Kenmerken beeldscherm ruimte veel zonlicht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull Shark
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-08 07:37
Ben opzoek naar nieuw beeldscherm. Ik zit in ruimte waar vaak zonlicht recht op beeld schijnt voor deel van de dag. Ik zou graag in keuze rekening houden met meer helderheid/contrast willen om alles zichtbaar te houden. Heb hier nu regelmatig last van.

Voorheen dacht ik dat het simpelweg neer zou komen op helderheid hoger kiezen. Heb nu 400 cd/m2.

Na wat rond zoeken zag ik dat mooie beeldschermen bijvoorbeeld van Alienware soms helderheid van 250 cd/m2 hebben met een max van 1000. Blijkbaar wat complexer dus dan helderheid instellen op bv "alles hoger dan 500 cd/m2". Zou zo'n scherm met dynamische(?) helderheid nuttig zijn in lichte kamer?

Daarnaast spelen andere kenmerken misschien een belangrijkere rol, contrast wellicht? Ik heb hier weinig verstand van.

Zou het zeer waarderen om wat pointers te krijgen voor eigenschappen te optimaliseren voor gebruik in kamer met zonlicht op je scherm :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:29
Waarom niet andersom denken en kijken naar mogelijkheden om het zonlicht tegen te houden? Rolgordijn? Planten? Iets op de ramen etc? Dat lijkt mij makkelijker

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull Shark
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-08 07:37
Bedankt voor de suggestie. Al veel geprobeerd. Het is of nog steeds te veel licht, of het is gelijk helemaal donker.

Vind het hoe dan ook interessant te begrijpen welke kenmerken/specs een beeldscherm goede zichtbaarheid/presentatie geven met zo min mogelijk afhankelijkheid van sterk licht uit de omgeving.