Ik heb in de bijkeuken van een nieuw huis 4 niet werkende stopcontacten, verdeeld per 2 over 2 muren. Alle andere groepen in het huis werken die op 1 groep zitten. Verder zit daar niets op. Volgens de keuring werkte alles.
Er is al een elektricien langsgeweest en die kwam uit op het volgende:
- er staat geen spanning op het stopcontact
- er is niets mis met het aardlek
- de automaat werkt, daar staat spanning op
- er zijn geen losse draden op de automaat of de draden die naar het stopcontact gaan.
- de draden waren juist verbonden met het stopcontact, in België is dat direct niet met een wago in een opbouwdoos.
Wat kan gebeurd zijn is dat er een draad los zit of beschadigd werd in de muur. Er is geen kortsluiting geweest zolang ik er woon. Tussen keuring en oplevering kan ik niet nagaan.
Enige optie volgens de elektricien is om een gat te boren in de muur die grenst aan de technische ruimte en een nieuwe voedende kabel naar de meterkast te trekken.
Zijn er nog andere zaken om na te kijken? De oplossing kost ongeveer 200 euro, geen ramp, maar het is wel wat jammer dat het nu niet werkt.
Schopje naar DEI
Er is al een elektricien langsgeweest en die kwam uit op het volgende:
- er staat geen spanning op het stopcontact
- er is niets mis met het aardlek
- de automaat werkt, daar staat spanning op
- er zijn geen losse draden op de automaat of de draden die naar het stopcontact gaan.
- de draden waren juist verbonden met het stopcontact, in België is dat direct niet met een wago in een opbouwdoos.
Wat kan gebeurd zijn is dat er een draad los zit of beschadigd werd in de muur. Er is geen kortsluiting geweest zolang ik er woon. Tussen keuring en oplevering kan ik niet nagaan.
Enige optie volgens de elektricien is om een gat te boren in de muur die grenst aan de technische ruimte en een nieuwe voedende kabel naar de meterkast te trekken.
Zijn er nog andere zaken om na te kijken? De oplossing kost ongeveer 200 euro, geen ramp, maar het is wel wat jammer dat het nu niet werkt.
Schopje naar DEI
[ Voor 1% gewijzigd door Septillion op 05-08-2025 20:28 ]