Laptop advies - tekenprogramma voor circa € 2000,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IamBait
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14:26
Beste leden,

Zeer binnenkort begin ik voor mezelf, en daarvoor zoek ik een nieuwe laptop die vooral geschikt moet zijn voor het tekenprogramma dat ik daarvoor ga gebruiken. In de bijlage heb ik de systeemeisen gezet om een beeld te geven wat nodig is.

Hij zal val voornamelijk in de zaak of thuis worden gebruikt, echter kan het voorkomen dat ik deze meeneem naar klanten thuis.

Het kan wel zo zijn dat ik hem in de zaak nog op een apart extra scherm aansluit

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk moet het geschikt zijn voor mijn tekenprogramma, daarnaast administratie. Mailing e.d.

Wat is je budget?
Geen vast gegeven het liefst onder de 2000,- omdat het bij ook echt gereedschap is waar de kans dat het sneuvelt aanwezig is en het dan niet zo pijn doet in de portemonnee

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zoals gezegd zal die wel elke dag van en naar de zaak worden meegenomen en sporadisch wanneer ik een huisbezoek heb bij klanten

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, heb al wel 1 model gevonden die meer dan prima aan de eisen lijkt te voldoen, echter krijg ik hier graag nog feedback over.

uitvoering: Lenovo LOQ 17IRX10 (83JH004CMH)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6QUjDuezxwGvcQu43UCjrpr-Wuc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/R57N25Dg7RqnTtSOH8eF6X4D.jpg?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unara
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 31-07 17:02
Voor 2000€ Asus, tuf, rog series of MSI katana high end

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@IamBait Over welk tekenprogramma hebben we het, autocad?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik ben ook zeer benieuwd welk tekenprogramma. Ik gebruik zelf Fusion 360 heel veel met vrij grote bestanden (waaronder een bestand met zo'n 150 willekeurige kleine ontwerpjes en probeersels), zolang ik niet in de history ga zitten klooien werkt dat op zowel mijn M1 Mac Mini als mijn Lenovo Thinkpad X1 Carbon prima.
Die laatste heeft ook geen moeite met Photoshop en Illustrator, al zal ik er geen Blender of Unreal Engine op hoeven te proberen (wat op mijn Mac Mini wel kan).
De systeemeisen in je screenshot verantwoorden absoluut geen laptop van 2000 euro. Dat zijn specs van gewoon iedere laptop in het middensegment een paar jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-09 15:34
opzich zegt de 8gb gpu eis wel wat over wat ze nodig achten. Gaat het hier om 2000 inclusief of exclusief btw? gezien het voor je eigen onderneming zal gaan dienen kan je (afhankelijk van je omvang en andere zaken) misschien btw aftrekken voor deze aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamBait
Het is een keuken tekenprogramma KPSmax.

Bedrag is aftrekbaar maar voor het gemak bedrag genoemd inc.

Misschien moet ik mijn vraag verduidelijken. De opgegeven laptop is dat een goede keus in het segment. Of zijn er betere vergelijkbare alternatieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Allang bekend natuurlijk maar kijk je ook even naar de garantie? Want op uitvoering: Lenovo LOQ 17IRX10 (83JH004CMH) staat 2 jaar carrry-in; neem aan dat je je laptop, waar je dagelijks je geld mee verdient, niet meerdere dagen kwijt kan zijn indien er iets kapot is? En let op; als je iets zakelijk gebruikt, kan je geen aanspraak maken op de zogenaamde consumenten-garantie en conformiteit; je moet dus heeeeel goed bedenken hoe je iets koopt ;)

En eerlijk is eerlijk; ik weet niet of je met een 300cd/m schermpje bij klanten thuis nou echt de beste / mooie impressie van een keuken kan laten zien? Nog los van het feit dat dat ding accu's vreet (on the road) en je misschien dus ook rekening moet houden dat je bij klanten dus een stekker erin moet steken?

Puur op basis van de system requirements in de startpost, denk ik dat je voor 2K een veel mooier/effectiever maar allicht 1 of 2 generaties ouder systeem in huis kan halen. Als ik dan snel filter in PW komt bijvoorbeeld uitvoering: Lenovo IdeaPad Pro 5 16IAH10 (83JM003WMH) naar voren; 2 jaar onsite garantie, OLED-scherm, zuiniger maar effectieve RTX5050 etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IamBait
MAX3400 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:23:
Allang bekend natuurlijk maar kijk je ook even naar de garantie? Want op uitvoering: Lenovo LOQ 17IRX10 (83JH004CMH) staat 2 jaar carrry-in; neem aan dat je je laptop, waar je dagelijks je geld mee verdient, niet meerdere dagen kwijt kan zijn indien er iets kapot is? En let op; als je iets zakelijk gebruikt, kan je geen aanspraak maken op de zogenaamde consumenten-garantie en conformiteit; je moet dus heeeeel goed bedenken hoe je iets koopt ;)

En eerlijk is eerlijk; ik weet niet of je met een 300cd/m schermpje bij klanten thuis nou echt de beste / mooie impressie van een keuken kan laten zien? Nog los van het feit dat dat ding accu's vreet (on the road) en je misschien dus ook rekening moet houden dat je bij klanten dus een stekker erin moet steken?

Puur op basis van de system requirements in de startpost, denk ik dat je voor 2K een veel mooier/effectiever maar allicht 1 of 2 generaties ouder systeem in huis kan halen. Als ik dan snel filter in PW komt bijvoorbeeld uitvoering: Lenovo IdeaPad Pro 5 16IAH10 (83JM003WMH) naar voren; 2 jaar onsite garantie, OLED-scherm, zuiniger maar effectieve RTX5050 etc.
Goed punt.

Echter zal ik niet afhankelijk zijn van de laptop. Komen ook gewoon 1 a 2 vaste desktops waar ik op kan werken.

Maar wil er gewoon een laptop bij hebben om het gemak te hebben om thuis verder te werken

Vandaar dat ik meer naar prestaties keek dan het scherm. Voor de beelden te tonen zal ik een extern scherm in de showroom.

Die keer dat het voorkomt dat het thuis is zal in praktijk niet veel voorkomen maar wil de optie hebben.

Maar iets wat ik in afweging te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamBait
Inmiddels laptop besteld! Bedankt voor de input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

IamBait schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:47:
Inmiddels laptop besteld! Bedankt voor de input
Allicht dat je wil posten welke je hebt besteld? En als het een andere is dan in dit topic aangeraden; allicht je motivatie waarom je die besteld hebt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamBait
Toch degene uit de OP.

Heb toch liever qua prestaties iets ruimer want vooral als je aan het renderen bent naar "foto kwaliteit" dat dat een beetje vlot gaat.

Daarnaast wil ik ook niet als je het aan het presenteren bent dat het gaat haperen wanneer je je door de "ruimte" beweegt.

En het scherm dat je aangaf is voor mij minder belangrijk omdat ik dat toch weer op een apart scherm zal doen.
Pagina: 1