Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik werk veel met zware AI-modellen die ik lokaal draai, zoals language models via LM Studio en SillyTavern, en daarnaast ook Stable Diffusion. Denk bijvoorbeeld aan modellen als DeepSeek, Qwen en Janitor (32B en groter). Voor mijn werk is het dus belangrijk dat mijn nieuwe systeem flink wat snelheid en vooral voldoende VRAM heeft, zodat ik alles zo veel mogelijk lokaal kan draaien zonder beperkingen. Verder game ik ook graag, met name FPS-titels als OW2, Marvel Rivals. Ik game vooral op 1080p of 1440p, omdat ik voor 4K meestal mijn consoles gebruik. Het is voor mij belangrijk dat gamen soepel verloopt, maar uiteindelijk zijn de AI-prestaties voor mij het meest doorslaggevend bij deze build.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 4000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb wel een aardige pc momenteel, maar die gaat in z'n geheel over naar mijn neefjes
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Check me lijst hieronder
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wat ik al aangaf, ben veel met LLM's in de weer dus dat is me grootste vereiste
Ga je overklokken?
Nee ben ik niet vanplan
Wat verwacht je van ons?
Als er mensen zijn die aanvullingen en/of suggesties hebben, hoor ik het graag. En zeker als iets beter kan of moet — wellicht zie ik dingen over het hoofd.
Ik werk veel met zware AI-modellen die ik lokaal draai, zoals language models via LM Studio en SillyTavern, en daarnaast ook Stable Diffusion. Denk bijvoorbeeld aan modellen als DeepSeek, Qwen en Janitor (32B en groter). Voor mijn werk is het dus belangrijk dat mijn nieuwe systeem flink wat snelheid en vooral voldoende VRAM heeft, zodat ik alles zo veel mogelijk lokaal kan draaien zonder beperkingen. Verder game ik ook graag, met name FPS-titels als OW2, Marvel Rivals. Ik game vooral op 1080p of 1440p, omdat ik voor 4K meestal mijn consoles gebruik. Het is voor mij belangrijk dat gamen soepel verloopt, maar uiteindelijk zijn de AI-prestaties voor mij het meest doorslaggevend bij deze build.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 4000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb wel een aardige pc momenteel, maar die gaat in z'n geheel over naar mijn neefjes
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Check me lijst hieronder
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wat ik al aangaf, ben veel met LLM's in de weer dus dat is me grootste vereiste
Ga je overklokken?
Nee ben ik niet vanplan
Wat verwacht je van ons?
Als er mensen zijn die aanvullingen en/of suggesties hebben, hoor ik het graag. En zeker als iets beter kan of moet — wellicht zie ik dingen over het hoofd.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 467,99 | € 467,99 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix X870-A GAMING WIFI | € 325,99 | € 325,99 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC | € 2.299,- | € 2.299,- |
1 | Behuizingen | Corsair Frame 4000D RS Zwart | € 89,- | € 89,- |
1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer III Pro 360 | € 80,67 | € 80,67 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3038F16GX2-TZ5NR | € 123,54 | € 123,54 |
1 | Voedingen | Seasonic Vertex PX-1200 | € 271,57 | € 271,57 |
1 | Interne SSD's | Samsung 9100 Pro, geen heatsink 2TB | € 237,50 | € 237,50 |
Totaal | € 3.895,26 |