Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn man is drummer en speelt en repeteert aan de hand van (zelfgemaakte) video's
die de drumpartituren, samen met een metronoom tonen. Op die manier is het ritme altijd perfect strak en wordt er nooit te snel of te traag gespeeld.
Thuis worden ook partituren rechtstreeks uit sibelius afgespeeld.
Daarvoor gebruikt hij nu een windows laptop gecombineerd met een klein schermpje (1920x480) dat aan de snare drum gemonteerd is.
We willen dit gaan vervangen.
We zijn op zoek naar een goedkoop systeem (<400€)
- dat video's moet kunnen afspelen,
- en sibelius 7 moet kunnen draaien.
(Het laatst dat ik dit probeerde draait het niet zo goed onder linux met wine, zeker als je het moet combineren met andere software voor specifieke soundfonts, dus is windows (11?) jammer genoeg een must).
Het moet bij voorkeur ook monteerbaar zijn (zodat het aan het drumrack een vaste plaats kan krijgen).
Dit combineren we dan met een goedkoop aliexpress touchscreen display. (Je wil toch geen duur scherm naast iemand die de hele tijd met stokken mept).
We dachten bijvoorbeeld aan een mini pc'tje als dit
https://www.conrad.be/nl/...rt-z150-aero-3438803.html
Heeft er iemand suggesties?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo min mogelijk. Bij voorkeur onder de 350-400 euro (scherm niet inbegrepen)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ga er van uit dat de meeste systemen alles hebben wat we willen.
't systeem moet beeld en geluid afspelen (full hd schermpje 1080p, niks speciaal),
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet speciek.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zuinig en stil.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Advies, bedenkingen, eventueel andere suggesties...
Eventueel kunnen we zelf iets bouwen, maar ik vrees dat we rap meer gaan uitgeven dan nodig.
Mijn man is drummer en speelt en repeteert aan de hand van (zelfgemaakte) video's
die de drumpartituren, samen met een metronoom tonen. Op die manier is het ritme altijd perfect strak en wordt er nooit te snel of te traag gespeeld.
Thuis worden ook partituren rechtstreeks uit sibelius afgespeeld.
Daarvoor gebruikt hij nu een windows laptop gecombineerd met een klein schermpje (1920x480) dat aan de snare drum gemonteerd is.
We willen dit gaan vervangen.
We zijn op zoek naar een goedkoop systeem (<400€)
- dat video's moet kunnen afspelen,
- en sibelius 7 moet kunnen draaien.
(Het laatst dat ik dit probeerde draait het niet zo goed onder linux met wine, zeker als je het moet combineren met andere software voor specifieke soundfonts, dus is windows (11?) jammer genoeg een must).
Het moet bij voorkeur ook monteerbaar zijn (zodat het aan het drumrack een vaste plaats kan krijgen).
Dit combineren we dan met een goedkoop aliexpress touchscreen display. (Je wil toch geen duur scherm naast iemand die de hele tijd met stokken mept).
We dachten bijvoorbeeld aan een mini pc'tje als dit
https://www.conrad.be/nl/...rt-z150-aero-3438803.html
Heeft er iemand suggesties?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo min mogelijk. Bij voorkeur onder de 350-400 euro (scherm niet inbegrepen)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ga er van uit dat de meeste systemen alles hebben wat we willen.
't systeem moet beeld en geluid afspelen (full hd schermpje 1080p, niks speciaal),
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet speciek.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zuinig en stil.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Advies, bedenkingen, eventueel andere suggesties...
Eventueel kunnen we zelf iets bouwen, maar ik vrees dat we rap meer gaan uitgeven dan nodig.