Zalman: gouden of koperen waaiermodel ?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Ik wil er eentje hebben voor mijn 1 ghz athlon. Maar nou zat ik me af te vragen welke beter zou koelen. Volgens binas heeft koper een betere warmte geleidingscoefficient (390) dan goud (318). (Aluminium=237)
De koperen is een tientje goedkoper. Maar waarom zou ik voor die goude gaan?? Die koperen gelied beter en zal dus beter koelen toch? De enige reden die ik kan bedenken is dat koper op den duur kan oxideren en goud niet.

Dus ik wil graag be deze wat <b>onderbouwde</b> raad ontvangen van jullie. Alvast bedankt.

...

Verwijderd

Er is weinig verschil in performance. De gouden koelt max 2 graden beter dan de koper. Het is inderdaad wel zo dat de 3100G niet gaat oxideren en je hebt natuurlijk echt goud in je comp.

Pepijn

PS. Ik heb geen idee of oxidatie de prestatie beïnvloed.

• reiker
  • Laatst online: 14:44

reiker

dan jij!

Op maandag 17 september 2001 22:29 schreef Promotion het volgende:

[...]

PS. Ik heb geen idee of oxidatie de prestatie beïnvloed.
lijkt me vrij waarschijnlijk van wel, want geleidt oxidatie nou zo goed ? ik meen toch van niet... bovendien, als de corrosie goed zijn best doet en je krijgt roest hou je uiteindelijk alleen een hoopje stof over. maar dat is natuurlijk wel heel extreem :9

Zo gezegd, zo gedaan.

• Haranaka
  • Laatst online: 07-06 23:13
Ik heb eens op de zalman site geneusd en kon tot de ontdekking dat de onderplaat van de gouden ook van koper is. Dus alleen die waaiers zijn van goud.
Maar hoe kan het dat die gouden beter koelt :?

...

Dit topic is gesloten.