Hp laptop batterij nieuw kopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reus-lucius
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-08 01:58
Ik heb een hp laptop waarvan de batterij vervangen moet worden

Ik vind online originele en vervangende batterijen.

De originele batterij is 10,8 volt en 55 w en 4910 mah.

Mijn vragen:

Wat is beter originele of vervangend?
Ik zie batterijen met 10,8 volt maar met een hoger mah
Kan fit kwaad? Die ik zag was 8800 mah?

Vaak heb ik mijn laptop continue aan de lader hangen kan dit kwaad of is dit af te raden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Origineel (HP OEM, HP laat onderdelen maken door andere bedrijven) is vrijwel altijd beter dan een willekeurige andere batterij. De capaciteit kun je bij third party batterijen meestal met een vaatje zout nemen., met name bij onbekende Chinese merken en bij Europese bedrijven die ze onder eigen merk verkopen.

De laptop heeft een battery management system (BMS) aan boord die zelfstandig de lader stopt als hij vol is. Het voordeel van de batterij los van het net gebruiken is dat die niet volgedruppeld wordt (helemaal volladen is niet zo goed voor batterijen), het nadeel is dat de batterij toch gebruikt wordt en na zoveel load-unload cyclussen niet meer zo goed werkt.

Lithium batterijen werken meestal het beste als ze tussen 20% en 80% worden gebruikt. Dus bij 20% laden tot 80%. Soms kan dat zo worden ingesteld in de software. Moderne laptops hebben meestal de batterij intern. Die kun je dus niet meer er uit trekken als je alleen de 230V stekker gebruikt.

A-merken hebben wel de neiging vervangen van onderdelen nogal duur te maken, aan de telefoon klagen wil nog wel eens helpen om een betere prijs te krijgen.

Welk typenummer staat er op de batterij? Misschien kun je een foto maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:29
Meer capaciteit in mAh is vaak ook groter. Past het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reus-lucius
beste mrmrmr dank voor je antwoord.

Ik weet dat er in het verleden accu's waren van een bepaald merk dat heel goed stond aangeschreven. Veel van die accu's kwamen uit fabrieken waar ook de originele werden gemaakt.Helaas weet ik niet meer weklk merk dit was (te lang geleden)

Het nummer op de accu is:593554-001 en is 10,8 volt 55 w en 4910 mah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reus-lucius
jeroen3 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 06:20:
Meer capaciteit in mAh is vaak ook groter. Past het dan wel?
Dag Jeroen,

Als ik het plaatje bekijk wel. mijne is 4910 mah en die ik zag is 8800 mah.

Het kan natuurlijk wel. Als je de cellen in de accu vervangt door verse, die net zijn geproduceerd met hetzelfde nummer dan heb je vaak dat deze een hoger capaciteit hebben.