Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10:20
Ik heb zojuist voor goed geld (tweedehands) een Wallbox P1 meter gekocht.
Nu zie ik het volgende in de installatiehandleiding staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-nK9qHpBe160r9BgCkOAHSbrt0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fso2Fj4ajiPXPyNYblQ4QdYZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb wèl een splitter (homewizard).
Waarom zou dit een probleem zijn?
Zijn er mensen die het wel werkend hebben op een splitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:15
Er is een verschil tussen pasieve en actieve splitter. De Homewizard die nu verkocht wordt is een actieve.

Pasieve splitters zijn de meest voorkomende en de goedkoopste. Die zetten de 'vraag signaal' pin alleen van de 1e aansluiting (master) door en koppelen de rest (master+slave) aan elkaar. In essentie gewoon een aangepaste rj12 telefoonspliiter met 2 of meer aansluitingen. Een zijn een boel apparaten die die niet of niet goed werken als ze op de slave aansluiting zitten. Er kan ook onvoldoende voeding beschikbaar zijn.

Een actieve P1 splitter zoals die van Homewizard vangt het signaal continue op en simuleert de P1 meter op alle poorten apart. Dat betekend dat die de 'vraag signaal' pin op elke aansluiting pas gegevens geeft als het aangesloten apparaat erom vraagt. Daarnaast heeft die een aansluiting voor externe voeding voor de meerdere apparaten indien nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Ricko1 op 31-07-2025 19:00 ]