Monitor en dock zoektocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikejong
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09-10 09:04
Ha mede tweakers!

Voor mijn YouTube kanaal edit ik vrij veel 4k/60 videos, welke ik doe op een 16" MacBook Pro M4 Pro. Momenteel heb ik een extern 27" LG 4K120hz (gaming) monitor aangesloten via de HDMI poort en allerlei losse harde schijven (hdd/ssd) via de USB-C poorten.

Meestal doe ik het edit werk via het scherm van de MacBook en op het externe scherm draaien er YouTube videos af of staan er websites open. Daarnaast gebruik ik beide schermen ook wel veel voor Office werk.

Ik ben op zoek naar een groter extern scherm, wellicht curved, welke ik als hoofdscherm kan gebruiken en mogelijk de MacBook als clamshell neerzet op het bureau. Daarnaast wil ik hierbij op zoek naar een Thunderbolt 4 of 5 dock, waarbij ik alle kabels beetje netjes kan wegwerken om meer rust te creëren.

Kan iemand me adviseren wat voor type dock en type beeldscherm hiervoor geschikt zouden zijn?

Bij voorbaat dank _/-\o_

www.automotivemike.com | youtube.com/AutomotiveMike

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat had je zelf al gevonden? Wat is je budget? Heb je al in de Pricewatch gekeken? Heb je USB-C en Thunderbolt 3 accessoires al 'ns bekeken, of andere topics over docks?

Er is veel te vinden, en als je wat meer details geeft over wat je zocht, gevonden hebt en waarom je twijfelt, kunnen we je beter helpen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikejong
Heb zelf al gevonden dat eigenlijk i.v.m. scaling van MacOS minimaal wel een 5K scherm gewenst is, zolang het maar de 218ppi haalt!

Qua docks heb ik van OWC een hub gezien en van Razor.

https://www.bol.com/nl/nl...p4Fli5T4_N4RoCHqIQAvD_BwE

https://www.razer.com/gam...2uL77gfBklZ-IHCvVtph7mVg_

Qua schermen heb ik eigenlijk nog niks gezien.

Budget... dat is altijd een lastige. Het liefste koop ik iets wat ook toekomstgericht is, vandaar gedachte aan Thunderbolt 5. Denk zelf voor een dock max € 400, voor een scherm max € 1400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:50
Dell u4025qw, 5k2k scherm met dock in één. Enige wat mist is de 218ppi, maar ik kan je vertellen dat het met 140 ppi ook prima werken is.

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zou persoonlijk niet investeren in een dock, zijn genoeg schermen met ingebouwd dock. Externe schijven zou ik rechtstreeks op de mac aansluiten is een kabeltje extra inprikken. Zag dat Dell nu ook 32" 6K scherm heeft alleen de prijs 2500

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikejong
Het 6K scherm van Dell heb ik nog niet voorbij zien komen, wel het 6K ProArt scherm van Asus, die ziet er ook interessant uit!

Ik denk dat ik even het najaars event van Apple afwacht, de geruchten gaan dat er ook nog vanuit Apple nieuwe schermen gaan komen. Hopelijk ook nog andere merken met nieuwe schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

mikejong schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:49:
Het 6K scherm van Dell heb ik nog niet voorbij zien komen, wel het 6K ProArt scherm van Asus, die ziet er ook interessant uit!

Ik denk dat ik even het najaars event van Apple afwacht, de geruchten gaan dat er ook nog vanuit Apple nieuwe schermen gaan komen. Hopelijk ook nog andere merken met nieuwe schermen.
Apple Studio Display 2 wordt pas op zijn vroegst volgend jaar. https://www.macrumors.com...king-on-studio-display-2/

Gebruik zelf al een paar jaar de huidige Studio Display en is echt een top scherm voor foto en videobewerking.

[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 18-08-2025 10:33 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Asus heeft ook een mooi TB5 Dock: https://www.asus.com/acce...thunderbolt-5-dock-dc510/

Het is me trouwens opgevallen dat er nog geen TB5 focus in de Pricewatch staan, ze zijn kennelijk nog een zeldzaamheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:27
Frogmen schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:32:
Zou persoonlijk niet investeren in een dock, zijn genoeg schermen met ingebouwd dock. Externe schijven zou ik rechtstreeks op de mac aansluiten is een kabeltje extra inprikken. Zag dat Dell nu ook 32" 6K scherm heeft alleen de prijs 2500
Waarom niet? Als je een keer een ander scherm wil dan verlies je ook je docking station. Is dat wel handig?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 13:25:
[...]

Waarom niet? Als je een keer een ander scherm wil dan verlies je ook je docking station. Is dat wel handig?
Omdat het € 300,- kost en het een standaard is die in steeds meer schermen zit. Een 27" scherm met dock kost dat ook.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanillaPriest
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23-09 18:47
Spaar en ga voor de Apple Studio Display.
Je gaat er gegarandeerd geen spijt van krijgen is mijn ervaring.
Ik zag ze laatst ook op marktplaats staan 2e hands en heb geen seconde gedacht "ships, dat had ik ook kunnen doen", ik dacht alleen maar "zo worden er steeds meer mensen gelukkig van hun beeldscherm"

Ben je zeer vermogend dan heeft Apple ook nog de volgende stap, maar dat wordt niet voor iedereen haalbaar voordat er een nieuwe versie van uitkomt en deze drastisch in prijs zakt. (al ken ik mensen die het er snel uitgehaald hebben door het werk wat ze er mee doen ne. het geld wat ze daar weer voor krijgen)
Pagina: 1