Voorheen bestelde ik veel SLS prints, vroeger bij Shapeways en i.Materialise, en sinds kort bij JLCPCB.
Maar sinds vorig jaar bestel ik meer SLA prints, vanwege de veel lager prijs.
Omdat dit behuizingen voor producten betreft, was bij SLS het voordeel dat er van nature al een korrel in zit, vanwege de nylon poeder die gesintered wordt.
Bij SLA is dat natuurlijk niet zo: daarmee zou ik met dezelfde oude ontwerpen gladde oppervlakten krijgen, en dat ziet er niet uit voor mijn producten.
Dus ben ik in de ontwerpen voor die behuizingen een korrel gaan toevoegen, en dat is vrij fraai tot nu toe.
Hier links een SLS print, rechts SLA waar de korrel in het ontwerp zit:
:strip_exif()/f/image/gmdU4UyhCFxc63i1DoD835wG.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu wil ik grotere behuizingen ontwerpen, en dan loop ik tegen de beperking aan van bestandsgrootte, en limieten van wat mn software kan.
Dus ik vroeg me af:
1. Zou er een alternatieve manier zijn om korrel toe te voegen aan een ontwerp?
Of:
2. Zou er achteraf, na het printen, een korrel aan een behuizing kunnen worden toegevoegd, bijvoorbeeld door een spray?
Wellicht kan ik lijm spuiten en dan een bak met fijn zand o.i.d. gebruiken, maar of dat goed hecht weet ik niet.
En of dat het gewenste resultaat geeft, is ook onzeker.
Iemand wellicht met ervaring op dit vlak?
Maar sinds vorig jaar bestel ik meer SLA prints, vanwege de veel lager prijs.
Omdat dit behuizingen voor producten betreft, was bij SLS het voordeel dat er van nature al een korrel in zit, vanwege de nylon poeder die gesintered wordt.
Bij SLA is dat natuurlijk niet zo: daarmee zou ik met dezelfde oude ontwerpen gladde oppervlakten krijgen, en dat ziet er niet uit voor mijn producten.
Dus ben ik in de ontwerpen voor die behuizingen een korrel gaan toevoegen, en dat is vrij fraai tot nu toe.
Hier links een SLS print, rechts SLA waar de korrel in het ontwerp zit:
:strip_exif()/f/image/gmdU4UyhCFxc63i1DoD835wG.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu wil ik grotere behuizingen ontwerpen, en dan loop ik tegen de beperking aan van bestandsgrootte, en limieten van wat mn software kan.
Dus ik vroeg me af:
1. Zou er een alternatieve manier zijn om korrel toe te voegen aan een ontwerp?
Of:
2. Zou er achteraf, na het printen, een korrel aan een behuizing kunnen worden toegevoegd, bijvoorbeeld door een spray?
Wellicht kan ik lijm spuiten en dan een bak met fijn zand o.i.d. gebruiken, maar of dat goed hecht weet ik niet.
En of dat het gewenste resultaat geeft, is ook onzeker.
Iemand wellicht met ervaring op dit vlak?
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com