Opstarten facebook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosr1946
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-08 11:41
Ik krijg elke morgen deze melding als ik facebook opstart:

We hebben een ongebruikelijke aanmeldpoging opgemerkt op een apparaat of locatie die je normaal gesproken niet gebruikt. Was jij dit?

Nu gebruik ik FB alleen voor iets te koop te zetten en voor een spelletje.

Alleen doe ik dat alleen op mijn PC en nergens anders,
Ik heb al een vreselijke hekel aan FB en nu versterken ze dit alleen maar, waar baseren zij zich op dat ik iets abnormaals doe.

Misschien moet ik ergens een vinkje zetten, maar ik kan het niet vinden.

Wie kan mij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Net opstarten bedoel je inloggen op de website?

Check via de site even het overzicht 'Waar je bent aangemeld' onder instellingen - activiteitenlog. Herken je die allemaal? Pas voor de zekerheid sowieso even je wachtwoord aan. En stel MFA in, als niet al gedaan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Deze waarschuwing is bedoeld om je te helpen, om na te gaan of een inlogpoging wel valide is. Aangezien je de meldingen krijgt wanneer je zelf inlogt, is dat het geval en is er dus niets aan de hand. Het feit dat facebook de melding geeft komt meestal doordat je browser en/of netwerk zo zijn ingesteld dat Facebook je niet herkent als terugkerend. Kortom; eigenlijk juist prima vanuit privacy oogpunt. Hoewel ik zelf tegenwoordig helemaal FB eraf heb gegooid kreeg ik deze melding ook altijd, omdat m’n browser door privacy instellingen niet door FB als “van mij” werd herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosr1946
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-08 11:41
Bedankt voor jullie reactie, ik begrijp dat het normaal is dat ik deze mail krijg, al is het met een leugen want ik start FB alleen op via de PC en die heb ik niet op mijn rug zodat ik FB overal op kan starten.
Ik vind het gewoon van de zotte dat zij bepalen wat ik moet doen, ik heb de verantwoording over mijn PC gebruik.
Zo baal ik ook vreselijk van DEFENDER met zijn false meldingen, ik heb daarom ook vaak helemaal geen virus scanner aan en ik heb nog NOOIT een virus gezien.
Ik weet niet wat het beste antwoord is, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52

kodak

FP ProMod
Bedoel je dat het overzicht waar @F_J_K naar verwijst niet overeen komt met de locaties en tijden waar je zou inloggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 21:28
koosr1946 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 21:51:
Bedankt voor jullie reactie, ik begrijp dat het normaal is dat ik deze mail krijg, al is het met een leugen want ik start FB alleen op via de PC en die heb ik niet op mijn rug zodat ik FB overal op kan starten.
Ik vind het gewoon van de zotte dat zij bepalen wat ik moet doen, ik heb de verantwoording over mijn PC gebruik.
Zo baal ik ook vreselijk van DEFENDER met zijn false meldingen, ik heb daarom ook vaak helemaal geen virus scanner aan en ik heb nog NOOIT een virus gezien.
Ik weet niet wat het beste antwoord is, helaas.
Volgens mij begrijp je het verkeerd. Je browser/netwerk ‘beschermt’ je privacy door niet je exacte locatie door te geven, dat heeft dus niets met de (vaste) locatie van je PC zelf te maken. Daardoor kan Facebook denken dat je vanaf verschillende locaties inlogt (ze ‘liegen’ dus niet). Maar dat is dus niet echt zo, en jij weet dat.

Je kunt die melding gewoon wegklikken, er is verder niks aan de hand. Tenzij natuurlijk de inlog-tijdstippen niet overeenkomen met jouw inlogpogingen, maar voor zover ik je reactie goed begrijp is dit niet zo.
Pagina: 1