Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuppp
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-09 07:43
Goededag allemaal,

Ik heb recent een woning gekocht die nog flink opgeknapt moet worden. De vorige eigenaar was al begonnen met de renovatie, maar is helaas overleden. Bij de woning zat een warmtepomp die nog niet is aangesloten en momenteel in de schuur staat. Het gaat om de volgende unit:

Vaillant aroTHERM VWL 55/2 A 230V

Daarnaast heb ik ook een grote tapwaterboiler meegekregen:

Sanicube INOX, type SC 538/16/0

Nu is mijn vraag of dit systeem nog bruikbaar is, en of het mogelijk is om dit te combineren met een bestaande of nieuwe gasketel (voor verwarming en/of tapwater). Zelf heb ik al wat onderzoek gedaan, en ik denk dat ik hiervoor de Vaillant VPM 20/25/2 W nodig heb om de regeling tussen de warmtepomp en de ketel goed te laten verlopen.

Ik hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft, en welke componenten ik verder nodig heb om dit systeem goed werkend en efficiënt aan te sluiten.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuppp
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-09 07:43
Schopje omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:46
Die zal al wel heel lang in de schuur staan, maar doet het vast nog wel. Ik kan geen installatiebundel vinden die oud genoeg is om een schema te hebben van een 55/2.

Die van 55/3 staat hier vanaf pagina 18 voor verschillende configuraties. Ik weet niet in hoeverre het overeen komt.
https://easyfairsassets.c...OKTOBER_2021_ONLINE-1.pdf

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)