Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphioli
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 15:10
Ik heb een nieuwe videokaart gekocht (Nvidia 5060ti) die ik heb geinstalleerd in mijn PC met ASRock X570 Phantom Gaming-ITX/TB3 moederbord. Ik krijg alleen absoluut geen video output.

Dit had ik enigszins verwacht in het OS (Linux...), maar ik kan ook niet in de BIOS instellingen komen. Voor de rest lijkt de PC goed te starten (ik kan over SSH er wel mee verbinden).

Wat ik al had gevonden/geprobeerd:
  • Ik heb alle poorten van de GPU geprobeerd (zowel DP als HDMI)
  • Ik heb geprobeerd een monitor aan mijn moederbord te hangen (verwachtte al niet dat dit zou werken, want geen integrated graphics. Maar toch ff geprobeerd)
  • Ik heb geprobeerd in de BIOS te komen met sudo systemctl reboot --firmware-setup
  • [/li]
Is iemand ooit tegen zo'n zelfde probleem aangelopen? Ik weet echt niet waar ik moet zoeken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:00
Welk merk en type voeding?
Wat was de oude videokaart?
Is het BIOS van het moederbord up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphioli
De voeding is een cooler master v650 SFX gold. De oude videokaart was een radeon rx 6750xt.

Ik heb nog niet geprobeerd het moederbord te updaten (dacht eerlijk gezegd dat dit alleen echt een probleem was bij CPU upgrades), zal dat vanavond ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Heb je die 6750XT nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Zou als je je oude kaart nog hebt daarmee eerst even de laatste bios en chipset drivers voor je mobo erop zetten. En dan nog eens weer proberen.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphioli
Dank jullie wel! Het kostte een paar pogingen, maar uiteindlijk met de oude kaart de BIOS weten te updaten naar een nieuwere versie, en nu heb ik wel video output met de nieuwe kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Mooi. Nu nog met DDU de Radeon drivers verwijderen voordat ze GeForce in de weg gaan zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:01

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Uszka schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 18:32:
Mooi. Nu nog met DDU de Radeon drivers verwijderen voordat ze GeForce in de weg gaan zitten.
Dat zal wel loslopen…. Hij werkt met Linux. :+

Mr. T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:40
De is 5060ti is maar marginaal sneller dan de rx6750, op een windows systeem..
Gewoon uit nieuwsgierigheid omdat ik zelf nu ook voor het eerst bezig ben met linux, zover ik weet is AMD de weg in linux land of mis ik iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralphioli
Ik ben voor Nvidia gegaan omdat ik bezig ben met een master AI, en het zat ben om steeds te moeten grijpen naar Google Colab als ik een deep learning model wil draaien.

AMD is inderdaad de weg op Linux zolang je use case alleen gaming is. Ga je kijken naar GPU compute, dan krijg je te maken met CUDA, wat een Nvidia technologie is en dus alleen op Nvidia kaarten wordt ondersteund. Libraries als TensorFlow (veel gebruikt in deep learning) werken alleen met Nvidia kaarten om die reden.
Pagina: 1