
Ik rij trouwens zelf in een Audi A4 Avant uit 2017 en mijn vriendin heeft een kleinere auto, geen station. Nou, ga maar eens op vakantie met 1 kind, laat staan 2 kinderen. Zo heerlijk hè in de Avant, kinderstoelen erin, speelgoed achterin, andere zooi achterin, kofferbak dicht en klaar. En zelf ook nog zat ruimte. Heerlijk. Zou niet kleiner meer willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barista
DonJunior schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 09:54:
[...]

Niet iedereen kan met de fiets naar het werk. Dus ik breng de kinderen naar de opvang met de auto en rij dan door naar mijn werk.
Daarnaast gaat dit topic over het kiezen van een auto voor een jong gezien met 2 jonge kinderen. Dan is een MX5 aanraden niet echt logisch. Jouw argument om met de fiets te gaan slaat dan helemaal nergens op.
Ik vind jouw reactie erg onaardig @DonJunior. Ik zeg toch zelf dat die MX5 niet geschikt is voor 4 maar voor 2 personen? Plus ik geef toch twee opties voor auto's ruimte voor 4? En dan is mijn reactie ook nog eens gebaseerd op wat de topicstarter zelf schrijft '...mijn vriendin heeft een Q2 en koffer is aanzienlijk kleiner maar ook dit lukt wel met iets meer puzzelwerk. Nog nooit iets op de achterbank moeten plaatsen.' Ik lees nergens iets over kinderen halen / brengen naar opvang, wat weer puur op jouw eigen ervaring is gebaseerd.

Daarbij is de topicstarter nog volop aan 't oriënteren want we gaan van Audi naar Kia. Juist in die fase moet je alle opties overwegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• silverchaoz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:34
DarkSide schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 09:56:
zou zelf ook voor een golf 7.5 kiezen
Liever een volgeladen golf met alle opties dan een wat kalere en gelijkkostenden a4.

Audi is mooi. Maar dan toch maar een "golfje"

Daar ook jaren in gereden met 2 kinderen.
Prima ruimte op de achterbank. En een berg aan ruimte in de kofferbak.
1.5 met 130pk en verder full options. Heerlijke reisauto ook.

Of als je toch wat groters wilt. Dan zal een suberb bij mij op 1 staan.
Vind dat nog steeds een mooi model (beter dan de nieuwe zelfs).
En echt veel ruimte.
Tegen argument; ik heb zelf een 7.5 Golf gehad en reed daarna tijdelijk een 2022 A3 en kon het verschil onmiddelijk merken. De nieuwe A3 is zoveel beter kwa conform, materialen en stiller op de weg dan een 7.5 Golf. Ook al zou de A3 minder opties hebben, hij is wel een aantal jaren "jonger" en als OP daarmee kan leven zou ik dan niet voor een Golf 7.5 variant gaan, maar dan wellicht eerder de A4 wat OP zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0ertum
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:52
Wij hebben een Golf hatchback en een Seat Leon station. Zijn qua auto hetzelfde, maar qua kofferbak is het bij de Seat toch echt ideaal. Bij de golf kom je ook een eind, maar is het al snel stapelwerk, hoedenplank er uit en geen zicht meer achteruit. En bij de seat houd je het dan nog allemaal onder de kopsteunen en achter elkaar geplaatst.

Wij gebruiken met 2 kinderen wel veel de kinderwagen, dus die gaat bijna altijd mee. Dus met de A3 gaat het lukken, maar de A4 is gewoon net wat makkelijker qua kofferbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als je van comfort houd: Mercedes C klasse met luchtvering. Styling is persoonlijk, ik ben meer van BMW, maar die hebben pas lucht in de 4 serie, en die zit boven de prijsklasse.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

_eLMo_ schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:57:
Als je van comfort houd: Mercedes C klasse met luchtvering. Styling is persoonlijk, ik ben meer van BMW, maar die hebben pas lucht in de 4 serie, en die zit boven de prijsklasse.
Snap je argument maar luchtvering in een auto die amper/niet aktief gebruikt wordt (zie topicstart) en bijbehorende onderhoudskosten van Mercedes; plus nog een klapje zwaarder dan een A4 Avant en dus ook onzuiniger; ik weet niet of dat de allerslimste suggestie is op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:20

ikt

Als er een 2e aankomt zou ik niet voor een sedan gaan. Ik rijd in een sedan A4 (2013) en da's mooi, maar niet super ruim voor op vakantie met 3 (kleine) volwassenen, dus 2 volwassenen en 2 kinderzitjes in een nóg kleiner model is niet aan te raden.

A4 Avant (of vergelijkbaar) lijkt me hier de verstandige keuze, of een A3 hatchback heeft volgens mij ook redelijk ruimte achterin.

Of je kunt een generatie of twee ouder gaan en een S4 Avant nemen voor 30k :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het valt mij op dat een station of Variant net zo lekker rijdt als een sedan.
Andersom betekent dat een sedan misschien sportiever oogt, maar niet hoeft te zijn.

Met het toevoegen van luxe aan de kleine klasse auto's lijkt het verschil kleiner te worden. Maar vergis je niet; een groter platform waar meer aandacht aan besteed is; rijdt totaal anders. Grotere afstand tussen de assen, andere kwaliteit demping. Gemaakt om met meer gewicht te belasten.

Ik zou eerder voor een kalere Golf kiezen, dan een Polo 1.0 met alle luxe (digitaal dasboard, apple airplay/android car). Simpel voorbeeld; hoeveel ruimte zit er tussen jou en de passagier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidP
Allemaal alvast bedankt voor de vele en duidelijke tips en uitleg. Echter wordt het dus geen A3 maar dan de A4 avant zoals jullie voorstellen of de Kia pro’Ceed GT (line) want zijn toch 2 toppers voor mij persoonlijk, echter is de Audi wel duurder. Ik gaf Audi de voorkeur omdat het comfort van de Audi van mijn vriendin top is. Van de Kia heb je dan weer goeie service en hoor ik veel lovende dingen. Echter twijfel ik of de lage lijnen een issue kunnen worden want je hebt veel koffer volume maar eerder diep en niet hoog bij de pro’Ceed. Voor een GT 1.6 automaat benzine met 205pk betaal je gemiddeld 26k nu wat toch perfect in het budget zit en daarop nog eens bijna full option en 7 jaar Kia garantie of 150k kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnonimousFret
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 16-09 10:54
Die versie van de A4 die jij op het oog hebt vind ik al wel een stapje naar beneden tov de versie ervoor. Ik zou naar een full option A4 B8 of B9 (pre facelift) kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Laatst online: 15-09 12:12
DonJunior schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 09:54:
[...]

Ik deel je mening niet.

Het (op de fiets) kan niet voor iedereen. Maar het kan wel voor heel veel meer mensen dan nu het geval is.
De schoolpleinen (lees; de route naar de scholen toe) zijn overbevolkt door gestresssste huisvaders en vooral -moeders die veel te hard rijden om hun kinderen te brengen en daarna in de file naar hun werk te gaan.

Hoeveel beter is het voor de kinderen om op de fiets te gaan, met een papa of mama. Zowel voor de beweging, verkeerservaringen en de rust die het geeft. Zowel voor kind, ouder als omgeving.

In mijn omgeving zie ik ouders die 200 meter van school wonen en hun kind met de auto brengen. Ik ga gewoon met 'm op de fiets. Daarna fiets ik of door naar mijn werk, en als dat die dag te ver weg is ga ik terug naar huis om de auto te halen.

Dus los van de toon (dat zit vooral in de ontvanger) is het zeker geen gek idee om meer te fietsen.

Zo, dat was even offtopic.

ontopic: ga voor de a4 avant of als de zogenaamde nep-status van een audi je niets boeit voor een octavia.

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DavidP
Bedankt voor alle snelle reacties,, tips en uitleg. Vanmiddag heb ik de 2e hands wagen gekocht. Is een A4 avant 40 TFSI s-line geworden van 10/2020, full option met pano dak en automaat, had net geen 80k op de teller staan en mooie prijs overeen gekomen.

Bij deze heel tevreden, mag hem volgende week gaan ophalen, bedankt voor alle hulp en uitleg!
Pagina: 1