Pricewatch optie toevoegen: out-of-date/bevat kwetsbaarheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Topicstarter
Mede-auteur:
  • x280
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-09 10:45

x280

1. Welk probleem ervaar je?

Recentelijk is weer bij een EoL apparaat (deze keer de TP-Link Archer C50) een kwetsbaarheid gevonden die niet gepatcht gaat worden. Deze router in het bijzonder staat echter nog wel in de pricewatch en is te koop.

2. Waarom is dat een probleem?

Bezoekers van de Pricewatch kunnen dit (extreem verouderde, maar wel heel goedkope) apparaat vinden en vervolgens aanschaffen, niet wetende dat er een gevaarlijke vulnerability in zit.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?

Niet vaak.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?

Kunnen jullie een optie toevoegen dat T.net leden een MOD kunnen waarschuwen dat er iets mis is met een product, zoals een kwetsbaarheid die niet gepatcht zal worden, zodat de MOD een standaard waarschuwing aan kan zetten bij het betreffende product?

P.S. Niet ik, maar @x280 kwam met dit idee en ik heb het maar in uitvoer gebracht door deze vraag te poneren. x280 heeft een review geplaatst bij de betreffende TP-Link met de waarschuwing; eigenlijk wilde ik zelf al zoiets doen maar x280 was mij net voor. :P Echter, een review plaatsen om te waarschuwen voor een kwetsbaarheid is niet de ideale manier om mensen te waarschuwen, vandaar dit feature verzoek.

[ Voor 4% gewijzigd door musiman op 31-07-2025 16:13 ]

Make music, not war

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x280
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-09 10:45
Bedankt voor deze uitgebreide post, waar ik eigenlijk ook meteen aan moet denken dat de software updates gekoppeld kunnen worden van de software updates pagina.
categorie: Software

Zo kan je ook meteen zien hoevaak er een update is gekomen.
En uiteraard moet er bij het product vermelden dat de fabrikant een product eol heeft verklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 00:11
Ik zou dit zeker als een mooie verbetering zien, en inderdaad indien mogelijk om automatisch te koppelen aan updates die uitgegeven worden. Voor sommige dingen kan dat extra uitdagend zijn, bijvoorbeeld de Nvidia driver die soms support voor oudere kaarten dropt -- is niet altijd even duidelijk (wel gewoon nette communicatie van nvidia, maar probeer het maar te vinden als men geen tech nieuws volgt) en vergt wat manueel info opzoeken / onderzoek in sommige gevallen.

[ Voor 19% gewijzigd door grasmanek94 op 01-08-2025 11:30 ]