Toon posts:

Playstation 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alloha....

Een maat van me die heeft vandaag zijn PS2 laten ombouwen voor fl.125,= (die neo 2 chip + DVD Region, heeft ie ook nog eens zo'n fl.100,= voor betaald).

Nou krijg ik waarschijnlijk morgen zelf een PS2 en daar wil ik best 100 piek voor die chip en DVD-zooi voor betalen, maar echt geen 125 voor het laten ombouwen!!!

Nou heb ik dus al een schema'tje waar je precies die pootjes van die chip aan moet solderen dus dat is het punt niet.

Maar nou zei die man die dus de PS2 van die maat heeft omgebouwd, dat je ook de laser moet afstellen. Weet iemand of dit klopt of is er iemand die hem zelf heeft omgebouwd zonder de laser af te stellen of hoe je die moet afstellen??

Greetings.........ce moi

Verwijderd

Hmm, laser afstellen, is de grootste onzin.
Je kunt hem gerust zelf inbouwen, let er wel op dat sommige playstation 2 types vrij gevoelig zijn voor bepaalde mod chips.

Success ermee !!!

Verwijderd

Topicstarter
Een collega van mij die zei dat het best weleens kon omdat sommige lasers niet meteen cd-r kunnen lezen, dan moeten ze een beetje meer power hebben en lukt het wel..... tenminste over zoiets had hij het.

Maar ik vind het inderdaad een beetje vreemd dat je op internet wel schema's kunt vinden hoe je die chip moet inbouwen maar er word dus niet gesproken over het afstellen vd laser.

Zou dan mischien wel een verhaal zijn zodat je zelf niet een PS2 gaat ombouwen.

Toevallig iemand die zelf zijn PS2 heeft omgebouwd zonder de laser af te stellen, en kan die gewoon cd-r's en alles draaien???

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Dit is gewoon grote onzin, die vent wil duidelijk verdienen aan je, tja wie niet, maar het punt is dus: Doe het gewoon lekker zelf :)

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 september 2001 23:02 schreef bitprobe het volgende:
Dit is gewoon grote onzin, die vent wil duidelijk verdienen aan je, tja wie niet, maar het punt is dus: Doe het gewoon lekker zelf :)
Dat was dus ook heel mijn bedoeling hehe >:)

Verwijderd

wacht nou gewoon op de neo 4 modchip.(die deze maand eindelijk de handel in komt)

dat verhaal over die laser afstellen is onzin want daar zorgt een weerstandje voor.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het voordeel vd neo 4???

Ik heb gehoord dat de neo3 gewoon zwaar kut is.

Verwijderd

neo 4 is echt een doorbraak , hij is alleen nog een beetje prijzig géén swap trick meer.

Verwijderd

Inderdaad... je hebt een weerstandje nodig voor het 'afstellen' van de laser. Je moet eigenlijk ook nog een RGB fix uitvoeren, anders worden alle NTSC spellen en films helemaal GROEN. Die rgb fix is maar 1 draadje.

Zelf heb ik mijn PS2 laten ombouwen bij ziezotek, ben er erg tevreden over :)

Verwijderd

Topicstarter
die rgb fix is dat niet waar je een elco tussen moet solderen?

Verwijderd

Topicstarter
Oh ik ben er al achter........ die DVD Region verhelpt ook gelijk die rgb-shit

Hier nog wat over de Neo4:
DVD Regiovrij zal een (addon optie) worden en dus niet standaard zijn. Tevens zullen originele PS2 import spellen ook nog niet werken. De prijs van de NEO4 zal zo tussen de FL 175,- en FL 200,- komen te liggen (alleen de chip dus).het inbouwen van de NEO4CHIP zal tevens een stuk moeilijker worden (NEO4CHIP = 26 draden tegen NEO2 = 8 draden). De prijs van het inbouwen is momenteel dus nog niet bekent.

De huidige oplossing, de NEO2.2 + Region X dezelfde mogelijkheden heeft (met welliswaar een simpele swap) en goedkoper en eenvoudiger in te bouwen is, zullen we deze oplossing voorlopig ook nog blijven leveren.
Pagina: 1