Wij gaan eind dit jaar verhuizen (vrijstaande woning/gerenoveerde boerderij) en daaraan voorafgaand zal een aannemer aan de slag gaan met wat zaken. Ik hoop op jullie tips bij de vraag wat we nu echt zouden moeten doen omdat het anders te laat (of op z'n minst onhandig) is als we er eenmaal wonen. Natuurlijk kun je alles doen als je er woont, maar we hebben in een appartement ooit tegelijkertijd vloer, keuken, wc en badkamer vervangen en dat was geen pretje. Er hoeven nu geen grote dingen gedaan te worden, maar alle muren worden bv. mooi gestuct en geschilderd, dus als er iets naar buiten moet, is dit een goed moment want alles wordt dan weer netjes dichtgemaakt en afgewerkt.
Ik dacht zelf in elk geval aan het vervangen van een laminaatvloer boven (veel handiger als alles leeg is), ventilatie en airco aanleggen (moet naar buiten) en zorgen dat er buiten elektriciteit is (bv. voor tuinverlichting, een vijver, een elektrisch hek, laadpaal). We hebben ook een grote schuur waar we op termijn nog iets mee willen, dus water en elektriciteit lijkt me daar ook handig. Verder twijfel ik nog over kozijnen/plinten/vensterbanken. Dat zijn geen grote dingen, maar ze kunnen het stucwerk aardig om zeep helpen. Meer tips van harte welkom!
Ik dacht zelf in elk geval aan het vervangen van een laminaatvloer boven (veel handiger als alles leeg is), ventilatie en airco aanleggen (moet naar buiten) en zorgen dat er buiten elektriciteit is (bv. voor tuinverlichting, een vijver, een elektrisch hek, laadpaal). We hebben ook een grote schuur waar we op termijn nog iets mee willen, dus water en elektriciteit lijkt me daar ook handig. Verder twijfel ik nog over kozijnen/plinten/vensterbanken. Dat zijn geen grote dingen, maar ze kunnen het stucwerk aardig om zeep helpen. Meer tips van harte welkom!