Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorZand77
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 02-08 21:58
Hi

Ik zit met een probleem, ik moet een bezwaarschrift schrijven en daarvoor ook mijn adresgegevens invullen.
Zoals u op de printscreen ziet, is in het groen mijn alvast ingevulde naam verwijderd, daaronder staan rood omcirkeld twee balken, daar moet ik mijn adresgegevens invullen.

Wat ik ook probeer, het lukt me niet om deze in te vullen, als ik erop klik verschijnt ook mijn toetsenbord niet, andere browsers of cache wissen en instellingen resetten werkt ook niet.

Onde die twee rode balken kan ik overigens wel gewoon mijn kontakt gegevens invullen.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVEeKGgh2UVgDEI020o4QN4V3Oc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V5AyixpoKjC7bbBptn5VfknL.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Op een ander apparaat proberen, bijvoorbeeld een smartphone of laptop, lijkt me het makkelijkste voor iets wat je één keer moet doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 02-08-2025 19:25 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorZand77
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 02-08 21:58
Hahn schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:24:
Op een ander apparaat proberen, bijvoorbeeld een tablet of smartphone, lijkt me het makkelijkste voor iets wat je één keer moet doen.
Heb het op een Android toestel geprobeerd, zelfde verhaal als op mijn iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
JorZand77 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:25:
[...]

Heb het op een Android toestel geprobeerd, zelfde verhaal als op mijn iPad.
Dan zijn het velden die niet invulbaar zijn, wat ook het verschil in kleur verklaart. Daar kan jij dan niks aan veranderen, die hadden al vooringevuld moeten zijn.

Ik zou de velden invullen die je wel kan invullen, en verder gaan. Als dat niet werkt, contact opnemen met de site, of de partij waarvoor/waarvan je het bezwaarschrift moet schrijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 02-08-2025 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Probeer hetzelfde eens op een ander 'netwerk' (liefst buitenshuis op een door jouw vertrouwd netwerk) óf post de link naar dat 'formulier' hier even als je 100% zeker weet dat er géén persoonlijke gegevens in de link opgenomen zijn.

Ik vermoed dat er een 'add-blocker' of een andere vorm van beveiliging op je huidige verbinding aanwezig is (of dat het formulier zélf een scam is).

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 02-08-2025 19:34 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Will_M schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:31:
Probeer hetzelfde eens op een ander 'netwerk' (liefst buitenshuis op een door jouw vertrouwd netwerk) óf post de link naar dat 'formulier' hier even als je 100% zeker weet dat er géén persoonlijke gegevens in de link opgenomen zijn.
TS geeft in de startpost al aan dat de naam vooringevuld is:
Zoals u op de printscreen ziet, is in het groen mijn alvast ingevulde naam verwijderd
Ik vermoed dat er een 'add-blocker' of een andere vorm van beveiliging op je huidige verbinding aanwezig is.
Lijkt mij zeer sterk, zoals ik al zei: het adres had hoogstwaarschijnlijk óók al vooringevuld moeten zijn, maar dat is niet gebeurd.

Maar goed, ander netwerk (4G/5G) proberen kan nooit kwaad.

[ Voor 30% gewijzigd door Hahn op 02-08-2025 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hahn schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:33:
[...]

TS geeft in de startpost al aan dat de naam vooringevuld is:

[...]

[...]

Lijkt mij zeer sterk, zoals ik al zei: het adres had hoogstwaarschijnlijk óók al vooringevuld moeten zijn, maar dat is niet gebeurd.

Maar goed, ander netwerk (4G/5G) proberen kan nooit kwaad.
Of het formulier zelf is een scam, maar daar kom je dan ook wel vrij snel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat voor site is het en hoe ben je er gekomen?

Als een overheid, na inloggen via DigiD: grote kans dat de info inderdaad vooringevuld wordt of zou moeten worden. Dan zou ik me geen zorgen maken en gewoon invullen. Edit: en bij de volgende vraag nee invullen

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 02-08-2025 19:52 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
F_J_K schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:52:
Wat voor site is het en hoe ben je er gekomen?

Als een overheid, na inloggen via DigiD: grote kans dat de info inderdaad vooringevuld wordt of zou moeten worden. Dan zou ik me geen zorgen maken en gewoon invullen.
Na even gezocht te hebben lijkt het heel erg op de site van de Belastingdienst zelf, dus dat is mijn gok.

Maar het probleem is dus dat die 2 rood omcirkelde velden niet ingevuld kunnen worden door TS ;) (Of bedoel je 'gewoon verder gaan met invullen, en die leeglaten'? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hahn schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:53:
[...]

Na even gezocht te hebben lijkt het heel erg op de site van de Belastingdienst zelf, dus dat is mijn gok.

Maar het probleem is dus dat die 2 rood omcirkelde velden niet ingevuld kunnen worden door TS ;) (Of bedoel je 'gewoon verder gaan met invullen, en die leeglaten'? :P)
Het lijkt op .... Hmmm, daar trappen helaas de meeste slachtoffers van digitale fraude in voordat ze slachtoffer worden :'(

Maar misschien dat de TS tenminste even aan kan geven op welke website hij of zij dénkt een formulier aan het invullen te zijn als bezwaarschrift zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hahn schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:53:
[...]

En die leeglaten dan ja. Zorgen dat de betreffende overheid de juiste data krijgt wil je alsnog (ik zou dan een bugje vermoeden), maar de zaak zal aan de BSN hangen. En dan dus wel een adres opgeven voor correspondentieadres om de praktijkproblemen tot het is opgelost voor te zijn.

Maar vooral alleen als zeker de juiste site etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Will_M schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 20:03:
[...]

Het lijkt op .... Hmmm, daar trappen helaas de meeste slachtoffers van digitale fraude in voordat ze slachtoffer worden :'(

Maar misschien dat de TS tenminste even aan kan geven op welke website hij of zij dénkt een formulier aan het invullen te zijn als bezwaarschrift zijnde.
Ik zeg 'het lijkt op', omdat TS (nog) niet heeft laten weten om welke site het gaat, en ik dus alleen op de screenshot af kan gaan.

Ik weet 99,9% zeker dat het de echte site van de Belastingdienst is, maar uiteraard is dubbelchecken altijd een goed idee. Alhoewel het me zeer sterk lijkt dat iemand een scamsite maakt van dit bezwaarformulier, want de gegevens waarom gevraagd wordt kan een scammer weinig mee :P

Anyway, voordat je wéér begint over dat het mogelijk een scam is: ja, ik ben het met je eens, check vooral even of de site legitiem is.

Pagina: 1