Subcontractor PostNL met eigen afhaalpunt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker1974
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-09 22:19
Zoals bekend kun je in de PostNL app instellen waar je je pakketjes bezorgd wilt hebben: Thuis of bij een afhaalpunt dichtbij. Zo ook bij mijn laatste bestelling bij Bol.com.

Ook bij het afronden op de site van Bol.com kun je aangeven waar het pakket geleverd moet worden, aangezien je ook afhaalpunten als favoriet aan kunt merken.

Dicht bij huis hebben wij 2 afhaalpunten én 2 pakketautomaten. Allemaal minder dan 1 km van ons huis. Echter de bestelling van Bol lag ineens een dorp verderop, op een punt dat ik niet eerder kende.

Wat blijkt: De subcontractor van PostNL heeft hier een loods gehuurt, en brengt alle pakketten welke naar het opgegeven afhaalpunt moeten daar standaard naar toe. Dat scheelt hem veel km's. Maar ik moet er heen en terug 18 km voor rijden. Het is dat ik deze bestelling echt nodig had en dus toch maar ben gegaan.

Maar de volgende gaat niet opgehaald worden. Ik las al eerder over de truc met het kattengrid, maar dat wil ik een willekeurige webshop ook niet aan doen.

Herkennen jullie dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Ja, veel postnl punten zijn hier verdwenen.
De resterende in de omgeving zijn alleen voor het wegbrengen van pakketjes.
Èèn dappere bakker in een dorpje verderop krijgt nu alle pakketjes van drie dorpen in de omgeving.

Tip:
https://www.postnl.nl/campagnes/pakketkluis/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02

TeeDee

CQB 241

1. Welke truc met kattengrid
2. Waarom niet gewoon thuis af laten leveren?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Walker1974 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:34:
[...] de truc met het kattengrid [...]
Wat voor truc? :?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
TeeDee schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:40:
2. Waarom niet gewoon thuis af laten leveren?
Je moet dan thuis zijn. 8)7

Dat zou je een open deur kunnen noemen, maar dan had je het juist weer wél thuis af kunnen laten leveren. :+ :P

[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 31-07-2025 22:42 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:23
Geef dit ook even bij PostNL aan. Die zullen er ook vast niet heel blij mee zijn dat alles opeens een dorp verderop ligt. Dat gaat ze zeker klachten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Room42 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:40:
[...]

Je moet dan thuis zijn. 8)7

Dat zou je een open deur kunnen noemen, maar dan had je het juist weer wél thuis af kunnen laten leveren. :+
Je kan toch aangeven of je thuis bent of niet? Of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
TeeDee schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:43:
[...]

Je kan toch aangeven of je thuis bent of niet? Of mis ik iets?
Maar dan gaat ie toch gewoon weer naar datzelfde afhaalpunt? Of mis ik nou iets? :?

(Ik kan dat niet aangeven, trouwens. Ik kan, volgens mij, alleen een nieuwe afspraak maken of hem laten bezorgen bij een afhaalpunt.)

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 31-07-2025 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Room42 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:44:
[...]

Maar dan gaat ie toch gewoon weer naar datzelfde afhaalpunt? Of mis ik nou iets? :?

(Ik kan dat niet aangeven, trouwens. Ik kan, volgens mij, alleen een nieuwe afspraak maken of hem laten bezorgen bij een afhaalpunt.)
Dit begint op inception te lijken.
Anyhoe, ik kan het van de bezorger ook wel begrijpen. Als het niet bij de buren afgelverd kan worden en je bent in de positie om een loods met dit soort zaken op te kunnen slaan: waarom niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Walker1974
Er is een draadje van iemand waarbij in dit geval DPD het vertikte om zware zakken met kattengrid thuis te bezorgen. De webwinkel gaf daarbij aan geen andere optie te hebben. Na 40 zakken welke niet opgehaald waren was de boodschap duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker1974
Voor thuis bezorgen moet je idd thuis zijn... Dat zijn wij vaak niet, en dus gaat het pakket einde dag naar het afhaalpunt op het winkelcentrum. Ook niet ideaal, maar beter dan dat dorp verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Walker1974 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:50:
Voor thuis bezorgen moet je idd thuis zijn... Dat zijn wij vaak niet, en dus gaat het pakket einde dag naar het afhaalpunt op het winkelcentrum. Ook niet ideaal, maar beter dan dat dorp verderop.
Geen direce buren begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Toch maar een pakketbus thuis, al past hier geen zak kattengrind in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Walker1974 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:48:
[...]

Er is een draadje van iemand waarbij in dit geval DPD het vertikte om zware zakken met kattengrid thuis te bezorgen. De webwinkel gaf daarbij aan geen andere optie te hebben. Na 40 zakken welke niet opgehaald waren was de boodschap duidelijk...
Ik zie niet helemaal in hoe dit relevant is?
TeeDee schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:51:
[...]

Geen direce buren begrijp ik?
Dit is toch ook niet relevant?

Volgens mij is je punt toch dat je kiest voor een afhaallocatie, en dat hij vervolgens naar een totaal andere plek gaat? Dan kun je gewoon een klacht indienen bij PostNL.

Als je in de basis al kiest voor aan afhaalpunt, dan hoef je niet thuis te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker1974
Koekstra schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:55:
[...]
Volgens mij is je punt toch dat je kiest voor een afhaallocatie, en dat hij vervolgens naar een totaal andere plek gaat? Dan kun je gewoon een klacht indienen bij PostNL.

Als je in de basis al kiest voor aan afhaalpunt, dan hoef je niet thuis te zijn.
Ik heb het geprobeerd. Maar kwam niet voor de chatbot, en die snapt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:12

Qwerty-273

Meukposter

Als je 2 pakketautomaten in de buurt hebt, dan kan je toch gewoon aangeven dat ze daar in bezorgd moeten worden? Dan kan je ze ook 24/7 afhalen.

https://www.postnl.nl/ont.../pakket-en-briefautomaat/
Kies in de webwinkel voor ‘Ophalen bij een PostNL-punt’
Je ziet vanzelf alle automaten bij jou in de buurt. Kies de automaat waar je je pakket wilt ophalen.

We bewaren je pakket 72 uur in de automaat. Daarna brengen we het naar een PostNL-punt in de buurt.

Wil je dat we je pakketten standaard in een pakketautomaat bezorgen? Stel dit dan als standaard bezorgplaats in via je PostNL-account of via de app.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Koekstra schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:55:
[...]

Ik zie niet helemaal in hoe dit relevant is?

[...]

Dit is toch ook niet relevant?

Maar dat mis ik dus. Heeft TS voor een afhaalpunt gekozen of de voordeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:12

Qwerty-273

Meukposter

Walker1974 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:58:
Ik heb het geprobeerd. Maar kwam niet voor de chatbot, en die snapt het niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ICkvxBEEenv2Pi_godK68t8A64=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/sTN1Y90UrJ2KCYbyjENIqUzl.png?f=user_large

Dan kiezen om in contact te komen met de klantenservice, moeten ze wel open zijn natuurlijk. Dus morgen vrijdag 1 augustus 2025 na 8:30 in de ochtend.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
TeeDee schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 23:09:
[...]

Maar dat mis ik dus. Heeft TS voor een afhaalpunt gekozen of de voordeur?
Ah check! De TS heeft niet duidelijk aangegeven of het pakket thuis of op het pakketpunt afgeleverd moet worden! (aanname van mijn kant)

In het eerste geval is het denk ik jammer maar helaas, want volgens mij heb je geen invloed op waar het pakket heen gaat als je voor thuisbezorging hebt gekozen, maar je er niet bent.

Of het netjes is is natuurlijk een andere discussie, maar ze zullen zeker niet naar jouw favoriete punt kijken die je hebt gemarkeerd bij Bol.com :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Koekstra schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 23:14:
[...]

Ah check! De TS heeft niet duidelijk aangegeven of het pakket thuis of op het pakketpunt afgeleverd moet worden! (aanname van mijn kant)

In het eerste geval is het denk ik jammer maar helaas, want volgens mij heb je geen invloed op waar het pakket heen gaat als je voor thuisbezorging hebt gekozen, maar je er niet bent.

Of het netjes is is natuurlijk een andere discussie, maar ze zullen zeker niet naar jouw favoriete punt kijken die je hebt gemarkeerd bij Bol.com :9
Dat favorieten punt kan je ook gewoon bij PostNL zelf opgeven. Hier staat standaard aan dat die naar mijn voorkeur PostNL punt moet. Komt dus niks meer aan de deur ook al geef ik het niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walker1974
Ik heb keurig aangegeven dat het pakket bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt geleverd had moeten worden. Dus die aanname klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Pakketkluis kan vol zitten en dan gaat ie - nomaal gesproken - naar het volgende punt op de route, niet het dichtsbijzijnde punt.

Off-topic, maar dan doet UPS het hier beter. Meermaals gehad dat de kluisjes vol zitten en de bezorger er dan voor kiest het thuis/bij de buren (te proberen te) bezorgen.

[ Voor 40% gewijzigd door henri86 op 01-08-2025 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:31
Qwerty-273 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 23:08:
Als je 2 pakketautomaten in de buurt hebt, dan kan je toch gewoon aangeven dat ze daar in bezorgd moeten worden? Dan kan je ze ook 24/7 afhalen.

[...]
Ik werk ook het liefst met de pakketautomaten, maar als die vol zitten dan gaat ie naar een ander pakketpunt waar ze veel tegelijk kunnen droppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Maar het gaat hier toch niet om reguliere PostNL afhaalpunten, maar door een loods die de bezorger zelf heeft gehuurd?

Dan is alles wat wordt aangegeven over voorkeuren, niet thuis, buren en afhaalpunten niet relevant, die knakker legt het na 1 poging in zijn loods en dan mag je het zelf komen halen. Dat is dus niet de bedoeling en zou je mijns inziens bij PostNL moeten melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:04
PostNL melden kan zeker, lijkt me niet de bedoeling dat de bezorger zelf kiest de voorkeur te omzeilen, maar zou het ook vooral bij Bol.com melden aangezien zij verantwoordelijk zijn voor de zending en ik mij kan voorstellen dat ze hier niet blij mee zijn.

Zeker als er meerdere klachten komen kan dat best wel op de radar komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Superkanjo op 01-08-2025 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

jeroen3 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:39:
Ja, veel postnl punten zijn hier verdwenen.
De resterende in de omgeving zijn alleen voor het wegbrengen van pakketjes.
Èèn dappere bakker in een dorpje verderop krijgt nu alle pakketjes van drie dorpen in de omgeving.

Tip:
https://www.postnl.nl/campagnes/pakketkluis/
Los van dat het m.i. zeer kwalijk is dat PostNL nu deze ene commerciële partij promote alsof het de enige of eerste is die een pakketkluis maakt, is het concept van die kluis ook niet super. Ze droppen er een pakket in en dan drukken ze op het slotje, dus als je twee pakketten krijgt heb je al een probleem?

Ik zou dan eerder voor een échte pakketkluis gaan die een dubbele bodem gebruikt, pakket kan er wel in maar niet meer uit. Of zo'n Eufy pakketkluis die met een code open kan en meteen een camera heeft zodat de bezorger 'm open kan maken maar jij ook kan zien als die bezorger meer doet dan alleen een pakket erin droppen.

Wij hebben gelukkig een garagedeur vlak bij de voordeur, standaard ingesteld staan dat ze daar alles mogen droppen. DHL belt niet eens meer aan, die droppen (al luid bellend in het Arabisch) meteen de pakketten in de garage. PostNL belt aan en houdt een gezellig praatje maar ook die weten de garage te vinden als we niet open doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Oon schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:03:
[...]

Ik zou dan eerder voor een échte pakketkluis gaan die een dubbele bodem gebruikt, pakket kan er wel in maar niet meer uit. Of zo'n Eufy pakketkluis die met een code open kan en meteen een camera heeft zodat de bezorger 'm open kan maken maar jij ook kan zien als die bezorger meer doet dan alleen een pakket erin droppen.
Dit slotje is al te ingewikkeld voor sommige bezorgers.
En ja, af en toe krijg je twee pakjes of het past er niet in. Dan heb je nog buren.

En postnl is zeker niet de enige, via hun is hij vooral vrij goedkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:22
Walker1974 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:48:
[...]

Hmm, 40 zakken briketten (in 20 dozen van 16kg) werden hier op zaterdag in een doorhangend busje netjes door PostNL afgeleverd.... Chapeau voor onze lokale bezorger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:55

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Gebeurt hier ook steeds vaker dat ik dan het bedrijven terrein helemaal over moet fietsen met een pakket, ik begrijp dat het makkelijk is voor de pakketbezorgen want het ligt naast de snelweg. maar ik heb ook 2 afleverpunten 800 meter verderop. één in de supermarkt automaat en ernaast bij de primera.

En toch elke keer gaat hij naar die afleverpunt 10km verderop. Ali Express bezorgen ze volgens mij standaard daar. Want ze rijden gewoon je huis voorbij en je krijgt een bericht dat JIJ ze gemist hebt (wat moet ik doen mezelf voor de busgooien?) Dit is gewoon een gevolg van de werknemers niet meer direct in dienst hebben en een goedloon/tijdsdruk geven... dan heb je ook minder te zeggen over hoe iets gebeurd volgens mij als je ZZP'ers hebt.

Vake bei te bange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:22
angerfist-yentl schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:27:
Gebeurt hier ook steeds vaker dat ik dan het bedrijven terrein helemaal over moet fietsen met een pakket, ik begrijp dat het makkelijk is voor de pakketbezorgen want het ligt naast de snelweg. maar ik heb ook 2 afleverpunten 800 meter verderop. één in de supermarkt automaat en ernaast bij de primera.

En toch elke keer gaat hij naar die afleverpunt 10km verderop. Ali Express bezorgen ze volgens mij standaard daar. Want ze rijden gewoon je huis voorbij en je krijgt een bericht dat JIJ ze gemist hebt (wat moet ik doen mezelf voor de busgooien?) Dit is gewoon een gevolg van de werknemers niet meer direct in dienst hebben en een goedloon/tijdsdruk geven... dan heb je ook minder te zeggen over hoe iets gebeurd volgens mij als je ZZP'ers hebt.
En toch snap ik die bezorgers ook wel. Hier laatst zaterdagmiddag 15:00
Ik: Zo, je bus zit nog flink vol.
Hij: Ja, net begonnen, moet nog 175 (!!) adresjes.

Ik woon in dunbevolkt gebied.... Die is vast niet voor 22:00 thuis gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
DjoeC schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 14:53:
[...]

En toch snap ik die bezorgers ook wel. Hier laatst zaterdagmiddag 15:00
Ik: Zo, je bus zit nog flink vol.
Hij: Ja, net begonnen, moet nog 175 (!!) adresjes.

Ik woon in dunbevolkt gebied.... Die is vast niet voor 22:00 thuis gekomen.
postel bezorgt al jaren ook in de avonduren. als je om 15.00 net begonnen bent en je hebt een 8 urige werkdag dan werk je dus minstens tot 22.00 ja.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

Maar werken beide thuis dus gaat meestal goed aan de deur.

Maar sommige webshops eisen bijna dat je een pakketpunt kiest, dat pakketpunt hier is altijd vol of dan is er geen passend luikje meer. Dus als ik die selecteer weet ik met 75% zekerheid dat ik naar 1 van de 2 primera's moet.

Ook prima, maar heb het wel te doen met die mensen die daar werken en iedere middag zich door een berg kattengrit pakken moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Barrycade schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 16:22:
Maar werken beide thuis dus gaat meestal goed aan de deur.

Maar sommige webshops eisen bijna dat je een pakketpunt kiest, dat pakketpunt hier is altijd vol of dan is er geen passend luikje meer. Dus als ik die selecteer weet ik met 75% zekerheid dat ik naar 1 van de 2 primera's moet.

Ook prima, maar heb het wel te doen met die mensen die daar werken en iedere middag zich door een berg kattengrit pakken moeten werken
Ik ben echt verbaasd dat mensen kattengrid laten bezorgen. Dat verkoopt elke supermarkt en tuincentrum.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:21
No Hands schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 21:08:
[...]

Ik ben echt verbaasd dat mensen kattengrid laten bezorgen. Dat verkoopt elke supermarkt en tuincentrum.
Ik ben zowat allergisch voor bijna elke kattengrid wat "normaal" wordt verkocht.

Hierdoor moet ik wel mijn kattengrid bestellen omdat dierenwinkel alleen de kleine zakken heeft, waar ik van de prijs van 1 kleine zak online 4 grote zakken (!!) kan bestellen!

(Offtopic, ik moest vorige week voor de kat van mijn zus zorgen, inclusief de kattenbak. Ik had een mondmasker op om niet teveel last ervan te krijgen!)

[ Voor 14% gewijzigd door Ryur op 02-08-2025 21:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Dit is geen 'PostNL pakketpunten ervaringentopic', eigen (ongerelateerde) ervaringen helpen TS niet verder en zijn hier dan ook verder offtopic.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:15
No Hands schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 21:08:
[...]

Niet elke crazy cat lady heeft een auto, daarbij is de keuze op het web wel even wat groter, het zijn immers eigenzinnige beesten. Wat wel beroerd is, is dat bv Zooplus (met de groene lintjes om de doos) liever twee grote zakken in een hele grote doos propt i.p.v. er twee pakketten van te maken, die dan nog te tillen zijn.

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry21
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 18:32
Qwerty-273 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 23:08:

[...]
Heb ik ook, staan 2 automaten, maar gaan standaard altijd naar afhaalpunt.
Pagina: 1