Ik was van plan te beginnen met het afwerken van het geisoleerde garagedak aan de binnenkant van onze woning uit 2024.
Nu viel mij op dat er enkele spaanplaat platen barsten vertonen.
De aannemer is helaas op bouwvak.. dus het lijkt me verstandig dat ik even wacht met het afwerken en dichten van het plafond.
Wat zou de oorzaak zijn, is de hoh afstand te groot tussen de balken? Mdf te dun?
Dit lijkt me allemaal constructief berekend te zijn. Zou het bijv. Op te lossen zijn door een balk dwars tussen de andere balken te monteren op de plekken waar het scheurt? En kan het kwaad dat dit gescheurd is voor bijv. De waterdichtheid?
De scheuren zijn wel zichtbaar op de plek waar het meeste water ook van het dak uitkomt. Op de spaanplaat ligt PIR.
:strip_exif()/f/image/4XXp2tRZz7uiLO1Tt85xGEfq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MkLxcKlxfua29uuLRXcmNmOe.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu viel mij op dat er enkele spaanplaat platen barsten vertonen.
De aannemer is helaas op bouwvak.. dus het lijkt me verstandig dat ik even wacht met het afwerken en dichten van het plafond.
Wat zou de oorzaak zijn, is de hoh afstand te groot tussen de balken? Mdf te dun?
Dit lijkt me allemaal constructief berekend te zijn. Zou het bijv. Op te lossen zijn door een balk dwars tussen de andere balken te monteren op de plekken waar het scheurt? En kan het kwaad dat dit gescheurd is voor bijv. De waterdichtheid?
De scheuren zijn wel zichtbaar op de plek waar het meeste water ook van het dak uitkomt. Op de spaanplaat ligt PIR.
:strip_exif()/f/image/4XXp2tRZz7uiLO1Tt85xGEfq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MkLxcKlxfua29uuLRXcmNmOe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PFMUq1H6oSfW70E47p28A4Fv.jpg?f=fotoalbum_large)