Mijn badkamerradiator vertoont inmiddels behoorlijk wat roest, dus ik wil hem graag vervangen. Het liefst wil ik voorkomen dat er nieuwe gaten in de tegels geboord moeten worden voor een andere bevestiging. Helaas kan ik mijn huidige model nergens terugvinden; ik vermoed dat deze rond 2007 is geplaatst. Een ander model zou in principe geen probleem zijn, maar ik weet niet of er radiatoren zijn met dezelfde aansluitingen en ophangpunten. Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Daarnaast moet ook de thermostaat worden vervangen. Momenteel zit er een Danfoss RA Click (?) op, bevestigd met een ring en een schroefje. Alles zit echter zo vastgeroest dat er geen beweging in te krijgen is. Ik wil de knop vervangen door een Aqara E1 thermostaat, zodat ik deze kan koppelen aan Home Assistant.:strip_exif()/f/image/eXJEDUPiYJMgTulYcOo2FQcc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nAF432zYUZUZwPMmWphbbMnp.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarnaast moet ook de thermostaat worden vervangen. Momenteel zit er een Danfoss RA Click (?) op, bevestigd met een ring en een schroefje. Alles zit echter zo vastgeroest dat er geen beweging in te krijgen is. Ik wil de knop vervangen door een Aqara E1 thermostaat, zodat ik deze kan koppelen aan Home Assistant.
:strip_exif()/f/image/eXJEDUPiYJMgTulYcOo2FQcc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nAF432zYUZUZwPMmWphbbMnp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G0nfphqv8DfnheFvlmM2FfBE.jpg?f=fotoalbum_large)