Toon posts:

Interrupt zooi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Gigabyte mobo (Ga-6vxe7+) met een via-chipset. Het probleem is dat mijn netwerkaart en mijn firewirekaart altijd op int 11 worden gezet waar ook al mijn videokaart op zit (tnt2). Het gevolg is zeer slechte performance op het internet (ADSL lijk wel 14k4 en scrollen van een pagina gaat zeer schokkerig en langzaam). Op mijn vorige mobo (een abit BE-6II met BX chipset) kon ik per PCI-slot een int instellen. Ik had daar dezelfde configuratie maar nooit problemen.

Mijn vraag is: In het mogelijk om interrupts te koppelen aan kaarten. Het lukt niet via Windhoos ME (kan alle interrupts kiezen als het maar int 11 is), verder heb ik het slot onder de AGP-slot vrij gelaten (hielp niet). Ik heb zo'n beetje alle Bios instellingen geprobeerd (ook geen oplossing).

Een andere mogelijkheid kan zijn om het BX-mobo weer te gebruiken. Probleem daarme is echter dat die niet wil opstarten wanneer ik daar mijn processor installer (cel 800 Mhz). Het systeem doet het goed met een cel 450 maar weigert met een cel 800 op te starten (de processor wordt via een slot 1 converter op het mobo geplaats).

Een heel verhaal. Ik hoop dat ik duidelijk was en dat er iets te doen valt aan het probleem.

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Probeer ACPI uit te zetten in het BIOS. ACPI zel meestal alles op 11.

En kijk in je handleiding welke slot's gedeeld zijn.

Je mainboard heeft 4 INT's voor alle sloten (A,B,C,D). Als je dus 5 PCI en 1 AGP hebt moeten er minstens 2 sloten INT's delen. Daar komt dan nog USB, onboard sound, de extra IDE controller en andere onboard zooi bij.

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 19:09

frapex

got r00t

bios flashen van dat BX moederbord?

dat lijkt me de meest logische oplossing.. ik ben een beetje tegen VIA.. zeker als het gaat om een chipset voor een PII/PIII :)

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Verwijderd

Topicstarter
Hi superbikkel,

Ik weet niet waar je ACPI kan uitzetten. In het bios kan ik het niet en in Windhoos ME ook niet. Ik heb wel gelezen dat het in win2k zou moeten kunnen. Mogelijk is een oplossing om dat OS een keer te proberen.

Ik kan verder niet uit de handleiding halen welke slots aan welke int's zijn gekoppeld maar ik heb net de firewire- en de netwerkkaart in andere slots gestopt zonder resultaat.

In ieder geval bedank voor de suppersnelle responce.