kan niet meer in youfone modem (kpn) komen via ethernet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bewerkers
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 15:52
Ik heb glasvezel via youfone. Ik heb sinds ongeveer een uur geen internet meer op mijn PC. Ook wifi werkt niet meer.
Heb mijn pc en het modem herstart. Toen dit niet werkte ook een reset met het reset knopje.
Het ipadres van het modem is van 192.168.178.254 teruggegaan naar het originele 192.168.2.254. Mijn PC is gegaan naar 192.168.2.1.
Ik kan pingen naar het modem. Maar ik kom er niet in via mijn browser. De pagina laad niet.
Heb alles losgehaald van het modem, behalve mijn pc. Heb andere poort en andere kabel geprobeert.
Windows problem solver loste ook niks op.

Gisteren is een oude pc van mij stuk gegaan. Gaat niet meer aan. Zit op zelfde groep en netwerk. Zou dat gerelateerd kunnen zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door bewerkers op 31-07-2025 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PNJvG
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik heb met een KPN modem hetzelfde euvel (denk ik) gehad. Mijn oplossing was ipv Chrome de Firefox browser gebruiken. Geen idee waarom dat wel werkte...
Wellicht een optie om eens te proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 16:54
Heb je toevallig je DNS handmatig ingesteld op je netwerkkaart? Dat was het bij mij een tijdje geleden, kwam ik na wat flinke frustratie achter. DNS op automatisch en ik kon er weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20
PNJvG schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:53:
Ik heb met een KPN modem hetzelfde euvel (denk ik) gehad. Mijn oplossing was ipv Chrome de Firefox browser gebruiken. Geen idee waarom dat wel werkte...
Wellicht een optie om eens te proberen?
Dat heeft met iets anders te maken denk ik. Inloggen met admin/password heeft lang niet gewerkt in chrome/edge etc, alleen in firefox werkte het wel. Geen idee meer wat het precies was, volgens mij was er iets uitgefaseerd in chromium browser wat nog wel werkte in firefox.

Anyway, dat probleem speelt hier volgens mij niet aangezien bij TS zelfs die inlogpagina niet opent.

Kan je wel de gateway pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bewerkers
Ik heb nog een reset gefeven van 30 seconden. Toen gingen de statusleds knipperen. Hierna kwam ik er nog niet in. Maar mijn Avast firewall uitzetten en weer aanzetten leek het te hebben verholpen.
Ik heb nu weer internet. Wat de oorzaak was weet ik niet. Heb niks veranderd aan mijn instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:55

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

MicGlou schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 19:04:
Heb je toevallig je DNS handmatig ingesteld op je netwerkkaart? Dat was het bij mij een tijdje geleden, kwam ik na wat flinke frustratie achter. DNS op automatisch en ik kon er weer in.
DNS heeft hier niets mee te maken, hij benaderd het modem op ip. ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 16:54
CrankyGamerOG schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 19:09:
[...]

DNS heeft hier niets mee te maken, hij benaderd het modem op ip. ;)
Deed ik ook... daarom zei ik ook 'tot frustratie', ergens probeert het toch aan name resolving te doen bij iig de Experiabox v10a, modem gaf niet thuis. DNS op automatisch en alles werkte weer naar behoren. Gaat nu uiteraard niet om KPN, maar even proberen kan sowieso geen kwaad uiteraard.

[ Voor 10% gewijzigd door MicGlou op 31-07-2025 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

bewerkers schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 19:08:
Ik heb nog een reset gefeven van 30 seconden. Toen gingen de statusleds knipperen. Hierna kwam ik er nog niet in. Maar mijn Avast firewall uitzetten en weer aanzetten leek het te hebben verholpen.
Ik heb nu weer internet. Wat de oorzaak was weet ik niet. Heb niks veranderd aan mijn instellingen.
Goei Spulleke, dat Avast >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bewerkers
Vanochtend viel mijn monitor even uit bij het inpluggen van een apparaat. Mijn PC bleef aan maar mijn KPN router was uitgevallen (lampjes waren even uit). Het duurde een kwartier voordat ik weer internet had. Ik kon wel in mijn router, maar ik zag een melding dat er geen internet meer was. Ik heb mijn glasvezelkastje een power cycle gegeven en hierna kwam het internet terug.
Net viel internet weer weg en nu kon ik via kabel niet in mijn router komen. Wel via wifi via mijn mobiel. Virusscanner uit en weer aan verhielp het weer.

De router stond in de zon. Nu weer in de schaduw. Wellicht dat dat een factor was. Dat deze teveel was opgewarmd. Maar dat verklaard niet alles.

Een paar maanden geleden had ik af en toe last haperend internet waarbij het een paar keer per dag 5 seconden weg was. Vooral irritant bij meetings. Toen gebeld met klantenservice en ze zouden een onderzoek starten verkeer achter het modem te analyseren. Nooit meer wat van ze gehoord. Dat probleem lijkt nu weg te zijn. Maar nu is dit er voor terug in de plaats.

We zijn nog aan het verbouwen in het huis en de wandcontactdoos voor de PC heeft nog geen aarde. Wellicht dat dat een oorzaak is?

[ Voor 7% gewijzigd door bewerkers op 02-08-2025 20:16 ]

Pagina: 1