Lichtgewicht laptop voor videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJEEXL
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 04-08 13:26
Wat ga je met je laptop doen?
Voor werk gebruik ik meerdere grafische Adobe programma's tegelijkertijd, AI, ID, PH. Ook bewerk ik vaak video's met Première. Ik ben geen gamer.
Mijn huidige laptop die vervangen moet worden is Asus TUF Dash F15 FX516PE-HN096T
uitvoering: ASUS TUF Dash F15 FX516PE-HN096T
Deze is qua gewicht vrij zwaar en een mega grote adapter en de accu gaat niet lang mee. Voor de rest prima laptop.

Wat is je budget?
€1000-€2000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben opzoek naar een lichtgewicht <2 kg laptop. Ik reis veel en ook naar warme landen met een hoge luchtvochtigheid. Dus een goede ventilatie is ook gewenst, zodat de laptop niet te heet wordt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb nu deze op het oog, maar twijfel omdat er geen Nvidia grafische kaart in zit.
ASUS Vivobook S15 M5506WA-MA071W
uitvoering: ASUS Vivobook S15 M5506WA-MA071W
Ben benieuwd of jullie mij kunnen adviseren of deze laptop een juiste keuze is of suggesties hebben voor een betere keuze. :?

(Ter info ik wil geen Macbook)

[ Voor 13% gewijzigd door DJEEXL op 03-08-2025 16:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 22:03
Ja dun en licht gaan meestal niet samen met dedicated graphics. Uit je tekst maak ik op dat de batterij lang mee moet gaan. Nou dat lukt (relatief) met dedicated graphics ook niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJEEXL
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 04-08 13:26
Ja ik weet het. Maar denk je dat de grafische kaart van de vivobook voldoende zal zijn om relax op te werken?

Videokaart
Merk videokaart: AMD
Videokaart chipset: AMD Radeon 880M
Soort videokaart: Shared

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:52

Emiel1984

Made in NL

Videobewerking op een laptop.. en meerdere programma’s tegelijk…misschien dat je toch aan je wensen kan laten voldoen door ergens een goede pc neer te zetten. Remote desktops worden steeds beter namelijk.

Als je maar een goede internetconnectie hebt. Dan kan je theoretisch bijna elke laptop kiezen. Als je dit voor je hobby doet, zou ik persoonlijk ook gewoon een pc gebruiken. Videobewerken op een laptopschermpje is naar mijn idee ook niet echt fijn.

Wellicht dat deze ‘review’ je gedachte veranderd om toch voor een losse pc te kiezen. Of er i.i.g. er verder in te verdiepen 8) of dit iets is voor jou.
YouTube: GPU Accelerated Remote Desktop Connection / High Performance Remote ...

[ Voor 4% gewijzigd door Emiel1984 op 03-08-2025 20:00 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zit je aan Windows vast of zou je ook naar een M3/M4 MacBook kunnen kijken? Een gewone, dus niet de Pro, kan behoorlijk wat voor elkaar krijgen. De programma's die je noemt draaien daar ook prima op.